Hellbergarns Packard - I snigelfart för framgång

2015 hämtar en skäggig hedning hem denna vagn från en grannsocken i Närke. Bedagad, dåligt ommålad och med rost lite varstans men med ett besked från SBP att kärran var trafikduglig. Vad hände sen? Följ med här :)
  • 60 Följare
  • 97 628 Visningar
  • Projektet avslutat 15 augusti 2020
vEight Baronen
5 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
No,grannen heter Henrik....wink

Okej smile Har en jag känner i dina trakter som heter Conny och jobbar där med. smile

Mopeder har blivit en stor hobby för många. Syns på priserna.. smile

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
19 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Nämen god afton på er motordårar!

Förra veckan tilltogs ett ryck med bilen vars projekttråd jag nu skriver i.

Tändkablar byttes, vilket var av yttersta nödvändighet då nämnda ting saknade en och annan kabelsko. Bristen på skor fick således den långa manicken att halta i gången.

Ett nytt kylarlock införskaffades då det gamla hade blivit gammalt, dement och tämligen inkontinent. Detta med en kraftig betoning på det sistnämnda. Men nu blir det tryck i kylaren, yes box!

Kupéfläkten av typen permanentmagnitiserad 6 volt fick sig en genomgång, noga rengöring samt ett lager sidenmatt musta. Därefter placerades två stycken 1ohm resistorer i serie med motorns nya kablar för att kompensera dom överflödiga volterna systemet hade att erbjuda.

Vidare måttades takräcket in lite påpassligt och ett par pappmallar gjordes för att veta längd och vinklar på räckets stöttor som nu skulle tillverkas. Jag använde mig av 14mm rör som jag hade liggande på logen. Gjorde dessutom egna fästen för dropplisten. Blev nöjd med resultatet.

En kontroll av alla vätskor gjordes och en sista sköljning av det diskvattenförsedda kylsystemet gjordes för att sedan fylla det med prima nalavi vatten försett med glykol.

Nu var hon redo för helgens arrangemang! Packad i Packard Afton med alla tillbehör. Detta inträffade på lördagen. Oktober månads dimmigaste dag. Kallt va det också. Bilen fylldes upp med bensin, pilsner och glada vänner. Jimmy fick stolt husera bakom ratten medans vi andra partade loss.

Summa summarum, bilen gick bra hela kvällen och natten på årets sista raggarrunda.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-5e7921abd01d533aae595936edb4c12d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-28860c1eeeed1f16b0e67fd9573ba14d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-aa8302535cddca6c383b8858ad96a68e.jpg

Efter kvällen så har jag gjort en lista över saker som ska göras. Återkommer med det.

God natt mina vännerrrr smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
20 oktober 2015 · 10 157 Inlägg

trevligt trevligt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
25 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

God afton medtraffikanter smile

Packade in familjen i chevan och for upp till stortorp och handlade på mig en uppsättning verkstadsportar på 3,20x 3,80.
Tack Leffe för gott kaffe och en toppenaffär smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-664badd8065ea6086732a31ff76515cd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-5cd3290ae7c95ec4540e4bea2d2120a8.jpg

Förövrigt lurar jag på att tillverka en glöggvärmare till Packarden.

På återseende smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
25 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Att du åker omkring i den skrothögen,ja har ju sagt ja köper den billigt,hehe...fick hem Blazer cabben idag,köpte den i Juni..haha,gött skick,allt funka o går som fasen,327 me headers...

vEight Baronen
27 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Jadu, jag borde nog sälja den billigt till dig.. smile
Du har ingen kompis som har en Cadillac tillsalu? smile

Elbilar kan dra åt helvete.
pellepervert
27 oktober 2015 · 490 Inlägg

fattar inte att jag har missat din tråd. du har ju skrivit massor i min ford tråd. Ska bli kul att följa iaf big_smile

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Bob-Miller
27 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Polaren har en 59 limo,skittuff o en 60 4d-ht hemma just nu...sen sökte ja polaren i usa länge o fick höra idag att hans pojk blivit ihjälskjuten av sin bäste polare,sen sköt polaren sig själv...vilket öde..suck  brukar handla delar o bilar av han,de nog inte aktuellt just nu.sad

Djo
27 oktober 2015 · 10 157 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Polaren har en 59 limo,skittuff o en 60 4d-ht hemma just nu...sen sökte ja polaren i usa länge o fick höra idag att hans pojk blivit ihjälskjuten av sin bäste polare,sen sköt polaren sig själv...vilket öde..suck  brukar handla delar o bilar av han,de nog inte aktuellt just nu.sad

tråkigt öde sad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
27 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

pellepervert skrev:
fattar inte att jag har missat din tråd. du har ju skrivit massor i min ford tråd. Ska bli kul att följa iaf big_smile

Du är så välkommen ska du veta! Bor du i Askersund eller är det mer åt Vretstorpshållet? smile

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
27 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Polaren har en 59 limo,skittuff o en 60 4d-ht hemma just nu...sen sökte ja polaren i usa länge o fick höra idag att hans pojk blivit ihjälskjuten av sin bäste polare,sen sköt polaren sig själv...vilket öde..suck  brukar handla delar o bilar av han,de nog inte aktuellt just nu.sad

Fyfan vilket Jäkla öde sad

Hittar jag ett bra byte på en Cadillac så slår jag till! -65 Sedan DeVille står högst på listan, men allt tidigare är också intressant smile

Nu är jag ju inte prompt ute efter att kränga iväg skutan, inte alls, men Cadillac är alltid Cadillac..

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
27 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Just nu är väntan stor på att Kjell ska ringa och säga att containrarna är här smile Har också bestämt mig för att byta alla gummilister. Sen lurar jag på att bygga en fläktstyrning med steglös hastighetsreglering. Kan ju inte va så svårt...

Jag önskar att bilen vore en limo eller en hgw. Den är ju rymlig och så, men det var trångt med 8 personer i den måste jag säga. Kan någon komma på ett lämpligt hgw tak som skulle kunna smälta in någorlunda bra på Packardens bulliga bakdel? wink

Elbilar kan dra åt helvete.
Bob-Miller
27 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

Polaren va precis förbi..60 an sålde han förra veckan,o likon ska han lacka innan han säljer.så där va de kört,hehe

vEight Baronen
27 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Polaren va precis förbi..60 an sålde han förra veckan,o likon ska han lacka innan han säljer.så där va de kört,hehe

Det dyker nog upp något vettigt i sinom tid smile Om jag vore klok skulle jag sälja bilen och lägga allt krut på verkstadsbyggandet. Men vettet har jag aldrig återvänt till, för det är därifrån dom säger att jag kommer. Och vad ska jag åka i när det ska drickas öl?

Elbilar kan dra åt helvete.
pellepervert
28 oktober 2015 · 490 Inlägg

vEight skrev:

pellepervert skrev:
fattar inte att jag har missat din tråd. du har ju skrivit massor i min ford tråd. Ska bli kul att följa iaf big_smile

Du är så välkommen ska du veta! Bor du i Askersund eller är det mer åt Vretstorpshållet? smile

ja bor i åmmeberg men har garaget i vretstorp

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383
Bob-Miller
28 oktober 2015 · 1 312 Inlägg

vEight skrev:

Bob-Miller skrev:
Polaren va precis förbi..60 an sålde han förra veckan,o likon ska han lacka innan han säljer.så där va de kört,hehe

Det dyker nog upp något vettigt i sinom tid smile Om jag vore klok skulle jag sälja bilen och lägga allt krut på verkstadsbyggandet. Men vettet har jag aldrig återvänt till, för det är därifrån dom säger att jag kommer. Och vad ska jag åka i när det ska drickas öl?

Grålle med öl-hållare.....lol

vEight Baronen
28 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

pellepervert skrev:

vEight skrev:

pellepervert skrev:
fattar inte att jag har missat din tråd. du har ju skrivit massor i min ford tråd. Ska bli kul att följa iaf big_smile

Du är så välkommen ska du veta! Bor du i Askersund eller är det mer åt Vretstorpshållet? smile

ja bor i åmmeberg men har garaget i vretstorp

Där ser man! Då är du inte så långt bort smile

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
28 oktober 2015 · 1 434 Inlägg

Bob-Miller skrev:

vEight skrev:

Bob-Miller skrev:
Polaren va precis förbi..60 an sålde han förra veckan,o likon ska han lacka innan han säljer.så där va de kört,hehe

Det dyker nog upp något vettigt i sinom tid smile Om jag vore klok skulle jag sälja bilen och lägga allt krut på verkstadsbyggandet. Men vettet har jag aldrig återvänt till, för det är därifrån dom säger att jag kommer. Och vad ska jag åka i när det ska drickas öl?

Grålle med öl-hållare.....lol

Ja, kanske det smile Eller ett manskapskapell på chevan?

Elbilar kan dra åt helvete.
vEight Baronen
4 november 2015 · 1 434 Inlägg

Tjenare!

Det går trögt med dom egna projekten. Jobbet kräver massor av tid då vi numera är underbemannade så det heter duga. Utöver det så har jag lite egna kunder som jag måste ta hand om. Och när jag fått en stund över har faktiskt mopederna fått sig lite kärlek. Men jag hade ute Cormoranten häromdagen på höstluftning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-7f01fe7e26da1a0716f2859ee3055082.jpg

Kändes skönt! Vilken dag som helst borde containerhelvetet skramla i land i Göteborg så jag kan få mina pys pys grejer.

Men just nu går den lilla tid jag har över i mopedernas tecken och lilla gradskivan vibrerar i takt med tandläkarborrens hårdmetallskär mot en intet ont anande boostport.

Jag håller på med det sista på "raketen" innan Thomas kan lägga hand det sista innan lack. Renault Candy röd och en vit Pearl som skimrar åt det röda. Tror att det kommer sitta som en ljummen öl klockan 8.00 en nyårsdag.

Hej så länge smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang