sonken91 skrev: Vilka fina möjligheter du har Ser kallas bra ut på bilderna!
Satt precis och läste lite om att lackerare själv. Har lite små delar, skärmar och sånna delar jag skulle behöva lacka på andra fordon jag har. Har du några bra tips på vart man kan köpa färg och det som behövs ? 2k färg givetvis
Jag köpte bara en skvätt utav lokala lack-verkstan!
Grund+härdare, lack+härdare, samt förtunning = 700:- Kombinerat med Biltema sprutan (200:-) samt en vattenavskiljare (100:-) och ett par ark sandpapper (150:-?)
Skulle även rekomendera att köpa en dunk thinner, så att man kan tvätta ur lacksprutan, annars är den bara att kasta efteråt...
Lättast att få rätt färg då också kanske Var ju helt okej pris för hela motorrummet ändå Bara hoppas han säljer löst så hehe..
Lite utrustning har jag sen tidigare som jag aldrig provat men eftersom biltema sprutan verkade funka bra kanske jag skulle prova den först då.
sonken91 skrev: Vilka fina möjligheter du har Ser kallas bra ut på bilderna!
Satt precis och läste lite om att lackerare själv. Har lite små delar, skärmar och sånna delar jag skulle behöva lacka på andra fordon jag har. Har du några bra tips på vart man kan köpa färg och det som behövs ? 2k färg givetvis
Jag köpte bara en skvätt utav lokala lack-verkstan!
Grund+härdare, lack+härdare, samt förtunning = 700:- Kombinerat med Biltema sprutan (200:-) samt en vattenavskiljare (100:-) och ett par ark sandpapper (150:-?)
Skulle även rekomendera att köpa en dunk thinner, så att man kan tvätta ur lacksprutan, annars är den bara att kasta efteråt...
Lättast att få rätt färg då också kanske Var ju helt okej pris för hela motorrummet ändå Bara hoppas han säljer löst så hehe..
Lite utrustning har jag sen tidigare som jag aldrig provat men eftersom biltema sprutan verkade funka bra kanske jag skulle prova den först då.
För priset kan man defenetivt inte klaga på sprutan iaf!
Ett par andra tips/kommentarer; -Jag skulle skaffat ett bättre andningsskydd. Färgen var inte så jobbig, men thinnern var inge trevlig alls. Blev illamående bara man gick förbi dunken typ. Hjälmen hjälpte såklart, men den var lite klumpig om man säger så. -Det dammar MYCKET utav färgen. Mycket mer än vad man tror, ALLT inom en 5-6m radie i mitt garage är nu halvt vita... Och ändå hade jag ju mitt proffsiga lackbås...
Måndag-Tisdag Kastade in allting som är alldeles för bökigt att få dit med en motor ivägen. Inget speciellt att notera här förutom hur jävla snyggt allting är
-
Onsdag-Torsdag Jag ville lägga underredsmassa på innerskärmen vi gjorde om utav förklarliga själ, och jag hade ju även 034 fjäderbenslager liggandes, så jag plcokade ner fjäderbenen för blästring och målning samtidigt så att man kunde komma åt allt lättare. Tog även en bit in i tunneln då jag skrapat bort en hel del med allt in/ut med motorn...
-
Fredag-Lördag Återmontering av fjäderbenen, även nya bromsslangar och dammskydd till dämparna. Och så damp kraftpaketet tillbaka ner, vilket är mycket mer intressant. Det var lite bökigt att göra själv, men det gick (har lite video oxå). Motorn är mäkrbart högre med de nya motorkuddarna. Och det ser ju väldigt grant ut! Men jag är lite besviken över min 034 vevhus-slang. Den är alldeles för kort trots att den ska vara för just denna motorn...
-
-
Pyssel Ett par gamla rör-skydds-mojänger fick sätta livet till för att tillverka ett par hållare för avluftningen till tanken Och så ett nytt fäste till mer avluftnings-grejer. Org satt fast i gummibälgen som inte längre finns.
Vi är säkerligen många som vill möta dig och din bil på coupe-träffen som hålls på Getingaryds camping(1 - 3 Juli). Jag är ialla fall en av dom!
Jag håller ett nära öga på den träffen! Och det vore ju en lämplig destination för den första lång-turen, skulle något gå sönder finns det säkert någon med rätt delar.
Hann inte med nån uppdatering igår, blev lite katastrof utav hela dan men men. Här kommer en hög bilder. Jag har även en del video som jag tänkte klippa ihop något utav men det kanske komma imorrn eller nått.
Jag har fokuserat HÅRT på att få bilen körbar igen senaste veckan. Jag har inte stött på så många problem. Det tog lång tid att bli nöjd med alla vacumslangar och sen var det mycket pyssel med att dra elen på ett sätt jag var nöjd med, men till slut så. Enda jag inte hade förväntat mej var en bråkig kylare som tydligen sprungit läck medans den fucking bara låg i garaget, så det var intressant...
Och så var det lite strul med att få slangarna till oljekylen gjorda. Dom blev för lång och med fel gängor först då slang-snubben inte verkade som den skarpaste...
Putteliten skrev: Härligt, nu går det undan lite. Vad är det för slang på toppen av wastegaten? Där har inte ja nån på min...
Ingen aning, den går som du ser till den där lilla klockan. Den i sin tur går till insuget samt sugsidan turbon, så jag antar att det är någon slags medeltida tryckstyrning
Putteliten skrev: Härligt, nu går det undan lite. Vad är det för slang på toppen av wastegaten? Där har inte ja nån på min...
Ingen aning, den går som du ser till den där lilla klockan. Den i sin tur går till insuget samt sugsidan turbon, så jag antar att det är någon slags medeltida tryckstyrning
Laddtrycksstyrning med hjälp av mottryck tror jag det är.
Laddtryck direkt från kompressorhusets trycksida på undersidan av wastegate-klockan och sedan styrs magnetventilen av ECUn och skickar då laddtryck från insuget till ovansidan av wastegaten.
Putteliten skrev: Härligt, nu går det undan lite. Vad är det för slang på toppen av wastegaten? Där har inte ja nån på min...
Ingen aning, den går som du ser till den där lilla klockan. Den i sin tur går till insuget samt sugsidan turbon, så jag antar att det är någon slags medeltida tryckstyrning
Laddtrycksstyrning med hjälp av mottryck tror jag det är.
Laddtryck direkt från kompressorhusets trycksida på undersidan av wastegate-klockan och sedan styrs magnetventilen av ECUn och skickar då laddtryck från insuget till ovansidan av wastegaten.
Okej, har en likadan wg på min ABY motor, men ja har ingen slang till toppen...
Ingen aning, den går som du ser till den där lilla klockan. Den i sin tur går till insuget samt sugsidan turbon, så jag antar att det är någon slags medeltida tryckstyrning
Laddtrycksstyrning med hjälp av mottryck tror jag det är.
Laddtryck direkt från kompressorhusets trycksida på undersidan av wastegate-klockan och sedan styrs magnetventilen av ECUn och skickar då laddtryck från insuget till ovansidan av wastegaten.
Okej, har en likadan wg på min ABY motor, men ja har ingen slang till toppen...
Sitter ingen på min heller, och finns ej med över skisserna till 20v t.
Laddtrycksstyrning med hjälp av mottryck tror jag det är.
Laddtryck direkt från kompressorhusets trycksida på undersidan av wastegate-klockan och sedan styrs magnetventilen av ECUn och skickar då laddtryck från insuget till ovansidan av wastegaten.
Okej, har en likadan wg på min ABY motor, men ja har ingen slang till toppen...
Sitter ingen på min heller, och finns ej med över skisserna till 20v t.
Jag har aldrig sett en med slangen ikopplad heller, intressant att dom lämnade nippeln dock