3903
Sök

Kopiera bilnyckel i blekinge

177 Inlägg
11 juli 2015
Trådstartare
Hej!

Jag lyckas inte hitta någon som vill slipa min blanka nyckel till min S60. Citylåset i kristianstad slipade sönder den ena totalt och den andra såg någolunda ok ut men passade inte i bilen. Lås och larmteknik i karlshamn vägrade att prova då deras maskin tydligen är känslig och bara kan slipa deras svindyra ämnen. Även en firma i ronneby vägrade slipa och kunde inte ge pris på deras egna ämne.

Är det någon som fått en nyckel slipad i blekinge och i så fall vart då?

Mvh

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 juli 2015
Kan inte Volvo hjälpa dig tro?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

177 Inlägg
11 juli 2015
Trådstartare
De kan bara erbjuda ett färdigslipat ämne med transponder osv som måste kodas till bilen. Enbart ämnet tar de 1200kr för hmm Jag ska bygga om till KIR nyckel så jag tar transpondern från min gammla nyckel och limmar ihop allt själv.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 juli 2015
Zeecor skrev:
De kan bara erbjuda ett färdigslipat ämne med transponder osv som måste kodas till bilen. Enbart ämnet tar de 1200kr för hmm Jag ska bygga om till KIR nyckel så jag tar transpondern från min gammla nyckel och limmar ihop allt själv.

Har du tjatat lite på dom eller?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

177 Inlägg
11 juli 2015
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Zeecor skrev:

Har du tjatat lite på dom eller?

Nej det har jag inte, jag tror inte ens de har maskiner själva för att slipa utan de beställer från en tillverkare vad jag har förstått. Eller så har de någon korkad regel för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Men nu till lite goda nyheter, den ena nyckeln från Citylåset passar faktiskt i bilen! Den var nog bara lite trög i början för nu går den runt lätt och bilen startar när jag flyttat över transpondern. Så jag ska åka in till dem igen och få en till slipad. De sa att de skulle stå för kostnaden för ett ämne eftersom de förstörde ett så det blir en billig slipning smile

Sök