Tjabba! Igår blev det lite mek med kopplingscylindern! Hittade även en koppling som sitter på baksidan av cylindern så jag kan koppla på en an4 eller an6 slang som sen gå vidare ner mot växellådan.
Nu ska jag bara borra ett hål igenom pedalen så jag kan fästa cylindern!
Idag for jag runt och fixade lite olika kopplingar, an8 till returen och sen en an4 som passar i blocket som är oljetillförsel efter det så fixade jag diverse pneumatiska kopplingar till min vakumstation!
Imorgon blir det att passa in insuget = Fram med vinkelharry och kapa mutterskallen som satt där på vattenkanalen och sen blir det att täta med något vettigt! Efter det så får jag fixa uttag för vakum till vakumstationen. När det är gjort så ska jag beställa oljereturslang och olika vakumslangar till tex wg och vakum sen börja kika mer på växellåda och växellådsbalk!
Kom gärna med frågor om ni undrar något eller om jag kan förbättra / Göra det enklare för mig! Mvh Erik!
Har du inte en 7/900 kopplingscylinder? Flyttar du inte upp pedalen och flyttar staget så trycker du väl kolven åt fel håll? Vad är det för AN4-slang du har tänkt dra ner till lådan?
Då är det förhoppningsvis nån sorts pressad förstärkt slang hoppas jag för det är ganska duktigt tryck i en sån ledning..speciellt med en värre tryckplatta
så bör du inte ha pedalen! finns färdiga hål för att flytta upp pedalen. för läng pedalen så långt som avståndet du flyttar upp den. kapa den biten där vajern ska sitta och vänd den neråt istället! blir dålig slaglängd om du har den sådär
så bör du inte ha pedalen! finns färdiga hål för att flytta upp pedalen. för läng pedalen så långt som avståndet du flyttar upp den. kapa den biten där vajern ska sitta och vänd den neråt istället! blir dålig slaglängd om du har den sådär
så jag ska sätta cylinder "upp och ner" ?
nejnej cylindern sitter bra pedalen sitter ju med två bultar högst upp, finns två hål en bit upp som man kan sätta själva pedalen i. för pedal stället är samma som dom bilarna med hydraulisk. bara pedalen som är anurlunda. så man behöver förlänga pedalen några cm, o vända på wajer fästet
så jag ska sätta cylinder "upp och ner" ?
nejnej cylindern sitter bra pedalen sitter ju med två bultar högst upp, finns två hål en bit upp som man kan sätta själva pedalen i. för pedal stället är samma som dom bilarna med hydraulisk. bara pedalen som är anurlunda. så man behöver förlänga pedalen några cm, o vända på wajer fästet
I helgen har jag monterat mina prosport mätare och ska montera rpm mätaren. Till veckan ska jag beställa diverse slangar och V-band. Om jag har riktigt tur så blir det kanske att beställa hem en bredbandslambda!
Någon som sitter och trycker på ett ställbart kamdrev av märket nuke till b230? Blir väl lite bilder imorgon!
Tjabba! Nu har jag över 20k visningar woho! Det som har hänt sen förra uppdateringen är att jag har svetsat dp,screampipe, vband för dump, kopplat lite mätare kopplat in diverse kopplingar. Nu blir det att beställa lite slangar så jag kan böja montera lite! Bilder kommer när jag har monterat sakerna! När dom har kommit blir det att svetsa om växellådsbalken så den passar m90
Får även tacka Lokan för att jag fick låna svetsen!