Fel utrustning på ny bil

Garpen86
6 juni 2015 · 13 Inlägg

Hej, skulle igår hämta ut min nya skoda, tyvärr blev lyckan kort då jag snabbt såg att både panoramatak och nyckellöst system saknades. Det är alltså två ganska stora saker som inte finns på bilen, SUCK!!! Fick två alternativ, antingen tar jag bilen och får kompensation för det inträffade eller så får jag hyrbil och en ny bil beställs, också med en kompensation av något slag.  Hur hade ni gjort? Hur mycket avdrag kan det bli om jag väljer alternativ ett?

// Garpen

mr_green
6 juni 2015 · 847 Inlägg

Beställ en ny tycker jag. Köper man en ny bil som man plockar ihop utrustning till så måste den vara rätt. Är ju en ganska hygglig slant nerlagt.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
zzr94092
6 juni 2015 · 4 388 Inlägg

hur vi skulle gjort?? är väl dig det gäller. du har ju bes, en bil med p-taket och nyckellöst, då ska du väl ha en sådan åxxå. hur mycket komp,eller avdrag kan ju inte vi gissa oss till,det får du nog ta med bilhandlarn.

REJ
6 juni 2015 · 89 Inlägg

Vänta på ny bil.
Eftersom det inte är rätt utrustning kanske du aldrig blir riktigt nöjd.

Garpen86
6 juni 2015 · 13 Inlägg

Är också inne på att beställa en ny. Tror ni man kan kräva typ navigator och vinterdäck till den nya bilen?

Johan85 Avstängd
6 juni 2015 · 1 418 Inlägg

Garpen86 skrev:
Är också inne på att beställa en ny. Tror ni man kan kräva typ navigator och vinterdäck till den nya bilen?

vinterdäck är väll det minsta du ska kräva:S du beställde en bil som dom levererade fel då ska du få hyrbil under tiden tills du får rätt bil och ersättning för väntetiden punkt slut..

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
6 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Givetvis en ny bil. Du kommer inte bli erbjuden någon större rabatt på denna då den inte är defekt utan fel utrustad efter dina önskemål. Dom kan sälja bilen till fullpris till någon som klarar sig utan dessa detaljer. 20-30 tusen i rabatt är en klen tröst när du får vrida om nyckeln varje morgon. Om ens så mycket rabatt.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Muttley
6 juni 2015 ·

Jag hade tagit lånebil, förutsatt att den är helt gratis. Alltså du ska bara betala bensin och inget annat.  Rätt uselt att missa de 2 stora sakerna.

Djo
6 juni 2015 · 10 157 Inlägg

Okej du har sett dessa fel nu hur vet du att inget mer är missat ?

Nej grattis lånebil och kompensation för det inträffade det är det enda rätta.

Panoramatak är ingen grej men väljer för att man tycker det är väl ok. Det gör en jävla skillnad på känslan i bilen och kostar många pengar lika med nyckellöst känslan blir aldrig den samma.

Ny bil är det enda rätta för du vill nog ha DIN bil som är precis så som du drömt om inte någon annan bil.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
myran Foto/Bilnörd
6 juni 2015 · 1 541 Inlägg

När man köper en helt ny bil gör man inte det lite för att just få välja allt själv? Jag skulle bett dom beställa en ny åt dig och antingen krävt kompensation eller fri lånebil medans du väntar.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Slash Saabifierad
6 juni 2015 · 2 026 Inlägg

Kör på ny bil. Att kräva att få navigator och vinterhjul kan du inte men du kan alltid fråga snällt om kompensationen kan bestå av navigator och vinterhjul;) Men då kan du inte heller vänta dig att få några pengar tillbaka.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Garpen86
6 juni 2015 · 13 Inlägg

Ska be dom beställa en ny bil och försöka få till att dom sätter in navigation plus vinterdäck. Lånebil har jag fått, men känner att nått mer kan dom ju göra för att kompensera misstaget. Återkommer på tisdag och berättar hur det gick smile

Senast redigerat av Garpen86 (6 juni 2015)

Chippet-
6 juni 2015 · 86 Inlägg

varför ska man alltid ha kompensation för allt ??? ALLA gör misstag ibland !  inte så att det har skadat dig på något sätt att du får vänta lite längre eller ? + att du redan fått lånebil !

Ingooo
6 juni 2015 · 167 Inlägg

Är väl juste att du får en lånebil under tiden! Säg att det tar en månad eller två innan du får "din" bil. Bara det är värt en hel del. Sen kan du ju om du inte är en smärta i röven kanske få nått extra lullull men bli inte girig o grinig för då blir det sällan bra.

Garpen86
7 juni 2015 · 13 Inlägg

Chippet- skrev:
varför ska man alltid ha kompensation för allt ??? ALLA gör misstag ibland !  inte så att det har skadat dig på något sätt att du får vänta lite längre eller ? + att du redan fått lånebil !

Kommer att få vänta i ytterligare minst tre månader på den nya bilen, vilket jag kan tycka är värt en del. Visst jag har fått en lånebil,  men det ställer till  med massa extra jobb för mig. Får tex inte dragkrok på hyrbilen vilket jag använder ofta.

DasAuto
7 juni 2015 · 2 751 Inlägg

Chippet- skrev:
varför ska man alltid ha kompensation för allt ??? ALLA gör misstag ibland !  inte så att det har skadat dig på något sätt att du får vänta lite längre eller ? + att du redan fått lånebil !

Förmodligen för att 1. Handlar om pengar. 2. Dom tjänar på dig i vilket fall som. 3. Du betalar för något som skall bli rätt.

Och goodwill gör så att kunden är nöjd och återkommer.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Muttley
7 juni 2015 ·

Chippet- skrev:
varför ska man alltid ha kompensation för allt ??? ALLA gör misstag ibland !  inte så att det har skadat dig på något sätt att du får vänta lite längre eller ? + att du redan fått lånebil !

Tja, beställer man panoramatak vilket är extrem skillnad från att ha plåttak så är de väl klart man ska kompenseras. 
Har man fyllt i att man ska ha viss utrustning när man köper en helt ny bil så är de väl inte för mycket begärt att få vad man ska ha. Om man betalar mellan 100-500 tusen så är dem misstagen pinsamma för säljaren.

De kan ju klart skada ts att vänta längre. Om de hade varit en arbetsbil med massor av viktiga funktioner missade hade de varit än värre.

Nu är ju bilfirman sjysst och kompenserar med en lånebil. Han borde få någon rolig utrustning eller fria vinterhjul när den rätta bilen kommer.

valle22 Smidd i rostigt stål
7 juni 2015 · 933 Inlägg

Med ett såhär pass stort steg att köpa en helt ny bil och detta missas kan jag tycka (om det varit jag) så hade de fått beställa om bilen. Det är för stora "missar" att bortse ifrån....

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Putteliten
7 juni 2015 · 9 077 Inlägg

Jag skulle ALDRIG ta bilen, väntar själv på en som kommer i september och fattas det grejer på den så får dom bara fixa en ny med REJÄL kompensation! Så försök med på navigation och vinterdäck du, för det skulle jag göra i alla fall!

Garpen86
8 juni 2015 · 13 Inlägg

Ska dit imorgon och se vad jag kan få smile återkommer med resultatet..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang