2702
Sök

Låscylinder trasig

48 Inlägg
3 januari 2015
Trådstartare
Jag vet inte vart detta ämne ska vara i för kategori så jag skriver det här.
Båda låscylinderna har gått sönder på min bil så det enda sättet att låsa bilen är att lås den inifrån men då kan man inte låsa upp den.

Jag har letat överallt men hittar ingenstans där jag kan köpa en ny eller begagnad låscylinder. Har ni något tips på hur jag kan göra?

Jag lämnade bilen på verkstad men dem var riktiga skojare, dem har typ tagit sönder låser ännu mer fast att den krånglade förut men nu har dem gjort så att man varken kan låsa upp eller låsa. Nyckeln typ låser fast sig själv när den är i cylindern och man vrider om.

Något tips på hur jag kan göra?

Forummoderator
26 490 Inlägg
3 januari 2015
Vad är det för bil du har?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 565 Inlägg
4 januari 2015
vi får väl gissa då! ford? opel? mb?volvo?

Forummoderator
26 490 Inlägg
4 januari 2015
zzr94092 skrev:

Jag sätter min gissning på Fiat.

Edit; Eller kan det vara Polon som TS skrivit om i tidigare trådar?
Senast redigerat av Mack (4 januari 2015)

48 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
Mack skrev:
zzr94092 skrev:

Nej då ingen fiat här inte! Jag kör en polo classic 98 sedan. Jag hittar inga låscylinder eller dylikt till den. Jag trodde jag var smart att försöka installera fjärrstyrt c lås i den men nu får jag bara ont i huvudet.

Kan man lämna in det för att göra det på verkstaden, byte av låsen  ? Jag kan göra det själv men sist jag gjorde det var det många saker jag tog sönder av misstag. Dörrskärmen satt lite löst osv men låsen fungerade jättebra inga konstigheter.

Något tips på vart jag kan hitta några låscylindrar? Nya/begagnade spelar ingen roll.

Forummoderator
26 490 Inlägg
4 januari 2015
Mystery2 skrev:
Mack skrev:
zzr94092 skrev:

Nej då ingen fiat här inte! Jag kör en polo classic 98 sedan. Jag hittar inga låscylinder eller dylikt till den. Jag trodde jag var smart att försöka installera fjärrstyrt c lås i den men nu får jag bara ont i huvudet.

Kan man lämna in det för att göra det på verkstaden, byte av låsen  ? Jag kan göra det själv men sist jag gjorde det var det många saker jag tog sönder av misstag. Dörrskärmen satt lite löst osv men låsen fungerade jättebra inga konstigheter.

Något tips på vart jag kan hitta några låscylindrar? Nya/begagnade spelar ingen roll.

Har du kollat på laga.se?

48 Inlägg
4 januari 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Mystery2 skrev:
Mack skrev:

Har du kollat på laga.se?

Jo det var det första stället jag sökte på men dem hade inga, iaf inte till min bil.

Jag kanske ändå borde försöka installera fjärrstyrda c låset. Är det någon som vet vart centrallås pumpen eller dylikt sitter på en volkswagen polo classic 98? Är det i förardörren eller i bagaget?

Fri fart för ett fritt folk!
14 811 Inlägg
4 januari 2015
plätt lätta att göra ordning lås till dom där gjort på några styckna.

går att köpa nya kolvar på ebay.de  så bara handla och byta rätt så lätt att meka med själv

Kör fort så hinner inget hända...

4 565 Inlägg
4 januari 2015
VAG,handlarn har väl låscylindrar..

6 692 Inlägg
4 januari 2015
zzr94092 skrev:
VAG,handlarn har väl låscylindrar..

Men gud, en återförsäljare som har reservdelar? Kan du tänka dig!

--

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/VW/VW- … rrar/Alla/

De/Dem

460 Inlägg
4 januari 2015
Åker du in på vag så kan dom ta fram en låscylinder åt dig som passar din nyckel.

48 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Pilsk skrev:
Åker du in på vag så kan dom ta fram en låscylinder åt dig som passar din nyckel.

Det kostar 1003 kr på VAG så ja tror jag skippar och kör me sen ny nyckel.

Det som hände nu var att en kompis lånade bilen och visste inte att låset var trasigt så han låste bilen genom att trycks ner låsknappen på förardörren så att alla dörrar låstes.

Vi kunde inte öppna bilen, så han ringde en verkstad och dem hämtade bilen med bärgningsbil och på verkstaden har dem öppnat bilen men dem säger att jag måste byta både lås cylindrar och låskista. Går det inte bara att byta låscylindern sen äre klart?

460 Inlägg
13 januari 2015
Vad menar dom att de skulle vara för fel på kistan. Köp annars en begagnad cylinder från skroten och be om att få med en nyckel till låset du beställt

48 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
Dem menar att den också måste bytas. Men går det att ha en cylinder från ett ställe och en låskista från ett annat? Eller måste dem komma tillsammans?

Vad har låskistan för uppgift?

Jag vill bara kunna låda upp och låsa dörren egentligen, jag har lagt för mycket på bilen redan nu ska jag fix denna också .

460 Inlägg
15 januari 2015
Jag jobbar själv som plåtslagare på en vag verkstad. Vad menar dom att det skulle ha hänt med kistan. Tvivlar på att de är något fel med den. Fungerar låskistan annars att öppna och stänga dörren. Cylindern är en lös del och dens enda uppgift är att vrida en plastgrej i kistan för att låsa upp och igen. Vad är de som har hänt med cylindern när den är trasig?

Sök