4090
Sök

Köra bil som står på gamla ägaren?

236 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
Hallå! Har fått tag i en gammal 242a -76, men grejen är att dom jag köper den av va tvungen att beställa hem nya reggbevis, dom har väl fått hem dom men dom bor inte här så vi har inte kunnat skriva på dom ännu. Dom sa att jag kunde hämta bilen sålänge, men grejen är att det är cruising på lördag och hade tänkt att köra 240in då, får jag det? Även fast att ägarbytet inte är helt klart eller har kommit in till transportstyrelsen än?

För försäkrar ju den på mig, bara att den fortfarande står på gamla ägaren? För man har väl 10 dagar på sig att lämna in ägarbytet?

Ni får fråga ifall jag var oklar wink
Tack i förhand!

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:

139 Inlägg
21 maj 2015
nej jag hade nog väntat med det.

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se

398 Inlägg
21 maj 2015
Det du kan göra för att snabba på ägarbytet är ju att göra det i appen. Men annars kan man ju skriva ett tidigare datum på lappen, så egentligen ser jag inte problemet. Alltså, när man köper en bil av någon tar det ju ändå några dagar innan ägarbytet är registrerat?

236 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
AX3L skrev:
Det du kan göra för att snabba på ägarbytet är ju att göra det i appen. Men annars kan man ju skriva ett tidigare datum på lappen, så egentligen ser jag inte problemet. Alltså, när man köper en bil av någon tar det ju ändå några dagar innan ägarbytet är registrerat?

Tänkte det med, att jag kan väl skriva på lappen när jag får den att vi gjorde köpet på lördagen :p Så om något skulle hända med bilen så får inte gamla ägaren skit för det, för ägarbytet har inte kommit in ännu bara, men när det kommit in så va ju jag ägare den dagen

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:

Sök