2882
Sök

Corsa RWD Nordic Extreme 2,3T

Har sedan 2011 kört med denna bilen på strippen Började på 14s 185km/hmen med rätt däck blev det snabbt 12,4s 195km/h Efter kontakt med Nordic Uhr steg effekten till 482WHP/585WNm och tiderna kröp ner till 6,86s/173km på 201m och... Visa mer

116 491 Visningar
Uppdaterades senast 16 augusti 2017
391 Inlägg
20 februari 2016
Trådstartare
#81
Detta var det ända problem jag fick på förra motorn efter ca 550repor :-)
Som tur var hände detta på återline, kunde slutat illa på en fullgasrepa

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-cdafef4cd09c77a0c89b2f7ea30456f2.jpg

Lösningen blir delad skarv med o-ring som org

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-fdca1d9f20b907e84ca9d58126ca4c5f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-647a95cf0d31e3e97f5dcbf29ef10768.jpg

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
21 februari 2016
Trådstartare
#82
Då inget meck blev av i helgen pga social resa till släktingar blev det bara tid till att beställa mer delar på nätet.
4bar GM mapsensor beställd :-)
Senast redigerat av MickeKr (21 februari 2016)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
21 februari 2016
Trådstartare
#83
Bjuder på lite bilder sen då jag köpte släpet och tänkte köra med kapel.
Dock blev vikten då för hög och luftmotståndet högt så nu körs den utan kapellet

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-eae8b8d2ba17ac96af45ee9564245701.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-8b3712c01341b854479242accede9f26.jpg

Men det fick plats :-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
22 februari 2016
Trådstartare
#84
Då var det halvlek för lunch idag.
Transmissionskåpor och topp på.

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-bb11ccfca7d38762506beec900278fc9.jpg

Nästa steg blir avgastempgivarna i grenröret samt linda grenrör

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
22 februari 2016
Trådstartare
#85
Hände lite till i em
Avgastempgivare monterade och avgasbandage på

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-70374ab99e3535a405c9d1a14c0f8f7e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-1e759a05066793cec6526028e986c08f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-530ff1e2fc713b532561b4f12b4d5b7f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-898cdf7f7f5cd321a4d62b7965218a12.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-3a3643d36dc9722e51db0777f45663be.jpg

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
23 februari 2016
Trådstartare
#86
Då var kammarna på plats och inklockade.
Drygt jobb men skall göras

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-0277ded54c790688c894f90a735fe652.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-7614e54dde947f1d235861e3d18d73b5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-6ed63509ccb64be4312394e7523083a0.jpg

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

169 Inlägg
23 februari 2016
#87
Nu vill jag ge dagen tips😃 en cykeleker i dimention 2.25mm passar perfekt i dom flesta mätklockor dom har nämligen en m2.5 gänga i änden☺ måste varit jäkligt trångt när du mätte☺ med en cykeleker får man schysstare vinkel på klockan mot tryckaren, vad åker du för kammaxlar och vad blev det för inklockningsvärde? Kan du verkligen snurra motorn 2 hela varv när du har klockan där? Kan man inte det så kommer det inte bli rätt

391 Inlägg
23 februari 2016
Trådstartare
#88
Bra tips.
Ja det går för jag har en lång skruv i toppen som jag hittade med samma gänga (M2,5) på klockan
Skall faktiskt leta upp en cykeleker och testa innan motorn hamnar i bilen

Tack!

Insug 1,75 och avgas 0,5 enl leverantören

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
23 februari 2016
Trådstartare
#89
Byggbild på insug och spjällhus ng900
Skall ju matcha min förra installation då motorn skall med enkelhet kunna bytas
Insug, spjäll med mera skall av igen för svets, rengöring etc

https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170219/170219-0a1396813a988054f888dbd976d99331.jpg

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

391 Inlägg
25 februari 2016
Trådstartare
#90
Någon som har tips på hur man tar bort anslutningar i spjällhuset utan att bryta isönder spjällhuset
Tänkte plugga de som inte skall användas
Kan man dra ut anslutningsrören skulle man kunna gänga hålen och plugga dessa

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

George
1 956 Inlägg
25 februari 2016
#91
Man kan väl kapa bort dom.
Epoxyfylla kanske funkar.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

391 Inlägg
25 februari 2016
Trådstartare
#92
Skulle misstänka att de är pressade i alu med någon form av tätning ser det ut som
Frågan är om man värma/borra eller något annat som är "best practice" :-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

George
1 956 Inlägg
25 februari 2016
#93
Ja borra ur är ju enkelt. Gänga sedan och i med lite gängtätning så e saken klar smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

391 Inlägg
25 februari 2016
Trådstartare
#94
Japp det får nog bli så
Vill ju inte ha en massa slangstumpar med skruvar i ;-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 februari 2016
#95
Borra och gänga känns som bästa lösningen. Du får det helt tätt, och kan dessutom ta upp hålen enkelt igen om du behöver dom.


169 Inlägg
26 februari 2016
#96
dom är inte pressade värm dom lite med gassvetsen så släpper limmet fint, svarva pluggar i alu och sätt fast dom med loctite cylindrisk låsning så sitter dom som berget:)

619 Inlägg
26 februari 2016
#97
Om du försänker gängan lite i spjällhuset kan du använda en hyraulplugg med o-ring för att täta. Finns massa olika att köpa men är enkelt att göra en egen i alu om du har en svarv och en o-ring. Designen varierar men ser ungefär ut som under.
http://i21.geccdn.net/site/images/n-picgroup/BUE_H7238X12.jpg

391 Inlägg
26 februari 2016
Trådstartare
#98
Erngard skrev:
dom är inte pressade värm dom lite med gassvetsen så släpper limmet fint, svarva pluggar i alu och sätt fast dom med loctite cylindrisk låsning så sitter dom som berget:)

Misstänkte detta då man kan se rester av "lim/tätning" runt röret

Tack för alla tips/ideer

MVH Micke

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se

169 Inlägg
26 februari 2016
#99
Ja det är välbeprövat☺

391 Inlägg
26 februari 2016
Trådstartare
#100
Kan ju vara trevligt att inte fylla motorutrymmet med slangstumpar och skruv ;-)

MVH Micke
Pb 6,52/182km
http://www.garaget.org/?car=341184
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se


Sök