Sluta AGA diffa

gravityone Fixare
20 februari 2015 · 321 Inlägg

eferm skrev:

gravityone skrev:

Lindggren skrev:
Vid bankörning kan de hålla, Men för gatan/vardagsbil så kommer den hålla allt för länge,

Men låser inte aussilocker när man gasar på? Så då borde den väl låsa sig om man gasar på genom en kurva? eller har jag fel?


Mvh/Lindggren

Jo den låser helt riktigt upp vid vridmomentsökning. Men du kan köra snabbt genom en kurva på jämn gas utan att den låser. Du vill ju gärna ha öppen diff runt kurvan för att sedan ställa dig på gasen i en så rak linje som möjligt i utgången av kurvan. Ja om man inte driftar då.

om det nu ska gnällas så tycker jag aussielockern är mer oförutsägar än svetsdiff eftersom den smiter in och hela bilen gungar till när den låser när man kliver på gasen, samma när man släpper gasen efter en dundersladd, då gungar bilen till igen.
svetsdiff funkar fint för dom som vet hur det funkar, frågor på det?
http://www.garaget.org/video/123376

Jag tycker du ska lära dig läsa.
Jag har inte varit vare sig för eller emot svetsdiffat. Jag delade med mig av erfarenheter som jag har med min AL.
Jag tänker inte heller lägga mig i sandlåde diskussionen i övrigt då jag helt saknar erfarenhet av svetsdiff.

Så innan du påpekar gnäll läs innehållet i inläggen.

Frågor på det?

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
eferm
20 februari 2015 · 245 Inlägg

gravityone skrev:

eferm skrev:

gravityone skrev:

Jo den låser helt riktigt upp vid vridmomentsökning. Men du kan köra snabbt genom en kurva på jämn gas utan att den låser. Du vill ju gärna ha öppen diff runt kurvan för att sedan ställa dig på gasen i en så rak linje som möjligt i utgången av kurvan. Ja om man inte driftar då.

om det nu ska gnällas så tycker jag aussielockern är mer oförutsägar än svetsdiff eftersom den smiter in och hela bilen gungar till när den låser när man kliver på gasen, samma när man släpper gasen efter en dundersladd, då gungar bilen till igen.
svetsdiff funkar fint för dom som vet hur det funkar, frågor på det?
http://www.garaget.org/video/123376

Jag tycker du ska lära dig läsa.
Jag har inte varit vare sig för eller emot svetsdiffat. Jag delade med mig av erfarenheter som jag har med min AL.
Jag tänker inte heller lägga mig i sandlåde diskussionen i övrigt då jag helt saknar erfarenhet av svetsdiff.

Så innan du påpekar gnäll läs innehållet i inläggen.

Frågor på det?

Är du uppstudsig också?
har man ingen erfarenhet inom området och gissar hejvilt kanske man bör hejda sig innan man chansar å svarar. Eller?
Jag ville inte klaga på dig alls, det jag ville få fram är att den fantastiska aussielockern låser när man tittar på gasen och då hamnar man i samma sits som me svetsdiff.
eller?
Välkommen hem till mig på en testrunda.
frågor på det?

Volvo 744 "Yngve" (1989)
Volvo XC90 D5 "Dunderklumpen" (2006)
gravityone Fixare
20 februari 2015 · 321 Inlägg

eferm skrev:

gravityone skrev:

eferm skrev:

om det nu ska gnällas så tycker jag aussielockern är mer oförutsägar än svetsdiff eftersom den smiter in och hela bilen gungar till när den låser när man kliver på gasen, samma när man släpper gasen efter en dundersladd, då gungar bilen till igen.
svetsdiff funkar fint för dom som vet hur det funkar, frågor på det?
http://www.garaget.org/video/123376

Jag tycker du ska lära dig läsa.
Jag har inte varit vare sig för eller emot svetsdiffat. Jag delade med mig av erfarenheter som jag har med min AL.
Jag tänker inte heller lägga mig i sandlåde diskussionen i övrigt då jag helt saknar erfarenhet av svetsdiff.

Så innan du påpekar gnäll läs innehållet i inläggen.

Frågor på det?

Är du uppstudsig också?
har man ingen erfarenhet inom området och gissar hejvilt kanske man bör hejda sig innan man chansar å svarar. Eller?
Jag ville inte klaga på dig alls, det jag ville få fram är att den fantastiska aussielockern låser när man tittar på gasen och då hamnar man i samma sits som me svetsdiff.
eller?
Välkommen hem till mig på en testrunda.
frågor på det?

Ja jag är ganska uppstudsig.
Och du måste fortfarande lära dig läsa.
Jag har inte gissat hej vilt på något. Jag har endast besvarat påståendet om att aussilockers är skit som inte håller samt sagt hur den beter sig sig på bana. Detta är inga gissningar eller spekulationer från min sida.

Sen var jag i tråden jag nu skulle uttalat mig på ett sett som kan uppfattas som gissningar om hur en svetsad diff beter sig skulle jag gärna ha citat på från din sida.

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Anders1984
21 februari 2015 · 82 Inlägg

TS besvara nu eferm du då med dina bländade argument.

Sj har jag kört och haft både pussilocker och svetsdiff. Tyckte aldrig pussyn betedde sig oberäknerligt. O det är VÄLDIGT stor skillnad på att köra de 2 olika.

Ang hållbarheten... min pussylocker piskades rätt hårt under dom åren jag hade den, och det funkade fint.


Så TS. Svara nu på eferms argument smile

Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!
Saab 9-5 Vector SC Biopower "Mackanized" (2007)
Dr_struts
21 februari 2015 · 1 861 Inlägg

Körde ett år med svetsdiff både i stad och landsväg, märkte då inga större problem annat än att man slet däck och hade kul som fan... Samtidigt gick bilen fint och bruksa och svänga med, stadig och fin på motorväg och små vägar... Jag ser inte riktigt vad folk har emot svetsdiff? Alltså ja det bryter på bak axeln men va fan hur många idag åker inte runt med trötta bussningar i chassit av äldre folk? Hur många snålar inte på däck och har snedslitna däck torrare än Agda 78? Man får ju köra efter bilens egenskaper helt enkelt... Finns inte en chans att jag lägger massa pengar på en dyr diff när en aga diff gör precis allt jag behöver! Köper man en 740 för att köra fort med är man nog ute på åkern i tanke gången redan innan svetsdiff... Tack för ordet

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
eferm
5 juni 2015 · 245 Inlägg

Nu blir det svetsdiff på 944 -98 lol

Volvo 744 "Yngve" (1989)
Volvo XC90 D5 "Dunderklumpen" (2006)
shogun
5 juni 2015 · 2 117 Inlägg

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img44244c1bd46a0.jpg
http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img44869b8624a19.jpg
http://200sx.kicks-ass.net/shogun/img44869baa07558.jpg
ATS Deftforce 1.5 way drifting LSD

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Aga_Diff Bärs!
6 juni 2015 · 3 456 Inlägg

eferm skrev:
Nu blir det svetsdiff på 944 -98 lol

Ok.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
torsen
11 juni 2015 · 7 202 Inlägg

Har man en torsen kan den övergå till att fungera som en "ESAB-diff".sad
Inte alls trevligt.sad
I a f inte vid DD vintertid.sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang