Färgen flyter isär när jag lackar

Ohlund
6 februari 2016 · 37 Inlägg

Hej!
Kanske inte hör till ämnet!
Men har en fråga, har lagat ytrost på en bmw e39 kombi och nu när jag lackar den blir det porer där färgen inte vill ligga kvar, jag har spacklar, slipat, sprutspacklat och våtslipat på de, sedan torkat av bilen noga med t-röd där gjorde jag vell första missen, för att det egentligen ska vara silikonborttagare, läste mig till att t-röd skulle funka och det fick jag antagligen sota för nu.
Det är riktig metallic färg som är bruten i rätt färgkod, har blandat den med 1:1 basfärg och förtunning enligt instruktion.

Någon vet varför det blir så?

Ohlund
6 februari 2016 · 37 Inlägg

[url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_

simlar
6 februari 2016 · 5 526 Inlägg

Det där ser ut som resultatet av silikonrester, bara göra om och göra rätt tyvärr hmm

edit:
Lägger in bilderna åt dig:

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180863/180863-29ce07c50d866871ebb48c99d3a6b684.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180863/180863-9874681ea5b1fcfecc1b547e82674316.jpg

Senast redigerat av simlar (6 februari 2016)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
6 februari 2016 · 4 917 Inlägg

Jag använder cellulosaförtunning som löser det mesta..
T-röd är lite klent, likaså aceton..
Men du nämner inget om grundfärg..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 februari 2016 · 14 058 Inlägg

simlar skrev:
Det där ser ut som resultatet av silikonrester, bara göra om och göra rätt tyvärr hmm

edit:
Lägger in bilderna åt dig:

http://www1.garaget.org/gallery/images/181/180863/180863-29ce07c50d866871ebb48c99d3a6b684.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/181/180863/180863-9874681ea5b1fcfecc1b547e82674316.jpg

Jag tror till 99% att det är Silicon, precis så brukar det se ut. Slipa ner och lägg silicondödare i färgen så löser det sig nog.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Ohlund
6 februari 2016 · 37 Inlägg

Tack att du la upp bilderna,
Nä ja sprutspackla nästan alla ytor jag lacka, fick för mig att det räckte som grund, sen har jag våtslipat alla ytor så det skulle fästa,
Men tack för svaren, bara att börja om från början.

zzr94092
6 februari 2016 · 4 391 Inlägg

precis som flera säger här,cilicone,finns medel att ha i färgen och även som tvätt innan lack

Ohlund
6 februari 2016 · 37 Inlägg

Jag tackar och bockar, jag ska kolla upp detta på måndag, blir att skipa ner skiten jag lacka på idag,.

Turbo_ride
6 februari 2016 · 163 Inlägg

Då sticker jag in med en fråga om ämnet. Jag lackar om inredningsdetaljer och det blir likadant men då det e smådelar lackar jag med burk. Vad har ni för tips på silikontvätt medel man kan köpa som e vettigt och var köper man det?

Volvo C70 (1999)
Toddemannen
6 februari 2016 · 664 Inlägg

Thinner borde väl fungera utmärkt blötlägg en papperstuss och gnugga rent med, eller leta reda på silikon inferner (stavning) dom kör jag med när jag rengör smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 februari 2016 · 14 058 Inlägg

Turbo_ride skrev:
Då sticker jag in med en fråga om ämnet. Jag lackar om inredningsdetaljer och det blir likadant men då det e smådelar lackar jag med burk. Vad har ni för tips på silikontvätt medel man kan köpa som e vettigt och var köper man det?

Sök upp en butik som säljer färger och billacker!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Nybergrobin
6 februari 2016 · 2 381 Inlägg

Slipa ner ordentligt och grund om med epoxigrundfärg. Se till att använda ordentlig förtunning och dränera kompressorn innan användning.

Cellulosaförtunning, olja och silicon kan orsaka dessa problem. Se till att blåsa genom sprutan med riktig förtunning också precis innan lack istället för feltemas grejer.

Toddemannen
6 februari 2016 · 664 Inlägg

Thinner borde väl fungera utmärkt blötlägg en papperstuss och gnugga rent med, eller leta reda på silikon inferner (stavning) dom kör jag med när jag rengör smile

Henkix
6 februari 2016 · 6 737 Inlägg

Mekonomen har silikonbortagning på sprayburk, funkar fint

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Putteliten
6 februari 2016 · 9 079 Inlägg

Om du använder tryckluftsdriven lackspruta så är en oljeavskiljare ett MÅSTE på slangen. Sen är det inte säkert att siliconet är på bilen heller, ibland räcker det med att ha använt silicon i garaget tidigare eller ha en använd tub liggande.

Ohlund
7 februari 2016 · 37 Inlägg

Har en fuktavskiljare och tryckluftregulator.
Men märkte idag när jag börja torka av bilen med förtunning så försvinner sprutspacklet jag lagt på och våtslipat innan lack, sprutspacklet är köpt på mekonomen, men det ska vell inte gå att torka av med en trasa och förtunning?! Kan det vart så att förtunningen i basfärgeb jag lacks med löser upp sprutspacklet?
Verkar jätte konstigt

Nybergrobin
7 februari 2016 · 2 381 Inlägg

Sprutspackel på sprayburk eller?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 februari 2016 · 14 058 Inlägg

Ohlund skrev:
Har en fuktavskiljare och tryckluftregulator.
Men märkte idag när jag börja torka av bilen med förtunning så försvinner sprutspacklet jag lagt på och våtslipat innan lack, sprutspacklet är köpt på mekonomen, men det ska vell inte gå att torka av med en trasa och förtunning?! Kan det vart så att förtunningen i basfärgeb jag lacks med löser upp sprutspacklet?
Verkar jätte konstigt

Har du använt cellulosathinner och torkat med så blir jag inte förvånad om det löses upp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Ohlund
7 februari 2016 · 37 Inlägg

Sprayburk,
Förtunningen köpte jag på biltema för att rengöra med,

Ohlund
7 februari 2016 · 37 Inlägg

Löser silikonborttagning upp sprutspackel?
Torkar man av alla ytor mellan varje varv med lack? Eller röcker det att noga torka innan lack?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang