Spontant kan man väl säga;
En S4:a köper man antingen om man tycker om att skruva eller har en tjock plånbok och kan låta någon annan göra det (enligt mig).
S4:an är en otroligt trevlig bil, men dyr. De få personer jag vet som inte skruvat på sina s4:or, ja, där har föregående ägare redan bytt allt och lite till...ett par gånger och inte behållit bilarna allt för länge.
Inte helt okända fel är (dock inte enbart gällande för S4:an);
Länkarmar
Ställmotorer
Styrväxel
Hjullager
Handbroms (dock inget specifikt för s4:an utan är relaterat till skivor bak, där oken kärvar)
Före 99b (facelift); "taskiga" grenrör och små oljeledningar till turboaggregaten med risk för haveri som följd.
LMM
Trasiga tryckslangar
Nästa "problem" är att många (kanske rent av de flesta) som kör S4:or inte gärna puttrar runt med originalstyrning osv, utan att bilen är smått uppskrämd, det ger givetvis mer slitage på saker och ting.
Personligen skulle jag inte hoppa på en S4 som förstabil, men det är bara jag det.
Senast redigerat av it_mutt (27 mars 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!