Sälja en corvette C6 2008 (6000mil) med helt ny koppling / växelåda (fördel/nackdel) ?

enter308
23 oktober 2015 · 9 Inlägg

Har en corvette från 2008 (6000mil), har nyligen bytt växelåda och koppling på den till ett pris på ca 90-100,000.

Tror ni detta kommer vara till min førdel eller nackdel nær jag nu tænkt sælja bilen ?
eller vill folk helst ha en bil som ær i helt orginal :smile??

Volvo C70 "T5" (2001)
Chevrolet Corvette C6 "LS3 Z51 3LT" (2008)
_Nordh_
23 oktober 2015 · 134 Inlägg

Jag skulle säga fördel, vet inte mycket om hållbarheten på corvette c6 men nya saker som är dyra på bilar lockar alltid. Du lär inte få tillbaka dina pengar på bytet men du lär absolut få en mer lättsåld bil skulle jag vilja påstå

Mazda Rx-7 (1994)
enter308
23 oktober 2015 · 9 Inlägg

Hållbarheten anses var välldigt bra på just cheva Ls motorer/ växelåda.


växelåda är försäkrings ärende så de va gratis (70,000:-)

Koppling,svänghjul och utryckningslager är en lång historia, men kort är att det sitter delar (inc jobb) i för ca 25,000 som jag betalade 10,000 för.



jag har ju vart skeptisk till vad man skall skriva i annonsen, men får la hoppas att folk ser det som mycket possetivt.
Antar att det är garanti på den nya växelådan ( den sätts i om 2 veckor, lång lev tid från USA)

Senast redigerat av enter308 (23 oktober 2015)

Volvo C70 "T5" (2001)
Chevrolet Corvette C6 "LS3 Z51 3LT" (2008)
dawwe ...has left the building...
23 oktober 2015 · 4 474 Inlägg

Varken eller. Med kass låda är den värd mycket mindre. Ny koppling är positivt men knappast direkt "värdehöjande", samma sak med lådan. Funderingar jag skulle få är: Varför rasade gamla lådan redan efter 6000 mil, kamikaze körning? Är den nya lådan monterad 100% korrekt utan att man "glömt" o skruva tillbaka "omöjliga" skruvar? Trots detta skulle jag nämna kort att låda samt koppling är nya o bytta professionellt & 100% korrekt på sista raden i annonsen...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
enter308
23 oktober 2015 · 9 Inlägg

Hej tack för svar !


Ja allt görs av GM verkstad.



Ja lådan rasade ju inte, men var tickande ljud från den i friläge med koppling ute (roterar i lådan)
Verkstan sa att det bara va att byta.


Därför jag frågar lite, för jag själv hade ju blivit skeptisk om någon behövt byta växelåda och koppling

Volvo C70 "T5" (2001)
Chevrolet Corvette C6 "LS3 Z51 3LT" (2008)
JFfoto
23 oktober 2015 ·

Skulle säga nackdel, då man kan fråga sig hur bilen i övrigt ser ut/är om man har behövt byta växellåda. Kanske rätt hårdkörd, trimmad, inte så noga med service, det skulle iaf få mig att kolla på någon annan, men att sälja med trasig växellåda är detsamma.. samma frågor dyker ju upp, så varken eller.

Senast redigerat av Kalltkaffe (23 oktober 2015)

Turbovin Turbo lover
23 oktober 2015 · 555 Inlägg

Fördel, är väl bara att skriva i annonsen att lådan blivit utbytt på garanti p.g.a. missljud i bottenstocken på lådan. Biltypen i sig blir nästan automatiskt hårt körd ändå.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Nausea Avstängd
23 oktober 2015 · 598 Inlägg

enter308 skrev:
Koppling,svänghjul och utryckningslager

När du skriver utryckningslager börjar jag ana varför lådan måste bytas efter 6000 mil. Är det svenska eller amerikanska mil? Det finns en del utryckningsfordon, därför köper man inte en gammal polisbil. Så nu vet alla varför svetsaren måste köras av säpo - för att det är ett utryckningsfordon och det räknas som yrkesmässig trafik.

Aronson
23 oktober 2015 · 914 Inlägg

Nausea skrev:

enter308 skrev:
Koppling,svänghjul och utryckningslager

När du skriver utryckningslager börjar jag ana varför lådan måste bytas efter 6000 mil. Är det svenska eller amerikanska mil? Det finns en del utryckningsfordon, därför köper man inte en gammal polisbil. Så nu vet alla varför svetsaren måste köras av säpo - för att det är ett utryckningsfordon och det räknas som yrkesmässig trafik.

Vad menar du egentligen?? Eller har du bara skruvad humor???

superglide Säljare
26 oktober 2015 · 42 Inlägg

Har bilen gått dom milen och varit servad . Och försäkring finns så täcker den!  so what !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang