granadadr skrev:
Growe skrev:
granadadr skrev:
personligen hatar jag dsg, sega och gör lite som dem vill, körde en golf gashybrid, den fick jag vid lite hård körning att lukta bränd koppling,, och det var INTE buskörning, utan lite lagom hård stadskörning på väg på ett larm,, så gick ju lite hårdare fram

alla dsg är ju inte skit dom till dom större motorerna fungerar riktigt fint. Körde arbetskamratens 2018 240hk diesel i går den var väldigt snabb med responsen hade fungerat perfekt om den inte haft start och stopp funktion för den gillade inte att jsg gick frön broms till gas fort då blev det en jävla smäll. Men när det är grön ska bilen rulla samma hundra del.. Men äldre dsg7 ska man alltid undvika. Kostnaden när det börjar strula äter snabbt upp bilens värde. Finns inga interna delar att hitta till lådan heller. För det är ju en ren manuell låda näe man river isär dom så ganska lätt nekade om delar fanns till dom. Försökte hitta en växel gaffel till polarns polo 2013 för den hade gått av. Men vi fick byta hela lådan
ää alla bilar ju start/stopp,, och alla bilar har ju knapp att stänga av den,, gör jag ALLTID på dem,, hatar den funktionen, den i kombo med seg dsg gör ju att det tar ca 4 sek extra för bilfaan att röra på sig i korsningar vilket resulterar i trånga situtatoner ibland men som sagt stänga av start/stopp så ska du säkert bli nöjd
Nej då.. Den åkte samma sec som jag stämpla gasen men det var inte trevligt.. Nu var det ju inte min bil så hålla på och leta knappar får att köra 10mil med få stopp skiter man ju i.. Men lite smidigare kanske den borde åka iväg.. Men jag är hetsig. Jag är 3billängder före det mesta när det blir grönt. Fast jag sitter i våran 60hk seat
Men lådan i dom nya passaterna är blixt snabba. Provade att trampa fullt och den slår ner ett par växlar innan man ens hinner tänka. Förövrigt väldigt pigg bil med 240hk diesel och 4wd. Men det var en åka bil inte köra bil
Kör fort så hinner inget hända...