Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer
Fick en bild från han som sålde mig turbokittet idag Kommer hämta alla sakerna på väg hem från Gatebil Mantorp Kittet består av Precision 6766 , boostlogic grenrör och wg, Aem v2 Pnp , dubbla walhbro 225 pumpar , bosch 1600cc spridare, fuel rail (vet ej märke), btr (vet ej märke), Tanabe 4" komplett system från turbo, alla slangar , rör , luftfilter och klammer som behövs för att koppla in allt , köpte komplett kitt så allt ska gå smidigt när allt ska in i supran till vintern 😁 kommer stanna på 550whp ca 640bhp men kittet klarar att leverera 800hk 😜 http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-f74c7e35b6b8f617dc29c0628b03322d.jpg
Kommer nog att bli riktigt trevligt!
oja tur man har köpt en extra låda också ifall min inte vill vara med
Tjenare händer inte allt för mycket just nu därför det är dåligt med uppdateringar just nu, har iaf just beställt hem nya framdäck till supran då jag har kört utan att göra hjulinställning och nött sönder dom igår fick jag åka förbi en kompis och snabb meka innan jag skulle skjutsa en kompis på fest, nya dumpen med hårda fjädern funkade inte allt för bra då den dumpade bakvägen genom aggen innan dumpen öppnade sig, så jag fick 2 dumpljud med 1,5 sec emellan lät inte jätte bra om vi säger så:p men nu är mjukare fjädern i dumpen och allt låter bra . Min kompis tog itu med slangen som släppte till värmepaketet igen då den tydligen inte satt riktigt bra, är grymt med vänner som hjälper till när det krisar Tack Lunne ! Nu är nästa sak på listan en hjulinställning i veckan , sen blir det lack den 7e juni och Mantorp Gatebil den 16e
Äntligen har man gjort en hjulinställning på Supran Blev en del klossande innan den gick upp på lyften och sen blev det en hel del justering för att då till alla värden Glömde ta bild på värdena efter vi var klara, men det är som att köra en annan bil nu
Så när jag får hem nya framdäcken kan man byta med gott samvete
Vad ska man köpa för oljekylskitt till bilen? någon som vet om kittet BAP har är något att satsa på ?
Sen tänkte jag höra med er vad ni tror om att ha allt i svart och krymplack under huven för att göra allting lite mer diskret vid besiktning? eller ska man köra polerat och någon snygg färg och hoppas på det bästa ?
Nu står den på Forslunds i Skellefteå för att få sig ny lack innan det bär av mot gatebil den 16e Har även varit förbi Proled.nu och köpt mig en dunk Lahega Inter 40
Det är som sagt ganska dött från min sida nu under sommaren men jag ska försöka få in lite mer roligt efter Gatebil då alla singel delar hämtas Just nu står Supran inne på lack och ska lackas imorgon, Nu håller jag bara tummarna att den ska bli klar innan den 16e så jag kan köra den ner till Mantorp
Har tänkt lite runt 98 eller e85 nästa år inför besiktningen med singel och tänkte höra hur ni har gjort när ni bytt till e85, Har nå behövt göra reg bes eller har den gått igenom ändå ?
Idag blev det att ställa ut supran på Mantorp Gatebil Sen blev det riktigt regn oväder så vi åkte och hämtade mina delar i Nyköping en snabbis under kvällen då vädret ändå gjorde att körningen inte var så underhållande 4" Downpipe Och resterande delar
Nu är suget efter vintern ganska stor så jag får montera allting
Jag har ju glömt att lägga upp foton på alla nya delar så slänger upp lite i väntan på midsommar firande
Precision 6766, boostlogic grenrör och tial 50mm wg. En liten mössa så snigeln inte ska behöva frysa om öronen :p 2x walbro 225 med nya filter. 6x1680cc Borsch spridare. Speeding btr. An kopplingar. Tanabe 4" komplett avgas. Insugsrör och luftfilter. Växellåda.
Fick även med ca1.5 meter svart nylonslang till an kopplen