![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212899/212899-bda258614e87a97d9a251fe4455bf0a1.jpg]()
Nu har man fått hem sitt efterlängtade Megasquirt

Stort tack till Christopher Bekesi som har byggt och programmerat mitt megasquirt sprut. Rekommenderar han startade. Vill ni komma ikontakt med Christopher så kontakta han via:
Mobil nummer: 0739448653
Christalization@gmail.com
Facebook https://m.facebook.com/frozzty0Här är lite info om vad som har gjort.Processor byttes ut pågrund av dysfunktion.
Nya isoleringar till alla transistorer installerades.
PNP Transistorer installerades för att styra de 2 tändkanalerna till tändspolen.
NPN Transistor installerades för att styra kylfläkten inom ett angivet temperaturområde.
NPN Transistor installerades för att styra en mac ventil som kontrollerar laddtrycket.
Launch control krets installerades i boxen för att kunna aktiveras mot jord.
Bluetooth kommunikation med strömbrytare installerades för att kunna köra trådlöst.
Moderkortet löddes för att kunna köras med Hall eller VR givare.
Boxen kördes sedan i simulator för att verifiera att utgångarna och ingångarna fungerade.
Komplett kabelhärva byggdes speciellt till Volvo 740/940 med BMW TPS, IAT sensor, Wasted Spark tändspole och Nissan Mac ventil.
Nätdelen består av en säkringsbrygga till varje enhet, samt ett huvudrelä som styr all inkommande spänning, det reläet styrs i sin tur av tändlåset.
Ett andra relä installerades för att kunna styra bränslepumpen genom styrsystemet.
Separata grenar gjordes för att få in alla nödvändiga kablar såsom Launch control och Lambda till kupén i en och samma fläta.
Ett flertalet jordpunkter gjordes för att säkerställa stabil och bra spänning med minimala störningar.
Huvudreläet matas med en grov ledning på minst 8mm2 direkt ifrån batteriet.
Slutprodukten blev ett skräddarsytt styrsystem med en massa extra funktioner och även anpassat till tändsystemet, nuvarande givare samt enheter där alla enheter är ordentligt avsäkrade genom den robusta
kabelstammen klädd i kabelstrumpa.