Det är fan inte lätt...Ni vet när man spenderar alldeles för mycket tid på ett problem, för att sedan inse att felet var något väldigt simpelt? Well fuck me...
Dom slet ju som sagt bara det gamla mätarhuset rakt ut och bröt sönder kontakterna på baksidan, och det var därför det byttes ut. Bilen hade stannat efter vägen för att dom fick slut på ström, och jag utgick ifrån att det var pga avsaknaden utav batterilampa.
Men det finns en vanligare anledning till att generatorn inte laddar... INGEN FUCKING REM PÅ GENERATORN ;_;
![http://i.imgur.com/0YBWcyq.jpg]()
Det bästa är att jag märkte det efter att jag gav upp med mätarhuset och tänkte börja med framvagnen istället, så jag hissade upp bilen och la mej under. Och såg då gummi rester runtekring fronten. Först trodde jag tom att det var färg ifrån remhjulen som blivigt bortnött. Så det tog ett tag innan det klickade, men en sväng till Mekonomen senare och så fungerar mätarhuset igen

-----
Jag fick därimot tillverka ett verktyg för att kunna dra åt bulten till spännaren, för det är numera, om möjligt, ännu trängre än vanligt.
![http://i.imgur.com/ADNjDBS.jpg]()
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trots att mätarhuset nu fungerar så är inte allt guld och gröna skogar med elen.
Mitt nuvarande problem är att lamporna för sätesvärme/dimljus/osv fortfarande lyser så fort jag vrider på tändningen. Förslag?
![http://i.imgur.com/WAxdeFf.jpg]()
-----
Men förutom det så är inredningen mer eller mindre klar. Fyllde hålet med en liten LED som visar när någon utav mina strömbrytare aktiveras. För när jag onekligen glömmer bort och undrar varför bilen inte startar... Saknar fortfarande plastbiten ovanför ratten, om någon har, hit me up.
![http://i.imgur.com/OD1doAi.jpg]()
![http://i.imgur.com/2sgpMI7.jpg]()
![http://i.imgur.com/M9Ck6Pf.jpg]()
-----
Och så började jag som sagt med framvagnen, handlade i princip bara om att plocka isär allt och förbereda för blästring och målning nästa vecka. En del utav bussningarna visar verkligen hur gammal bilen är

![http://i.imgur.com/yVFJmHU.jpg]()
![http://i.imgur.com/fn71TvC.jpg]()
![http://i.imgur.com/UAbWrqR.jpg]()
![http://i.imgur.com/zBYPHXA.jpg]()
![http://i.imgur.com/EPwAY7P.jpg]()
![http://i.imgur.com/h3wR3vW.jpg]()
![http://i.imgur.com/S0DGzeV.jpg]()
![http://i.imgur.com/qPJ6o1R.jpg]()
![http://i.imgur.com/KSEJSdy.jpg]()
![http://i.imgur.com/5aWo65D.jpg]()
-----
Och så hittar vi mer bevis på att vissa kanske inte ska skruva själva. Här har vi en länkarm som någon bytt bussningar på, vilket självklart är en bra sak!
MEN, dom har lyckast pressa en bussning INUTI en annan bussning

Jag är seriöst imponerad över att dom fick in den utan att spräcka armen...
Jag tror jag ska plocka en arm ifrån reservdelsbilen istället dock, andra hörnet är likadan.
![http://i.imgur.com/NxoVQXI.jpg]()
-----
Jag ser nu medans jag sitter och skriver, är länkarmen fucking monterad åt fel håll eller ska dom sitta såhär?
![http://i.imgur.com/fn71TvC.jpg]()
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aa, nästa vecka lär innehålla en sväng till reservdelsbilen, en del blästring, mycket målning, och så med lite tur kanske vi hinner få tillbaka framvagnen innan helgen är slut.
