5099
Sök

Köpråd: Audi S3 sedan (ny) eller Audi RS3 (Ny)?? råd och tips

3 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
Jag har bestämt mig för att beställa antingen en ny Audi S3 sedan eller en ny Audi RS3 hatchback (finns bara i hatch).
Dessa kostar ungefär lika mycket då RS3:an har mer standard utrustning som jag kommer köpa till S3:an isåfall.

Jag tycker S3 sedan är en snyggare bil än RS3 hatchback men RS3:an låter bättre och har eventuellt bättre andrahandsvärde?! gah ett lyxproblem jag vet! men söker ändå er hjälp med råd.

Kan oxå lägga till att jag är 39 år och har två barn, är singel men tänker inte vara det alltför länge..;-)

Ps. rekommendera ingen annan bil då jag ej är intresserad, tack.

Tack på förhand

Mvh Micke

394 Inlägg
17 mars 2015
Goldmember1975 skrev:
Jag har bestämt mig för att beställa antingen en ny Audi S3 sedan eller en ny Audi RS3 hatchback (finns bara i hatch).
Dessa kostar ungefär lika mycket då RS3:an har mer standard utrustning som jag kommer köpa till S3:an isåfall.

Jag tycker S3 sedan är en snyggare bil än RS3 hatchback men RS3:an låter bättre och har eventuellt bättre andrahandsvärde?! gah ett lyxproblem jag vet! men söker ändå er hjälp med råd.

Kan oxå lägga till att jag är 39 år och har två barn, är singel men tänker inte vara det alltför länge..;-)

Tack på förhand

Mvh Micke

Hej. Väldigt roligt att köpa sig en helt ny värsting-Audi:)
Sedanen må vara nååågot mer praktisk, men den är inte särskilt mycket rymligare. Sen är det ju faktiskt så, att en RS är ju alltid en RS, betydligt exklusivare och kommer med åren att bli mer eftertraktad som begagnad i o m att det är just en RS.
Som tidigare skrev, sedanen är en VÄLDIGT snygg bil, och S3 är tillräckligt snabb och häftig, samt att den säkert går att få lite annan utrustning till. MEN, det är ingen RS.

Så tycke och smak borde avgöra, själv har jag barn och sambo, men skulle ändå valt en RS...... eller S..... Nej RS:)

Lycka till med ditt köp, båda bilarna är ju helt fantastiska:)

Med vänlig hälsning Stefan

3 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
Stefan7neson skrev:
Goldmember1975 skrev:

Tack på förhand

Mvh Micke

Hej. Väldigt roligt att köpa sig en helt ny värsting-Audi:)
Sedanen må vara nååågot mer praktisk, men den är inte särskilt mycket rymligare. Sen är det ju faktiskt så, att en RS är ju alltid en RS, betydligt exklusivare och kommer med åren att bli mer eftertraktad som begagnad i o m att det är just en RS.
Som tidigare skrev, sedanen är en VÄLDIGT snygg bil, och S3 är tillräckligt snabb och häftig, samt att den säkert går att få lite annan utrustning till. MEN, det är ingen RS.

Så tycke och smak borde avgöra, själv har jag barn och sambo, men skulle ändå valt en RS...... eller S..... Nej RS:)

Lycka till med ditt köp, båda bilarna är ju helt fantastiska:)

Med vänlig hälsning Stefan

Hehe, du ser ur svårt det är!

Ska åka ut till audi imorgon och hoppas att RS3:an har kommit in i databasen (skulle göra det inatt enligt audi). Så jag får bygga den i olika färger/stilar och se om en hatchback kan bli lika snygg som sedanen...Lutar just nu ut S3:an (Är redan beställd men jag får byta)

S3:an spec är följande:

- glaciärvit metallic
- 19 tum fälgar
- röda bromsok
- panoramaglastak
- bang olufsen system
- S-sportstolar (med nappaläder rutstygn)
- MMI touch navigation
- Led-lyktor både fram och bak
- assistanspaketet (kamera i grillen)
- audi magnetic ride
- komfort start (knapp)
- ljuspaket
- elektriska backspeglar
m.m...

394 Inlägg
19 mars 2015
Det låter som en galet snygg bil du har beställt.
Du har rätt i att S3an är snyggare i utseendet, Tänk bara om den vore 5cylindrig:Ptonguetongue

DÅ hade valet varit mycket enklare..  smile

370 Inlägg
19 mars 2015
S3 sedan ser snyggare ut än hatchbacken tongue

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

Sir
935 Inlägg
19 mars 2015
Måste faktiskt hålla med att s3:an sedan är sjukt mycket snyggare. Men en rs är alltid en rs. Nu har inte jag sett motorspecen på rs/s3 men motor är inte allt. Även s3 kan vara mycket rolig att köra. Enligt specen du har beställt s3:an hade jag själv faktiskt valt den även om valet stod mellan den och rs.

Men detta är vad jag tycker. Du kommer få en grym bil om du går på s3.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
19 mars 2015
S3 sedan är en sjukt snygg bi, men hur snygg den är så är det ingen 5 cylindrig RS smile hade utan tvekan valt en RS jag menar 5 cylindrig turbo maskin och 4wd i en Audi, det kan inte bli mer rätt än så !

3 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
Tack för alla tankar! Nu blir det till att tokfundera..återkommer med vilken det blev ;-)

2 350 Inlägg
21 mars 2015
Utseende? S3 sedan. Maskin, körglädje, värde? RS3. Hade båda kostat lika mycket tror jag nog jag hade valt RS3:an, körglädje prioriteras högre än utseende i mina ögon. Och det motorljudet... cool

Sök