5908
Sök

2 mer offer för alkohol i trafiken...

337 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
Fick nyss reda på att 2 st i vårat lilla samhälle kört ihjäl sig i går natt. Det äckligaste är att min bror och 2 andra körde med dessa personer, 40 min innan de krockade (då ej påverkade). Detta gäng skulle in och festa i Värnamo, när de kommit in så ändrade sig 2 personer och åkte hem igen till vårat wärdshus. Efter att båda suttit och druckit på wärdshuset, så sätter sig dem i bilen och kör på en liten landsväg. Krockar rätt in i ett träd, inga bromsspår. Det tog 45 min att skära loss ena killen. Kände tyvärr den personen lite. Som tur var så strök inte min bror med....

Så jag uppmanar alla en gång till: VAR EJ PÅVERKADE I BILEN!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Fartdåre!
592 Inlägg
22 december 2006
Sådant här är inte kul. Men tyvärr så händer de för ofta.
Vet själv folk som kört påverkade. Dock ha dom klarat sig än. Men en dag så e de kört. De kan ju förstöra för så mycka andra om man skulle va "ivägen".
Nej sånt här e trist.
Fattar inte varför många måste köra när dom e påverkade.

Vet en kille som alltid ger bort sina bilnycklar när han e på fest. Finns ju alltid någon som e nykter som kan ha hand om dom. Han ha kört påverkad några gånger o vi ha lyckats stoppa honom några gånger. Vi tog ett snack med honom en dag så han skulle fatta sen dess ha han gjort så haär. Fungerar perfekt änså länge.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

362 Inlägg
22 december 2006
Jävla sopor är va dom e!!!!

Har mist en mycket nära vän när han krascha på fyllan, året efter höll jag och tre polare på å bli "övervoltade" av en skitfull finne i leasingbil, han skicka vi i finkan...
Å inte nog me de... på en månad nu har tre polare mist sina körkort pga fyllkörning, varav två kraschade,å en av dom var kistbärare på begravningen till han som köre ihjäl sej...   
mad  blir så jävla arg...hur FAN kan man ens få för sej att sätta sej bakom ratten när man druckit???

177 Inlägg
22 december 2006
förstår inte varför ens tänka tanken på att köra när man druckit!
en kompis till mig dog i sommras efter att ett fyllo kört in i hennes bil.
själv så lämnar jag nycklarna till kärran hemma när jag ska ut och festa.

10 287 Inlägg
22 december 2006
Mot nollvisionen kamrater Gorgare.

Visa civilkurage och ta av dom bilnycklarna. Surar dom så ..... (Här skulle jag kunna säga "klappa till dom med en planka" men det kan jag inte säga för det är att uppmuntra till brott). Och är dom "kamrater". Tja, vad väger mera?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rallyförare
1 075 Inlägg
23 december 2006
Skamligt att inte en krona av spritskatten gått till alcolås.
Det borde vara det första staten gör av med spritskattepengarna på.
Vid det här laget hade garanterat alla bilar haft alcolås om man börjat 2003...

Anledningen till de flesta alkohololyckorna är "tillfällig sinnesförvirring" pga alkoholintag.
Man gör helt enkelt en sak man aldrig skulle göra om man va nykter eller salongsberusad.
Vissa aspackade personer kör rattfulla trots att dom i nyktert tillstånd fördömer och förespråkar att det är oförklarligt hur man kan köra påverkad...
Alkolås i ALLA moderna bilar är lösningen på problemet.
Det ihop med en lag om t.ex 4 års fängelse om man manipulerar alkolåset.
Då skulle det ge effekt.
Senast redigerat av carnageman (23 december 2006)

845 Inlägg
23 december 2006
tråkit sånt där sad

Smålänning
7 887 Inlägg
23 december 2006
Instämmer med alla. Särskilt carnageman. Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Går ju tyvärr inte göra nåt åt, förrän alla bilar har alkolås, och det finns levande poliser ute.

Synd att "trafiksäkerhetskamerorna" inte ser rattfulla. Det skulle rädda många liv.
Farten är farligare?

Lägg alla bilnycklar i en hink med vatten och ställ in i frysen när alla kommit! Dagen efter får ingen åka hem förrän hela isklumpen har smält! Om dom inte är nyktra såklart...
Senast redigerat av twin_cam (23 december 2006)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
23 december 2006
twin_cam skrev:
Instämmer med alla. Särskilt carnageman. Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Går ju tyvärr inte göra nåt åt, förrän alla bilar har alkolås, och det finns levande poliser ute.

Synd att "trafiksäkerhetskamerorna" inte ser rattfulla. Det skulle rädda många liv.
Farten är farligare?

Lägg alla bilnycklar i en hink med vatten och ställ in i frysen när alla kommit! Dagen efter får ingen åka hem förrän hela isklumpen har smält! Om dom inte är nyktra såklart...

e väl mest synd att d ska måsta sitta alkolås i bilarna för att vi inte ska köra berusade, är juh helt sjukt hur vi människor funkar egentligen..

sen d dära me frysen e kanske inte en sån bra ide då dom flesta har sk larmdoser på lr i samma nyckelring som bilnyckeln.... kan bli jobbit att få dom å funka efter en natt i frysen...
däremot var d en bra ide i övrigt smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
23 december 2006
själv tycker ja d e så jävla kul å köra bil så ja e int eute å festar! blir billigare så! köpa sopp istället för sprit! roligare intresse enligt mig! sen köra fylletaxi ibland tongue så mna kan ha ännu roligare!

MVH å God(h)jul på er alla!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök