Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer
Ja jag måste ju typ dit eftersom jag bor 5min därifrån
Däremot så lär jag inte hinna återställa bilen efter att slitbanan släppte, har inte fått tag på någon stänklapp eller fått nya sidokjolen lackad så åker nog med svart kjol dit
Mappningen blev flyttad till imorgon så jag åker ner till sävar motor efter jobbet, då ska vi inrikta oss på att se att motorn har allt skydd osv den behöver samt ändra kurvan efter som jag har ladd vid 5000 nu. Sen finns tid över så blir de att jaga mer hk
Har även gjort klart med nya fälgarna nu ska vi bara lösa frakt innan jag betalar och affären är i hamn
De blir SSR professor sp1 18" 3 way splitt fälgar som är 8" fram och 10" bak
Har ingen bild som går att ladda upp här så slänger upp ett par från nätet som jag hittade så ni får se modellen
Lite klena siffror tycker jag Tror att du gjorde rätt i att byta bil och bygga på denna istället Men låter som att du behöver en annan dump då det blev lite väl mycket fludder i turbon?
riktigt fina siffror må ja säga va blir planen att förbättra under vintern? större turbo o wg?
Det blir väl mitt boostlogic grenrör och tial wg. Sen slänger jag på mitt tanabe 4" avgas också de är mest för att försöka få tidigare ladd grenröret som sitter på nu tror jag inte är pulssplittat Kommer nog försöka hålla denna effekt nästa år också men med tidigare ladd sen får man sikta på att smida i framtiden och gå upp på fyrsiffrigt eller något
Mahlberg skrev:
Lite klena siffror tycker jag Tror att du gjorde rätt i att byta bil och bygga på denna istället Men låter som att du behöver en annan dump då det blev lite väl mycket fludder i turbon?
Jo denna är ju betydligt roligare iom att de ör en manuell sen kostar ju preppad autolåda så sjukt mycket pengar jag gillar ljudet
Kan tänka mig det haha Fy fan.. 700 hk på hjulen är ju helt ofattbart! Åkte med en kompis evo som hade 400 och tyckte det var helt brutalt Gillar inte ljudet bara för jag vet vad det gör mot aggregatet haha
Kan tänka mig det haha Fy fan.. 700 hk på hjulen är ju helt ofattbart! Åkte med en kompis evo som hade 400 och tyckte det var helt brutalt Gillar inte ljudet bara för jag vet vad det gör mot aggregatet haha
haha okej tror den tar mer stryk av att ladda det den klarar av hela tiden, men det är ju en Holset så är det någon turbo som ska klara allt stryk så lär det ju vara den
Blev en sen fredag eftersom jag var och hjälpte Mattias Sandgren på Sävar motor att ställa upp dyno utrustningen inför gårdagens körningar på Skellefteå motorfestival, och efter de så var man ju tvungen att ge supran lite kärlek med svampen så jag och en kompis åkte och tvättade samt monterade nya boarden
Igår så stod man på Skellefteå motorfestival med supran och passade samtidigt på att visa upp Öhlins nya coilovers för ett lokalt företag
Kan rekomendera er att besöka denna festival nästa år då den enligt mig var riktigt lyckad! Skulle tro att de var 500+ bilar i grymt bra skick plus att dom hade mest hk tävling i dynon
Idag så skickades mina fälgar från Stockholm och jag fick även hem min nya stänklapp så jag kan lämna allt på lackering Ska nog lacka mer saker på bilen så åker nog dit med hela bilen senare ist
Sen har jag gått och fundera på vilken diff jag ska inhandla i vinter, men jag har inte kunnat bestämma mig än så ska forska mer i det innan jag beställer
Ska ju slänga på mina 10,5" slicks och jaga min första 10 sekunders repa, för den delen första repa någonsin på preppad bana
Blir fint med pulver på linjen när man laddar 1.5bar på launch och jag vill ju att det ska hålla de är därför jag ska undersöka detta med diffar ordentligt
Ska bli intressant att testa dragracing på riktigt och se hur mycket bilen klara samt vad jag som chaufför klarar
Snabb fråga, hur tyckte du det blev med alubussningar i växellänkaget?
Jag har inte bytt dom än så vet inte hur det blir än
problemet med 5ans växel återstår och nu i förrgår så gick den i igen och bilen körde ca 4km på 5an utan problem och nästa gång var den borta igen som vanligt så ska undersöka saken nu när man får in den i garaget
vi hade -1,5 igår kväll och drygt -2 nu på morgonen så vill inte meka ute längre