Haha nej det beror ju själv på vad man anser vara mkt jobb och inte men det är ju inte så många som håller på och byter dörrsidor och liknande på sin brukis Men håller med....man ska trivas i bilen så jag skulle nog med kunna tänka mej att göra så om jag köper mej en Caddy. Tack för tipsen angående stolarna Btw...den där Urquattron i bakgrunden tycker jag att jag känner igen! Tror det är en som gått runt omkring här hemma för endel årsedan. Händer det nåt med den nu?
Haha nej det beror ju själv på vad man anser vara mkt jobb och inte men det är ju inte så många som håller på och byter dörrsidor och liknande på sin brukis Men håller med....man ska trivas i bilen så jag skulle nog med kunna tänka mej att göra så om jag köper mej en Caddy. Tack för tipsen angående stolarna Btw...den där Urquattron i bakgrunden tycker jag att jag känner igen! Tror det är en som gått runt omkring här hemma för endel årsedan. Händer det nåt med den nu?
Jag är nog inte som alla andra kanske 😊
Jag har haft bilen i 10 år nu, så de går inte fort framåt. Men jag har inge bråttom 😊 Vart bor du i landet?
Jag har haft bilen i 10 år nu, så de går inte fort framåt. Men jag har inge bråttom 😊 Vart bor du i landet?
Haha:D Ok du har haft den så länge ja....jag bor i Bengtsfors i Dalsland. Du köpte den möjligtvis inte av en Alexander Halvordsson? Men det kanske va nån annan ägare emellan
Haha:D Ok du har haft den så länge ja....jag bor i Bengtsfors i Dalsland. Du köpte den möjligtvis inte av en Alexander Halvordsson? Men det kanske va nån annan ägare emellan
Stämmer alldeles utmärkt, gjorde ett byte med Alexander 😊
Dags att komma igång med faceliften nu, målet är att kunna ha den klar till Mimermeet här i Norberg om några veckor. Borde inte va några problem om lacken inte tar allt för lång tid.
Började med att haka av bakstöten, så nu är den också på lack
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Har inte hunnit så mycket som jag hade tänkt mig, men nu är frontkorgen och krockbalk på plats och jag borrade/kapade bort de övre rambenen. Så nu har man provisoriskt kunna hängt dit lysen och skärmar. Dock behöver övre rambenen svetsas ihop samt de nya övre skärmfästerna svetsas. Vill dock inte riktigt göra det än innan jag passat in allt mot huven som ligger på lack. Hoppas på att de blir klart i morgon med lite tur 😊
Ett för långt original ramben
Ett kortare från en facelift redo att passas in
Vänster sida provisoriskt ihophängt
Inpassat och redo för svetsning på höger sida
Ute och inspekterar i ljuset 😊
Nu är de dags att jobba natt, och hoppas på att huven kommer från lack i morgon😊
Hej. Kul bygge och jag blev särskilt intresserad av stolbytena. Är touranstolar bolt on med sätesvärmare och allt om man tar underredet från en touran?
Har du stolar med underrede liggande så är jag intresserad av att köpa dem. Mest för komfortens skull så färg osv spelar ingen roll.
Hej. Kul bygge och jag blev särskilt intresserad av stolbytena. Är touranstolar bolt on med sätesvärmare och allt om man tar underredet från en touran?
Har du stolar med underrede liggande så är jag intresserad av att köpa dem. Mest för komfortens skull så färg osv spelar ingen roll.
Har man stolsunderreden från VW Touran är de flesta modernare VW, Audi och Skoda stolar bolt on rent fysiskt. Däremot va elen inte bolt on, olika kontaktstycken och olika antal kablar 😊
Va iväg och kollade till mina grejer på lacken igår, de hade inte hunnit börja med grejerna än, så de passade ju bra, röck med mig huven över helgen. Nu kan jag passa in skärmarna och svetsa fästerna. Sen kan man lämna med skärmarna på lack på måndag.
Så idag har jag svetsat fästerna och även valsat skärmkanterna något, så man kan sänka lite till 😊