Dalle: Läs inlägg #1, där har du förutsättningarna... Läser man mellan raderna så kan det vara som så att samåkarens arbete hänger på om han kan samåka eller ej? Låt han åka kollektivt, 3-4 timmar längre (?) arbetsdagar pga den dryga transporten kollektivt. Ett normalt "Länskort för kollektiv trafik" kostar idag i runda slängar 900 kr. Åker man över en länsgräns, vilket inte är helt osannolikt om man pendlar 6.5 mil enkel väg så kan man bli tvungen att lösa ännu ett länskort. O då är man uppe i de där 1800 kr, igen! Men med 3-4 timmar längre arbetsdagar! Svårt val eller hur? 1900 för att samåka tryggt o bekvämt "dörr-till-dörr" eller åka kollektivt för typ 1800, behöva gå upp minst en timme tidigare, komma hem minst en timme senare, stå ute o vänta på en buss/whatever vilken då o då kan vara "lite försenad" pga nån händelse osv...Jäääättesvårt val för en normalt tänkande människa, jääääättesvååååårt...Hjälp!
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure