Sladdade och orsakade stenskott

Andree
23 augusti 2015 · 827 Inlägg

Som dom andra säger ta det via försäkringsbolaget elr kontakta någon lackeringsfirma som kanske kan fixa det utan behöva lacka hela sidan, många som kan trixa till det med penslar och polering.

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
Muttley
23 augusti 2015 ·

skanepiraten skrev:
Bättre för dig på alla sätt o bara ta det med försäkringsbolaget.

Dit körkort ligger inte pyrt till på grund av detta, eller har jag så dålig koll där? tongue

Mvh

Om de blir polisanmält och han redan har många förseelser kan de ligga dåligt till

Joelsundqvist
23 augusti 2015 · 12 Inlägg

CC72 skrev:
Först är dom 15-20 meter bort sen var dom bara 2-3 meter ifrån.

Oavsett vilket så borde du faktiskt lägga lite mer tid på att skriva ordentligt då det blir enklare att förstå och lämnar inte luckor för missförstånd.

Om ni nu inte åker förbi en lackeringsfirma så prata med ditt försäkringsbolag och hör vad som skulle kunna hända OM ett sånt här fall skulle uppstå.

Då många här gnäller på att vissa förare aldrig tar ansvar m.m så får jag ge en liten eloge till att du faktiskt tar på dig ansvaret, vittnen eller ej.

Bilarna var 15-20 meter bort och dom som såg var 2-3 meter från där jag körde ut

Joelsundqvist
23 augusti 2015 · 12 Inlägg

tkd_rille skrev:

skanepiraten skrev:
Bättre för dig på alla sätt o bara ta det med försäkringsbolaget.

Dit körkort ligger inte pyrt till på grund av detta, eller har jag så dålig koll där? tongue

Mvh

Om de blir polisanmält och han redan har många förseelser kan de ligga dåligt till

Har ingenting hos polisen sen tidigare, saken er ej polisanmäld

AX3L
23 augusti 2015 · 398 Inlägg

skanepiraten skrev:
Bättre för dig på alla sätt o bara ta det med försäkringsbolaget.

Dit körkort ligger inte pyrt till på grund av detta, eller har jag så dålig koll där? tongue

Mvh

Jag tror att det är vårdslöshet i trafik, precis som om man wheelar på MC eller liknande. Jag vet personligen en som fick kortet omhändertaget när han "råkade få sladd" med sin 740 i en rondell, och jag ser inte hur en parkeringsplats skulle skilja sig där. Så jag skulle som TS vara väldigt väldigt glad om man kan göra upp detta i godo parterna imellan utan att blanda in FB och därmed polis. Alla typer av försäkringsbedrägeri skulle jag avråda till även om det kan vara lockande att ändra på historian (körde bara nära så det sprutade av luften osv), FB är inte dumma.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

Det är bara att hosta upp för dig.
Jag förstår ägarna, jag hade varit flyförbannad.

Kostar det en omlackering så får det göra det.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Joelsundqvist
24 augusti 2015 · 12 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Det är bara att hosta upp för dig.
Jag förstår ägarna, jag hade varit flyförbannad.

Kostar det en omlackering så får det göra det.

Att dom ska få ersättning ska dom, men frågan va hur jag kommer undan lindrigast, för dom är med på den fronten, jag skulle få bestämma hur jag ville göra, deras krav va att dom skulle få skadorna fixad

rcy
24 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

Är väl bara åka iväg till någon som kan sånt här och fråga, här på forumet kommer du att få en halv miljon gissningar från en massa "experter" som tror att dom vet hur det fungerar.
Åk förbi en lackerare eller nån sån där "spot repair" firma och få några offerter, så vet du vad det kommer att kosta sen.

Hamilton
24 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

Nu är det ju inte upp till trådskaparen hur och vart skadorna ska fixas.
Det är dom drabbade och deras försäkringsbolag som avgör hur och vart bilarna lagas och trådskaparen får stå för kostnaderna antingen via sitt försäkringsbolag eller ur egen ficka.

Fotograf på tierpidag.se
rcy
24 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

Hamilton skrev:
Nu är det ju inte upp till trådskaparen hur och vart skadorna ska fixas.
Det är dom drabbade och deras försäkringsbolag som avgör hur och vart bilarna lagas och trådskaparen får stå för kostnaderna antingen via sitt försäkringsbolag eller ur egen ficka.

Fast TS har redan sagt att det är upp till honom att laga skadorna, dom drabbade har gått med på det och överlåtit det till honom att fixa.
Han säger redan i första inlägget att han inte vill ta det via försäkringsbolagen.

Hamilton
24 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

rcy skrev:

Hamilton skrev:
Nu är det ju inte upp till trådskaparen hur och vart skadorna ska fixas.
Det är dom drabbade och deras försäkringsbolag som avgör hur och vart bilarna lagas och trådskaparen får stå för kostnaderna antingen via sitt försäkringsbolag eller ur egen ficka.

Fast TS har redan sagt att det är upp till honom att laga skadorna, dom drabbade har gått med på det och överlåtit det till honom att fixa.
Han säger redan i första inlägget att han inte vill ta det via försäkringsbolagen.

Såg det nu. Som drabbad skulle jag  själv aldrig acceptera annat än att en auktoriserad lackerare

Fotograf på tierpidag.se
Muttley
24 augusti 2015 ·

Om de ska bli bra är de omlackering. Om ägarna går med på lackstift så är de ju bra för dig.
Jag hade begärt omlackering om jag haft en ny bil.

Känns som de enklaste är försäkringsbolaget.

Nordic_Drivers
24 augusti 2015 · 349 Inlägg

Hur kan de bevisa att det var du som körde eller att det ens var du? Har de film eller fotografier från händelsen?

Ord står mot ord... Det håller inte i rätten.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Hamilton
24 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

Tanso skrev:
Hur kan de bevisa att det var du som körde eller att det ens var du? Har de film eller fotografier från händelsen?

Ord står mot ord... Det håller inte i rätten.

Hur vet du det och har du en källa som stödjer ditt påstående?
Om så skulle vara fallet så kan vi ju lägga ner alla domstolsförhandlingar där ord står mot ord.
Nu har ju trådskaparen och dom drabbade pratas vid och kommit fram till en lösning.

Fotograf på tierpidag.se
666_Beast
24 augusti 2015 · 1 863 Inlägg

Tanso skrev:
Hur kan de bevisa att det var du som körde eller att det ens var du? Har de film eller fotografier från händelsen?

Ord står mot ord... Det håller inte i rätten.

Han har ju redan erkänt. Såna som du som inte kan stå för sina handlingar med den attityden.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
rcy
24 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

Tanso skrev:
Hur kan de bevisa att det var du som körde eller att det ens var du? Har de film eller fotografier från händelsen?

Ord står mot ord... Det håller inte i rätten.

TS har ju stake så han står för sitt misstag, huruvida det håller i rätten eller inte är irrelevant så länge folk har lite heder i kroppen!

Tänk om alla jävla sopor kunde göra som TS och stå för sina misstag istället för att alltid blåneka och dra det till rätten. Vårt juridiska system hade haft tid över för att jaga riktiga skurkar och våra försäkringspremier skulle ju garanterat bli bra mycket billigare.

Nordic_Drivers
24 augusti 2015 · 349 Inlägg

rcy skrev:

Tanso skrev:
Hur kan de bevisa att det var du som körde eller att det ens var du? Har de film eller fotografier från händelsen?

Ord står mot ord... Det håller inte i rätten.

TS har ju stake så han står för sitt misstag, huruvida det håller i rätten eller inte är irrelevant så länge folk har lite heder i kroppen!

Tänk om alla jävla sopor kunde göra som TS och stå för sina misstag istället för att alltid blåneka och dra det till rätten. Vårt juridiska system hade haft tid över för att jaga riktiga skurkar och våra försäkringspremier skulle ju garanterat bli bra mycket billigare.

Ibland kan man hastigt erkänna utan att ens veta man har erkänt till. Vad är det som säger att lackskadorna inte fanns där tidigare? Rätt ska vara rätt. "Gärningsmannen" ska ju inte behöva ersätta något som han inte har vållat.

Senast redigerat av Tanso (24 augusti 2015)

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
dawwe ...has left the building...
24 augusti 2015 · 4 474 Inlägg

Jag är liiiite inne på Tansos linje iaf när det gäller den 8-år gamla Kingcab:en, en arbetsbil o vi vet alla hur de kan se ut efter 4-5 år...Den nya bilen absolut, men där skulle jag ändå råda ägaren att skita i omlack framför allt om det är en "svenssonbil" han ändå tänkt o byta ut om 2-3 år. Några (7-10) stenskott (små!) gör varken till eller från, är den pepprad däremot vi snackar 10-15 stenskott per panel (vilket ger typ 60 stenskott på ena sidan!) så är det en helt annans sak. En helt omlackad sida med allt vad det innebär skulle jag INTE vilja ha på en ny bil, då lever jag hellre med stenskotten ett tag iaf (4-5 år) o kör en omlack av hela bilen längre fram istället... På m5portal.com var den som fick sin BMW 520i -95 pepprad på båda sidorna av en sopmaskin med roternade borstar, vi snackar verkligen pepprad. I det fallet är omlack den enda lösningen...
http://i59.tinypic.com/2qm2oao.jpg

Senast redigerat av dawwe (24 augusti 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Andyah
24 augusti 2015 · 242 Inlägg

lättast är väl att ta försäkringsbolagen till hjälp här..blir billigast så.betala självrisken sen var det färdigt sen fixar ju försäkringsbolaget resten.

rcy
24 augusti 2015 · 1 705 Inlägg

Tanso skrev:
Ibland kan man hastigt erkänna utan att ens veta man har erkänt till. Vad är det som säger att lackskadorna inte fanns där tidigare? Rätt ska vara rätt. "Gärningsmannen" ska ju inte behöva ersätta något som han inte har vållat.

TS sladdade omkring på en parkering, samma parkering som bilarna stod på.
Visst, stenskotten kan ha funnits, och det kan ha varit en alien som orsakade dom precis när TS sladdade förbi. Det kan även ha varit TS sladdande som orsakat dom. Vad tror du själv är mest sannolikt?

TS har gjort det enda rätta och står för vad han gjort och försöker inte komma med långsiktiga bortförklaringar eller ursäkter, all heder åt honom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang