Två fråger om honda civic type r 04

Steph
12 december 2006 · 11 Inlägg

1' Jag ska köpa en honda civic type r 04 på söndag, och så sa han att det bara finns ett enda fel på bilen, att den röda lampan med någon motorikon lyster i panelen. så sa han att det är bara för att han har tagit bort katalysatorn, Kan detta stämma ?

2' Var hitar jag den billigaste hel försäkringen till denna bill ? Bor i malmö har privat garage till den.

Vore väldigt tacksam om ni kunde ta er några minuter och svara på det ni vet.
Tack på förhand

MVH Stefan

T_t
SWK Lord
12 december 2006 · 125 Inlägg

På fråga 2: När jag försäkrade min så ringde jag runt till dom vanligaste och tittade vad dom hade för premier... Så ring runt! smile

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Stefan Varberg Supraman
13 december 2006 · 2 300 Inlägg

På nr 1 så visst det kan stämma men det vet du inte föränn ni har monterat katten igen och hoppas att den följer medmen det bästa vore att han monterar på den så att när du hämtar den får det svart på vitt att allt funkar.
Är det något fel på elektroniken så räkna med att tusenlapparna springer iväg fort.

på nr 2 så måste du själv ringa runt och kolla.
Även om någon annan har fått billig försäkring så innebär det inte att du också skulle få det.
Det är för många variabler för att man ska kunna säga att ett bolag är billigare än det andra.
Dock så kan man tipsa om olika bolag.

Mitt tips är dina försäkringar, eller så finns det tennant som letar upp den billigaste åt dig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
WasteGate
13 december 2006 · 397 Inlägg

Lita aldrig på en säljare vad dem än säger och hur självklart det än kan låta...
Hur bra kompis du än blir med bilförsäljaren och allt verkar schysst.. så ha ändå i bakhuvudet att han KAN försöka dölja vissa vesäntliga saker och blåsa dig på ett och annat.. lita inte på någon, knappt dig själv.. haha wink

SaNelito Fartdåre
13 december 2006 · 286 Inlägg
Volvo S40N (2006)
Steph
13 december 2006 · 11 Inlägg

Tackar för era svar!!

/Stefan

T_t
Germax
13 december 2006 · 12 086 Inlägg

En röd lampa med en motorikon är inget bra tecken.
Jag skulle aldrig vågat chansa

snoif
13 december 2006 · 4 Inlägg

motorlampan lyser på civic type r om man inte köper en 02sim som släcker lampan..
om man tagit bort katalysatorn då alltså smile


sök på hpc så hittar du massa info.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang