2805
Sök

Volvo 460 SE, laddar inte

7 Inlägg
9 februari 2015
Trådstartare
Tjeenare garaget!

Har en Volvo 460 Se 1992. den har gått 9000 mil och är inte trimmad eller något sådant.

har ett problem med att den inte laddar, har bytt batteri utifall det skulle ha varigt dåligt men ingen skillnad, har också byt kol (laddnisregulator) när bilen är igång laddar den 11.4 vilket inte räcker, är det ny generator som gäller eller har jag missat något enkelt tror ni? är ingen höjdare på bilar och så därför vänder jag mig till er lite mer kunniga.

Tackar på förhand  Mvh// Frans

Edit: är det enkelt att byta? så man kan byta själv?
Senast redigerat av Frungen (10 februari 2015)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
14 februari 2015
Innan jag bytt generator från skroten så hade jag kollat kablar och fastsättning,
Åtminstonde12,4 volt i vila och minst13,8 volt med motorn igång.
mvh

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

4 564 Inlägg
14 februari 2015
läser du inte vad han har gjort?" har också bytt kol (laddnisregulator"... Var mätte du? kolla efter oxiderade kablar/kabelskor även kablarna vid/på batt..

1 122 Inlägg
15 februari 2015
zzr94092 skrev:
läser du inte vad han har gjort?" har också bytt kol (laddnisregulator"... Var mätte du? kolla efter oxiderade kablar/kabelskor även kablarna vid/på batt..

Man måste få vara trött ibland. Byt generator fan
Senast redigerat av ValP2k (15 februari 2015)

gasa nu foer faen!

7 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
Halloj!, tänkte bara berätta att problemet är löst,  Det visade sig bara vara en kabelsko på en kabel som ska in i generatorn som hade gått sönder, bytte den och satt in kabeln sen så laddade generatorn tillräckligt

Precis som du sa zzr94092! smile
Mvh
Senast redigerat av Frungen (13 mars 2015)

2 251 Inlägg
13 mars 2015
Jo, samma på fars gamla bil. Kabeln går till instrumentbrädan.  Till laddningslampan.  Är just den trasig eller kabeln mellan lampan o generatorn, ja, då kommer inte laddningen igång.

Lärdom för livet.....

Sök