Evo 8, PANIK! Bilen slutar att ge gas i ngn sekund när man toppar i växlarna!

mkmk KAOZ
16 april 2015 · 82 Inlägg

När man gasar i 1:an när man kommer upp i 8,9 tusen varv då suckar bilen, eller det känns som bilen stannar automatiskt, att den inte vill gasa på, asså det känns som man inte ger gas längre, detta ger liksom i 1 sekund, och då hoppar bilen fram nästan när man verkligen ger allt! samma sak i 3:an och uppåt.

men man kan ju gasa på ändå, men ändå inte liksom toppa den i växlarna, det har ju gått innan!

Det som gjorde på verkstad var att dom tog ut mitt autronic chip och bytte mitt orginal, sen bytte tillbaka,
sen bytte dom tändstift, olja och filter, men det kan ju inte va de sakerna,
men det med chippen är det jag kan tänka mig va felet, men det låter ju konstigt om det är det..

Vad säger ni? fråga mig mer om ni vill, lite svårt att förklara.

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
henne_svenne
16 april 2015 · 668 Inlägg

Polaren körde sin evo på 95 oktan (för han var snål) då spikade hans och betedde sig typ så som du beskriver

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
caromania Forummoderator
16 april 2015 · 9 296 Inlägg

Fuel cut?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Highway_Outlaw
16 april 2015 · 198 Inlägg

Vilka tändstift monterades och hur stort gap sattes på dom?

mkmk KAOZ
16 april 2015 · 82 Inlägg

Jag vet inte vilka tändstift, det var inte jag som gjorde det, det var en verkstad som gjorde åt mig. Har du någon koll hur det ska vara?

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
mkmk KAOZ
16 april 2015 · 82 Inlägg

tror inte kan vara fuel cut, för innan han bytta allt det jag sa så gick den som ett skott, och nu efter så går det inte som den ska, så tändstiften kan det vara.. men hur ska jag lösa problemet? kan jag göra det själv?

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
Mack Forum- och sitemoderator
17 april 2015 · 26 136 Inlägg

mkmk skrev:
tror inte kan vara fuel cut, för innan han bytta allt det jag sa så gick den som ett skott, och nu efter så går det inte som den ska, så tändstiften kan det vara.. men hur ska jag lösa problemet? kan jag göra det själv?

Du vet väl hur man byter tändstift..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
mkmk KAOZ
17 april 2015 · 82 Inlägg

ingen jävla aning faktiskt...

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
race Race For Fun!
17 april 2015 · 379 Inlägg

mkmk skrev:
När man gasar i 1:an när man kommer upp i 8,9 tusen varv då suckar bilen, eller det känns som bilen stannar automatiskt, att den inte vill gasa på, asså det känns som man inte ger gas längre, detta ger liksom i 1 sekund, och då hoppar bilen fram nästan när man verkligen ger allt! samma sak i 3:an och uppåt.

8-9000rpm??? herre j*vlar...

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
EvoTre Evo raggare
17 april 2015 · 386 Inlägg

Först och främst, vad laddar den? Vad laddade den när den gick som "bäst"?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
mkmk KAOZ
17 april 2015 · 82 Inlägg

1.3 tror jag

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
zzr94092
17 april 2015 · 4 385 Inlägg

å du ska åka trimmat o inte kan byta tändstift?? o sen varva 8-9000!!
Blir nog en ny tråd snart"en vevstake syns utanför motorn"
Sorry men kunde inte låta bli..

Senast redigerat av zzr94092 (17 april 2015)

mkmk KAOZ
17 april 2015 · 82 Inlägg

jag köpte som den var, men så tänkte  jag ta en liten mini service och byta lite saker på den, så som olja och filten, och även nu då tändstift, antar att verkstaden tog bara dom billigaste tändstiften, men har beställt nya så det kommer lösa sig!

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
Tobzter
17 april 2015 · 3 145 Inlägg

zzr94092 skrev:
å du ska åka trimmat o inte kan byta tändstift?? o sen varva 8-9000!!
Blir nog en ny tråd snart"en vevstake syns utanför motorn"
Sorry men kunde inte låta bli..

Varför måste man kunna byta tändstift för att åka "Trimmat" ?
Är nog väldigt många som har trimmad bilar för att dom tycker de är kul och åka lite fortare smile ..

Till TS. Känns ju som att de är tändstiften i alla fall eftersom felet uppkom efter bytet

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
mkmk KAOZ
17 april 2015 · 82 Inlägg

Precis, det måste nog vara det, men är det farligt att köra med? nu menar jag lugn körning eller är det jätte farligt så man inte får köra den?

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
JBeam
17 april 2015 · 201 Inlägg

tobzter skrev:

zzr94092 skrev:
å du ska åka trimmat o inte kan byta tändstift?? o sen varva 8-9000!!
Blir nog en ny tråd snart"en vevstake syns utanför motorn"
Sorry men kunde inte låta bli..

Varför måste man kunna byta tändstift för att åka "Trimmat" ?
Är nog väldigt många som har trimmad bilar för att dom tycker de är kul och åka lite fortare smile ..

Till TS. Känns ju som att de är tändstiften i alla fall eftersom felet uppkom efter bytet

Alltså det borde man kunna lista ut själv?

Kan man inte sätta igång diskmaskinen köper man inte en cnc maskin

Tobzter
17 april 2015 · 3 145 Inlägg

Ett steg 1 trim allstå enbart byta "programvara" så undrar ja varför man ska behöva kunna "meka" , när de finns företag som hjälper dom som inte har intresse eller kunskapen att göra det...Men börjar de handla om lite mer avancerad trimning så underlättar de ju och ha kunskap om bilens komponenter. Men för att man inte kan något om bilens motor så måste man väl få åka trimmat i alla fall

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Highway_Outlaw
17 april 2015 · 198 Inlägg

Kolla först stiften.

Men varför varva så mycket?

Rödmarkeringen börjar vid 7000.

Min är EcuTek mappad och laddar ca 1,5 bar.

mkmk KAOZ
18 april 2015 · 82 Inlägg

är det farligt att köra med den? är det farligt att gasa upp lite?

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
xXSammy
19 april 2015 · 6 569 Inlägg

mkmk skrev:
är det farligt att köra med den? är det farligt att gasa upp lite?

Om bilen spikar, ja.
Körde med en bil som spikade i 110, tog 5min sen hade jag blocket spräckt och kolven i ca 20 bitar liggandes i oljetråget. smile

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang