Imorgon blir det montera tryckplattan och kep lamellen! Sen har jag kanske en växellåda på G i lycksele som det förhoppningsvis blir att köpa lös! Bilder kommer upp imorgon!
Den duger gott och väl. den försvann förra året när jag renoverade motorn, har för mig att farsan slängde bort den och vx3 kammen jag hade.. Men men...
Igår skruvade jag fast lamellen och tryckplattan med 12.9 skruvarna!
sen så kopplade jag in det dem sista vaccum slangar. Bytte även dom kopplingar jag inte hade som pneumatiska till pneumatiska!
Har börjat fundera på hur jag ska göra med kardanen eftersom jag ska köra med m90? Någon som har några förslag? Eller går det ta främre kardanen från en m90 och montera på? Eller måste man svetsa om eller sätta distancer? Behöver någon smidig lösning där..
Sen så håller jag på rensa bort lite onödig el. Då kom jag fram till denna dosa?
Är det till spolarvetska? Eller är det något typ av relä till blinkers eller liknande?
Beror på om du ska köra med orginal generatorn Nyare generatorer har inbyggt relä har jag för mig och då ska laddrelät som du har ej behövas
nyare generatorer brukar väl kopplas så här: B+ till batteri W till varvmätare D+ till ladd lampa och sen tändningslåset Är inte helt 100 på detta då jag inte meckat mycket med generatorer Men du kan nog ändå riva bort relät Du har ju det kvar om det skulle behövas
Beror på om du ska köra med orginal generatorn Nyare generatorer har inbyggt relä har jag för mig och då ska laddrelät som du har ej behövas
nyare generatorer brukar väl kopplas så här: B+ till batteri W till varvmätare D+ till ladd lampa och sen tändningslåset Är inte helt 100 på detta då jag inte meckat mycket med generatorer Men du kan nog ändå riva bort relät Du har ju det kvar om det skulle behövas
Jo det har du rätt i. Jag kör ju med generator från b230 -94 så den lär ju ha det inbyggt!
Blev lite mek igår! tömde soppa tanken och tog lös den och ska nu sälja iväg den och bygga eget soppa system, kändes enklast och roligast så även om orginal tanken fungerar mycket bra så lär man sig alltid något nytt!
Blev förbannat mycket mer plats vid bakaxeln!
Snabb tog kort på inredningen lite men då hade jag skalet på telefonen lite över blixten så det blev ett förbannat dåligt kort... Men får duga tills vidare! Satt även in baksätet tills vidare
Tog även bort dragkroken för jag ansåg att den var fullkomligt onödig i mitt syfte!