Underdog skrev:
Att miltalen skruvats är jag och förra ägaren (en nära vän till mig) de enda som vet om. Det är såpass bra gjort att alla papper visar att bilen inte alls skruvats.. Att ligga lågt är en sak, men att ha en bil som är "trasig" till ett värde av runt 30" för att laga är något jag vill få fixat.. Inte för att va sån, men tråden handla om audin och inte att jag ska ligga lågt för att bilen han fick är skruvad
Hur f*n skruvar man en bil "såpass bra"? Nu vet jag inte hur mycket den är skruvad, men det kan kvitta egentligen. Om en bil gått 25.000mil och skruvas till 15.000mil, så har ju bilen fortfarande gått och slitits i 25.000mil, inte 15.000.
Det rimmar lite illa om att grina om att man "fick skit", när man inte direkt gett en guldklimp tillbaka.
_Thor_ skrev:
Underdog skrev:
Hamilton skrev:
Man ska aldrig behöva fråga i fall miltalen stämmer.
Du har helt klart gjort dig skyldig till urkundsförfalskning då du inte meddelat att du skruvat mätaren.
I ditt läge skulle jag ligga lågt och hoppas på att du inte blir polisanmäld.
Att miltalen skruvats är jag och förra ägaren (en nära vän till mig) de enda som vet om. Det är såpass bra gjort att alla papper visar att bilen inte alls skruvats.. Att ligga lågt är en sak, men att ha en bil som är "trasig" till ett värde av runt 30" för att laga är något jag vill få fixat.. Inte för att va sån, men tråden handla om audin och inte att jag ska ligga lågt för att bilen han fick är skruvad
Om miltalen inte stämmer så är det ett dolt fel och kan komma tillbaka och bita dig i arslet när dem upptäcker det.
Vad många gör i den situationen är att fortsätta ljuga och hävda att så icke är fallet.
Vad dem inte fattar är att om man erkänner och hävdar att felet var uppenbart är det mycket svårt att hävda dolt fel längre eftersom köparen har långtgående undersökningsplikt.
Fel
Normalt säljer de flesta privatpersoner sin bil i ”befintligt skick”. Ofta tror säljaren att han då friskrivit sig från allt ansvar efter köpet.
En bil som säljs i befintligt skick kan trots det ändå anses vara felaktig i följande tre fall.Om bilen inte överensstämmer med de uppgifter säljaren lämnat vid köpet och som kan antas ha inverkat vid köpet.
Om säljaren har underlåtit att upplysa köparen om något avseende bilen som han känner till eller får antas ha känt till som köparen borde kunnat ha räknat med att få veta,
till exempel att mätarställningen inte överensstämmer med bilens riktiga körsträcka, och att detta skulle ha inverkat på köpet.Om bilen är i väsentligt sämre skick än vad köparen med hänsyn till bilens pris och körsträcka och eventuella övriga omständigheter kunnat förutsätta.
https://www.motormannen.se/radgivning/k … vatperson/
Senast redigerat av it_mutt (19 februari 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!