Putteliten skrev:
LeafBox skrev:
Putteliten skrev:
Ja det är underligt hur en del jävlar lyckas. Pundare som säkert fraktat en del stöldgods ser det ut som.
Vad säger försäkringsbolaget om det då?
Dom säger inte ett piss faktiskt.
Jag vet inte huuur många gånger jag ringt och puschat och förklarat läget. Speciellt om att det är en speciell bil och påpekat allt mitt arbete osv osv.
Men ändå bestämde dom sej för att lösa in den så fort dom fick skadekalkylen. Självklart tackade jag nej och ville hellre ha kontantersättning så att jag kan fixa den själv.
Men sen dess är det ingen som har ringt upp. (9 dagar sen sist) Ska ringa på Måndag igen.
F-bolaget har vart mitt näst största bekymmer i hela historien. Absolut usla, så efter att allt är klart tänker jag byta.
Inte nog med att livet är surt redan innan, sen ska fb krångla med. Förstår ju varför du inte vill eller orkar titta på bilen just nu. Vilket bolag har du? Får man fråga vad skadekalkylen hamnade på?
Ingen aning om vad kalkylen säger, har själv inte fått sett den.
Men jag kände på mej redan ifrån början att det skulle bli så, och killen på verkstaden kände likadant så jag tror han medvetet la på lite extra så att min utbetalning sedan skulle bli högre.
Men jag menar, hade det var en vanlig gammal Coupé så hade den vart värd kanske 10-15k? Bara arbetet med dörren, att byta handtag, slipa, spackla, lacka osv kostar ju 4-5k hos en verkstad.
Kombinerat med arbetstiden för allt annat? Kalkylen hamnade säkert på 20-30k med arbetstid satt. Om jag får 10-15 i handen är jag rätt nöjd. (+ värdet för sakerna som blev stula ur bilen)
Trygghansa har jag. När jag bytte senast så läste jag såklart lite om alla, och dom var väl aldrig bäst på nått, men inte sämst heller.
Men jag måste erkänna att det tamejfan aldrig gått en månad då det inte strular med nått. Och deras jävla hemsida får man ju aids utav. Jag var påväg bort redan innan, men nu är jag säker.