3253
Sök

Evo 8, PANIK! Bilen slutar att ge gas i ngn sekund när man toppar i växlarna!

KAOZ
82 Inlägg
16 april 2015
Trådstartare
#1
När man gasar i 1:an när man kommer upp i 8,9 tusen varv då suckar bilen, eller det känns som bilen stannar automatiskt, att den inte vill gasa på, asså det känns som man inte ger gas längre, detta ger liksom i 1 sekund, och då hoppar bilen fram nästan när man verkligen ger allt! samma sak i 3:an och uppåt.

men man kan ju gasa på ändå, men ändå inte liksom toppa den i växlarna, det har ju gått innan!

Det som gjorde på verkstad var att dom tog ut mitt autronic chip och bytte mitt orginal, sen bytte tillbaka,
sen bytte dom tändstift, olja och filter, men det kan ju inte va de sakerna,
men det med chippen är det jag kan tänka mig va felet, men det låter ju konstigt om det är det..

Vad säger ni? fråga mig mer om ni vill, lite svårt att förklara.


668 Inlägg
16 april 2015
#2
Polaren körde sin evo på 95 oktan (för han var snål) då spikade hans och betedde sig typ så som du beskriver


Forummoderator
9 299 Inlägg
16 april 2015
#3
Fuel cut?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

198 Inlägg
16 april 2015
#4
Vilka tändstift monterades och hur stort gap sattes på dom?


KAOZ
82 Inlägg
16 april 2015
Trådstartare
#5
Jag vet inte vilka tändstift, det var inte jag som gjorde det, det var en verkstad som gjorde åt mig. Har du någon koll hur det ska vara?


KAOZ
82 Inlägg
16 april 2015
Trådstartare
#6
tror inte kan vara fuel cut, för innan han bytta allt det jag sa så gick den som ett skott, och nu efter så går det inte som den ska, så tändstiften kan det vara.. men hur ska jag lösa problemet? kan jag göra det själv?


Forummoderator
26 479 Inlägg
17 april 2015
#7
mkmk skrev:
tror inte kan vara fuel cut, för innan han bytta allt det jag sa så gick den som ett skott, och nu efter så går det inte som den ska, så tändstiften kan det vara.. men hur ska jag lösa problemet? kan jag göra det själv?

Du vet väl hur man byter tändstift..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

KAOZ
82 Inlägg
17 april 2015
Trådstartare
#8
ingen jävla aning faktiskt...


Race For Fun!
379 Inlägg
17 april 2015
#9
mkmk skrev:
När man gasar i 1:an när man kommer upp i 8,9 tusen varv då suckar bilen, eller det känns som bilen stannar automatiskt, att den inte vill gasa på, asså det känns som man inte ger gas längre, detta ger liksom i 1 sekund, och då hoppar bilen fram nästan när man verkligen ger allt! samma sak i 3:an och uppåt.

8-9000rpm??? herre j*vlar...

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Evo raggare
386 Inlägg
17 april 2015
#10
Först och främst, vad laddar den? Vad laddade den när den gick som "bäst"?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

KAOZ
82 Inlägg
17 april 2015
Trådstartare
#11
1.3 tror jag


4 563 Inlägg
17 april 2015
#12
å du ska åka trimmat o inte kan byta tändstift?? o sen varva 8-9000!!
Blir nog en ny tråd snart"en vevstake syns utanför motorn"
Sorry men kunde inte låta bli..
Senast redigerat av zzr94092 (17 april 2015)

KAOZ
82 Inlägg
17 april 2015
Trådstartare
#13
jag köpte som den var, men så tänkte  jag ta en liten mini service och byta lite saker på den, så som olja och filten, och även nu då tändstift, antar att verkstaden tog bara dom billigaste tändstiften, men har beställt nya så det kommer lösa sig!


3 181 Inlägg
17 april 2015
#14
zzr94092 skrev:
å du ska åka trimmat o inte kan byta tändstift?? o sen varva 8-9000!!
Blir nog en ny tråd snart"en vevstake syns utanför motorn"
Sorry men kunde inte låta bli..

Varför måste man kunna byta tändstift för att åka "Trimmat" ?
Är nog väldigt många som har trimmad bilar för att dom tycker de är kul och åka lite fortare smile ..

Till TS. Känns ju som att de är tändstiften i alla fall eftersom felet uppkom efter bytet


KAOZ
82 Inlägg
17 april 2015
Trådstartare
#15
Precis, det måste nog vara det, men är det farligt att köra med? nu menar jag lugn körning eller är det jätte farligt så man inte får köra den?


201 Inlägg
17 april 2015
#16
tobzter skrev:
zzr94092 skrev:
å du ska åka trimmat o inte kan byta tändstift?? o sen varva 8-9000!!
Blir nog en ny tråd snart"en vevstake syns utanför motorn"
Sorry men kunde inte låta bli..

Varför måste man kunna byta tändstift för att åka "Trimmat" ?
Är nog väldigt många som har trimmad bilar för att dom tycker de är kul och åka lite fortare smile ..

Till TS. Känns ju som att de är tändstiften i alla fall eftersom felet uppkom efter bytet

Alltså det borde man kunna lista ut själv?

Kan man inte sätta igång diskmaskinen köper man inte en cnc maskin

3 181 Inlägg
17 april 2015
#17
Ett steg 1 trim allstå enbart byta "programvara" så undrar ja varför man ska behöva kunna "meka" , när de finns företag som hjälper dom som inte har intresse eller kunskapen att göra det...Men börjar de handla om lite mer avancerad trimning så underlättar de ju och ha kunskap om bilens komponenter. Men för att man inte kan något om bilens motor så måste man väl få åka trimmat i alla fall


198 Inlägg
17 april 2015
#18
Kolla först stiften.

Men varför varva så mycket?

Rödmarkeringen börjar vid 7000.

Min är EcuTek mappad och laddar ca 1,5 bar.


KAOZ
82 Inlägg
18 april 2015
Trådstartare
#19
är det farligt att köra med den? är det farligt att gasa upp lite?


6 691 Inlägg
19 april 2015
#20
mkmk skrev:
är det farligt att köra med den? är det farligt att gasa upp lite?

Om bilen spikar, ja.
Körde med en bil som spikade i 110, tog 5min sen hade jag blocket spräckt och kolven i ca 20 bitar liggandes i oljetråget. smile

De/Dem


Sök