3934
Sök

Köpråd : Första bilköpet tips uppskattas!

5 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Hej! ska köpa min första bil och har kollat runt lite på blocket .
Har en budget på ca 70.000kr och är ute efter någon lite "sportigare" bil då min flickvän redan har en liten mysig polo , HP spelar inte så stor roll men vill att det iaf ska bli lite tryck när man rör pedalen.
Då jag och min familj är riktigt dåliga på bilar så fick jag tips om denna sida så hoppas på det bästa

Har intresserat mig för dessa 2 bilar i nuläget : http://www.blocket.se/stockholm/Mycket_ … 11&w=2 ,

http://www.blocket.se/sodermanland/Mazd … amp;last=1

Även kollat lite på Civic , skoda RS mm .
Bmwn känns väll som en stabilare bil medans mazdan känns lite mer unik och sportigare , det som oroar mig dock är hur den är att ha som vinter bil !

Har ni några andra tips får ni gärna hojta till eller om ni har erfarenheter utav dessa!

Tacksam för all hjälp och ha en trevlig helg // Karrlandern

5 919 Inlägg
18 september 2015
Mellan Mazdan och BMWn så skulle jag säga BMW då wankel-motorn i mazdan inte är för de okunniga.

En wankel-motor ska alltid köras hårt/varvas då den är mer lik en tvåtaktare då den smörjs av oljan som sprutas in tillsammans med bränslet, kör man den som en vanlig svenssonbil blir livslängden lidande.

792 Inlägg
18 september 2015
Rx8an är inget för nybörjare

5 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Okej hehe , Ni har inget annat att rekomendera ? eller ska jag köra på bmwn ? tror ni den blir bra ? smile
Så jävla nervös vad man ska köpa haha

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
18 september 2015
bmwn är en bättre bruks bil smile Men jag skulle vilja påstå att det enbart är pga förbrukning och lite bättre komfort

en rx8 håller ihop bättre än vad många säger, man blandar inte olja i bensinen som på en två taktare som någon sa, man byter olja och man ska byta ganska ofta

5 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Okej hehe som sakt kan inget , Är sugen på bmwn känns som ett säkert kort , Finns det någon annan bra bil med lite tryck i som är värt att slå en titt på ?

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
18 september 2015
just den bmwn i annonsen hade inte jag köpt, känns som en ungdoms bil

merca har ju sin c klass som är ganska trevlig, du kanske kan få en clk också ?

5 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Okej , får kolla vad jag kan hitta är i behov då bilen jag har nu lånar jag bara så sitter lite i kläm , får kolla om jag kan hitta något

792 Inlägg
18 september 2015
Hade köpt en fräsch e46 330i om ja var du! smile mycket trevlig bil för pengarna.

Sök