Köpråd xc70

patrik90j
29 november 2014 · 847 Inlägg

är i full gång och letar efter en xc70!
kollar på följande modeller på blocket
ocean race 02 2,4t
D5 02-05


vad ska man akta sig för ?
kända fel?
bra att veta?

tacksam för hjälp!

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 november 2014 · 3 730 Inlägg

Skippa 01 02. Gamla awd på dom. Osäker på om den gamla finns på 03 oxå. Heter den V70XC så är det den gamla. Råder dig att köpa 05-07. Någon gång 05-06 får de dessutom förstärkt hylsa till vinkelväxeln. Den äldre går gärna sönder om man inte kör som folk. Hoppas du hittar ett fint ex snart så du får va med i gemenskapen

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Joakim-S Hobby Fotograf
29 november 2014 · 650 Inlägg

Har själv en 02:a och den fungerar som en dröm. Aldrig har problem med varken hylsan eller vinkelväxeln. Fyrhjulsdriften fungerar mycket bra och en fördel med att ha visco istället för Haldex är att det sitter lamell diff i bakaxeln som gör stor skillnad. Jag är extremt nöjd med min iallafall! Hoppas du hittar en fin bil!

MG e-HS (2021)
patrik90j
29 november 2014 · 847 Inlägg

tack för alla tips och syn punkter smile

har kolla lite på denna
http://www.blocket.se/kronoberg/Unik_oc … amp;last=1


vad tror ni?

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
BudgetDunkaren Osponsrad
29 november 2014 · 1 631 Inlägg

patrik90j skrev:
tack för alla tips och syn punkter smile

har kolla lite på denna
http://www.blocket.se/kronoberg/Unik_oc … amp;last=1


vad tror ni?

Ser väldigt fräsch ut ! Och är alla större dyra servicar gjorda så är ju inte miltalet ngt att oroa sig för, den hade jag slatt till på om jag varit i din position smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
patrik90j
29 november 2014 · 847 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

patrik90j skrev:
tack för alla tips och syn punkter smile

har kolla lite på denna
http://www.blocket.se/kronoberg/Unik_oc … amp;last=1


vad tror ni?

Ser väldigt fräsch ut ! Och är alla större dyra servicar gjorda så är ju inte miltalet ngt att oroa sig för, den hade jag slatt till på om jag varit i din position smile

vad är nästa dyra moment på just denna smile?


sitter nu och kollar lite på FD taxi bilar t.ex volvo 70 -08 som gått ca 40 tusen mil någon som vet hur dom är?

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
BudgetDunkaren Osponsrad
29 november 2014 · 1 631 Inlägg

patrik90j skrev:

BudgetDunkaren skrev:

patrik90j skrev:
tack för alla tips och syn punkter smile

har kolla lite på denna
http://www.blocket.se/kronoberg/Unik_oc … amp;last=1


vad tror ni?

Ser väldigt fräsch ut ! Och är alla större dyra servicar gjorda så är ju inte miltalet ngt att oroa sig för, den hade jag slatt till på om jag varit i din position smile

vad är nästa dyra moment på just denna smile?


sitter nu och kollar lite på FD taxi bilar t.ex volvo 70 -08 som gått ca 40 tusen mil någon som vet hur dom är?

Storservicarna är dyra som stryk om man lämnar till volvo/bilia men finns ju andra verkstäder som gör sånt:)
Körde en xc70 som rullat som taxi här i stan och den va uppe på 65xxx mil men den va lika skön att köra som min 2011 som rullat under 2000mil... Är en bil skött och fixad på verkstad och inte hos "bosse med garaget på landet" så är det nog inga problem wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
patrik90j
29 november 2014 · 847 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

patrik90j skrev:

BudgetDunkaren skrev:

Ser väldigt fräsch ut ! Och är alla större dyra servicar gjorda så är ju inte miltalet ngt att oroa sig för, den hade jag slatt till på om jag varit i din position smile

vad är nästa dyra moment på just denna smile?


sitter nu och kollar lite på FD taxi bilar t.ex volvo 70 -08 som gått ca 40 tusen mil någon som vet hur dom är?

Storservicarna är dyra som stryk om man lämnar till volvo/bilia men finns ju andra verkstäder som gör sånt:)
Körde en xc70 som rullat som taxi här i stan och den va uppe på 65xxx mil men den va lika skön att köra som min 2011 som rullat under 2000mil... Är en bil skött och fixad på verkstad och inte hos "bosse med garaget på landet" så är det nog inga problem wink

okej smile alltid så svårt att välja bil wink

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
BudgetDunkaren Osponsrad
29 november 2014 · 1 631 Inlägg

patrik90j skrev:

BudgetDunkaren skrev:

patrik90j skrev:

vad är nästa dyra moment på just denna smile?


sitter nu och kollar lite på FD taxi bilar t.ex volvo 70 -08 som gått ca 40 tusen mil någon som vet hur dom är?

Storservicarna är dyra som stryk om man lämnar till volvo/bilia men finns ju andra verkstäder som gör sånt:)
Körde en xc70 som rullat som taxi här i stan och den va uppe på 65xxx mil men den va lika skön att köra som min 2011 som rullat under 2000mil... Är en bil skött och fixad på verkstad och inte hos "bosse med garaget på landet" så är det nog inga problem wink

okej smile alltid så svårt att välja bil wink

Sen att du har en svinfet Audi gör det ju lite svårare att jämföra komfort wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
patrik90j
29 november 2014 · 847 Inlägg

Hehe bara lite wink
Hade tänkt lägga 50-60 tusen på antingen en xc70 eller v70D5 borde väll kunna få något dugligt för dom pengarna smile?

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
trippelturbo Trucker
29 november 2014 · 2 710 Inlägg

Snor inte tråden..

Men har hört att det är Yamaha motor i XC70 bilarna, eller är det bara V8 i XC90 som är Yamaha?

Söker själv också V70 bla. Var dock och kollade på en XC70 2.4T -01, gick faktiskt rätt bra, tyckte bara att turbon reagerade sent, vid 3000. Ska det vara så? Och varvräknaren vajade gärna o levde sitt liv på tomgång.. hmm

Personligen tycker jag det är "onödigt" med AWD, såvida man ej åker terräng. Och jag förväntade mig även att man skulle sitta högre i XC70, men icke! Bara ytlig skillnad från V70, tycker jag! Bla därför valde jag att "söka vidare" smile

Vanligtvis brukar man rådas att inte köpa dom första årsmodellerna pga just barnsjukdomar, men självklart finns måndagsexemplar hos alla!

Fart missbrukare
Christian S
30 november 2014 · 4 816 Inlägg

trippelturbo skrev:
Snor inte tråden..

Men har hört att det är Yamaha motor i XC70 bilarna, eller är det bara V8 i XC90 som är Yamaha?

Söker själv också V70 bla. Var dock och kollade på en XC70 2.4T -01, gick faktiskt rätt bra, tyckte bara att turbon reagerade sent, vid 3000. Ska det vara så? Och varvräknaren vajade gärna o levde sitt liv på tomgång.. hmm

Personligen tycker jag det är "onödigt" med AWD, såvida man ej åker terräng. Och jag förväntade mig även att man skulle sitta högre i XC70, men icke! Bara ytlig skillnad från V70, tycker jag! Bla därför valde jag att "söka vidare" smile

Vanligtvis brukar man rådas att inte köpa dom första årsmodellerna pga just barnsjukdomar, men självklart finns måndagsexemplar hos alla!

det är bara V8 som satt i S80 & XC90 som kom ifrån Yamaha.
om den inte började ladda förrän vid 3000 så va det nått fel på den för dom ska ha max vridmoment runt 2000

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang