11 augusti 2008
Trådstartare
Nu har jag gjort något jag inte vet om jag skulle gjort =/
Vi är en bil kort till vallåkra, så jag drog och kollade på en bil, dels för att kunna åka i något ner dit, och dels för att ha något att pilla på, i anonsen som hade legat ute 9minuter stog det att den var ny skattad och besiktigad. så fine vi tog en provtur och allt verkade kalas, och jag fick dessutom ner den i pris en del så det blev affär!
Sen väl hemma så slog jag bilen mot vv registret, och det står att senaste godkända bes var för över ett år sedan !
Dessutom så står inte bilen på samma person som sålde den, killen som sålde den hade något litet "bilföretag" (bil torg eller vad man ska kalla det) där han sålde bilar, kanske var det ett försäljningsuppdrag åt killen som äger bilen, eller så är jag REJÄLT blåst..
Så imorgon blir det att ringa vägverket dirr på morgonen, kolla om den gått igenom bes nydligen.
Och har den det ta skiten ner till vallåkra och sedan sälja när den är hemma.
Men om inte, då vetefan vad man ska göra ? ringa riktiga ägaren, ringa killen man köpte av ?
Liksom är det en lujendrejeri affär i botten så lär han ju knappast svara när jag ringer.
Det jag fick var ett kvitto, med kopia på hans körkort och regbeviset med ägarbytes delen som jag ej fyllt i och skickat in ännu !
Känns som man kommer sova dåligt i natt !
Senast redigerat av tsdi (11 augusti 2008)
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal