fläckten har stannat på sierran, hjälp vad kan de vara för fel??

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 december 2006 · 5 753 Inlägg

ja fläckten har stannat på min ford sierran 2,9 -91.. nån som vet vad de kan vara för fel?? för de kan ju va kul å ha en funkande fläckt på vintern.. blir så immigt å kallt annars hmm

jaja nån som vet vad felet kan vara... de började med att den små jävlades lite, alltså stannade nån gång ibland å då knackade man lite på fläckten så startade den men nu är den helt död hmm nån som vet vad som kan vara fel??




mkt tacksam för svar eftersom man gärna vill ha fläckt på vintern!! smile


(hoppas jag la tråden rätt)

Senast redigerat av volvo_glenne (20 december 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Germax
20 december 2006 · 12 086 Inlägg

Fläktyen har pajat på 2 av mina Sierror. Antingen är det motståndet som pajjat. Det sitter på fläkten. Fläktarna och motståndet är lite olika på olika årsmodeller så se till att du får rätt. Lr så har lagrena skurit ihop men då borde den snurra lite.

Troligen är de ditt motstånd som är paj.

Ps. Min fläckt va paj någon vecka förra vintern, fick skrapa rutan på både insidan och utsidan=) Och så fick man sitta med full mundering och dubbla rattmuffar.

EDIT: Iofs.. funkar fläkten inte alls? Om motständet går brukar de funka på högsta hastighet ändå. Du har antagligen bara nått glapp då, eftersom den glappa lite först. Ganska logiskt smile Ta bort plastskyddet och kolla alla anslutningar/kablar.

Senast redigerat av JapMax (20 december 2006)

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
22 december 2006 · 857 Inlägg

Eller så är kolen dåliga i fläkten och när du knackat på den förut så har dom halkat ut lite och fått kontakt igen så att fläkten funkar igen.

bumpe Lastbilsmekaniker
23 december 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, kolla strömtillförsel när du endå är inne o river i skiten... Fram med multimeter och sätt igång...

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 december 2006 · 5 753 Inlägg

tack för svaren... har inte börjat kolla på de än eftersom de är fullt i garaget å de har varit så kallt ute.. men de blir nu i mellandagarna så alla tips är fortfarande välkommna smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
maco
24 december 2006 · 1 207 Inlägg

g-man skrev:
Eller så är kolen dåliga i fläkten och när du knackat på den förut så har dom halkat ut lite och fått kontakt igen så att fläkten funkar igen.

Detta verkar vara den diagnos som stämmer bäst om jag får säga mitt. Kolla om det finns nya kol att köpa till motorn eller köp en ny.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
31 december 2006 · 5 753 Inlägg

mera förslag är varmt välkomna smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
posen
31 december 2006 · 22 Inlägg

koppla direkt ström till den och funkar den inte då byt kol eller motor...
funkar den kolla kablar och ohm mät temp givaren.

Senast redigerat av posen (31 december 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang