Nämen god afton på er motordårar!
Förra veckan tilltogs ett ryck med bilen vars projekttråd jag nu skriver i.
Tändkablar byttes, vilket var av yttersta nödvändighet då nämnda ting saknade en och annan kabelsko. Bristen på skor fick således den långa manicken att halta i gången.
Ett nytt kylarlock införskaffades då det gamla hade blivit gammalt, dement och tämligen inkontinent. Detta med en kraftig betoning på det sistnämnda. Men nu blir det tryck i kylaren, yes box!
Kupéfläkten av typen permanentmagnitiserad 6 volt fick sig en genomgång, noga rengöring samt ett lager sidenmatt musta. Därefter placerades två stycken 1ohm resistorer i serie med motorns nya kablar för att kompensera dom överflödiga volterna systemet hade att erbjuda.
Vidare måttades takräcket in lite påpassligt och ett par pappmallar gjordes för att veta längd och vinklar på räckets stöttor som nu skulle tillverkas. Jag använde mig av 14mm rör som jag hade liggande på logen. Gjorde dessutom egna fästen för dropplisten. Blev nöjd med resultatet.
En kontroll av alla vätskor gjordes och en sista sköljning av det diskvattenförsedda kylsystemet gjordes för att sedan fylla det med prima nalavi vatten försett med glykol.
Nu var hon redo för helgens arrangemang! Packad i Packard Afton med alla tillbehör. Detta inträffade på lördagen. Oktober månads dimmigaste dag. Kallt va det också. Bilen fylldes upp med bensin, pilsner och glada vänner. Jimmy fick stolt husera bakom ratten medans vi andra partade loss.
Summa summarum, bilen gick bra hela kvällen och natten på årets sista raggarrunda.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-5e7921abd01d533aae595936edb4c12d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-28860c1eeeed1f16b0e67fd9573ba14d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-aa8302535cddca6c383b8858ad96a68e.jpg]()
Efter kvällen så har jag gjort en lista över saker som ska göras. Återkommer med det.
God natt mina vännerrrr
