kan man sänka bilen fram bara?

EXTREM_XXX
19 december 2006 · 32 Inlägg

hej undrar jag har en volvo v 40 04:a och vill sänka bilen men jag vill bara sänka den fram jag vet att jag måste köpa en satas men 4 st fjädrar men kan jag bara sänka den fram? hur blir det med bilen säkerhet då? om det e orginal bak och sänkt fram??

tacksam för svar

beemern .......
19 december 2006 · 2 655 Inlägg

EXTREM_XXX skrev:
hej undrar jag har en volvo v 40 04:a och vill sänka bilen men jag vill bara sänka den fram jag vet att jag måste köpa en satas men 4 st fjädrar men kan jag bara sänka den fram? hur blir det med bilen säkerhet då? om det e orginal bak och sänkt fram??

tacksam för svar

borde väl bli sämre väghållning än om den e sänkt runt om men ändå bättre än orginal. men ja råder dej att köpa fjädrar till runt om så du inte byter bara fram för då blir den ju hård på fjädringen fram å jätte mjuk å svajig bak...

HoKkee
19 december 2006 · 845 Inlägg

klart du kan men varför bara frma och inte hela?

EXTREM_XXX
19 december 2006 · 32 Inlägg

hej, jo för at jag vill ha en lutande look framåt... eftersom dom bara säljer 40 mm sänkning till volvo  fas 2 till fas 1 finns det 40 60 men inte till fas 2

desutom vill jag kunna köra 2 vuxna och full last ibland utan att det tar i! dessutom har jag dragkrok

men jag vill att bilen ska luta fram  därför undrar jag om det går eller det blir problem?

ingen som vet exakt om det går eller inte? tacksam för svar....

Hamilton
19 december 2006 · 8 864 Inlägg

Självklart går det att sänka bara i fram, men väghållningen lär bli lidande.

Det stuket du är ute efter körde jag med på 80 talet, ingen vidare väghållning.

Senast redigerat av Hamilton (19 december 2006)

Fotograf på tierpidag.se
vettvilling STI TypeR Driver
20 december 2006 · 191 Inlägg

Min S40 är sänkt 35mmrunt om å jag har då inga som hellst problem med att den tar i även om jag åker fullastat å två vuxna bak.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang