Volvo 945 Streetrace/Gatebil Projekt.Tänkte gör en tråd om mitt projekt Volvo 945 Turbo Kommer att hända en hel del med projektet. Och tanken är att den ska bli klar till slutet på 2016. (( Gå in och Följ projekt och kommentera ))
Fick köpt mig en Depo Racing Bredbandslambda Inkl. Bosch LSU 4.9 Sensor - Med ECU Signal. Så nu håller jag på varje dag och kopplar och fin justerar det sista innan upp start.
Uppstart av motorn kommer att dröja nån vecka eller två. Medan man väntar på det så får man sätta igång med att byta ut dämpare och fjädrar mot hårdare dämpare och hårdare fjädrar. Samt att bygga lite camber mod 😎🖒
Trist, men bara att kämpa på! Några symtom på något, typ misständningar, ingen kommunikation till ms:et, gnista, pumpar etc? Vet att vi hade problem med triggern, man fick justera på en skruv på insidan, typ känsligheten eller något.
Trist, men bara att kämpa på! Några symtom på något, typ misständningar, ingen kommunikation till ms:et, gnista, pumpar etc? Vet att vi hade problem med triggern, man fick justera på en skruv på insidan, typ känsligheten eller något.
Har ej nån gnista och pumpen går ej igång när man har i tänings läget. Nåt mer reläet eller nåt. Killen som byggde mitt megasquirt ska komma ner inom kort och gå igenom om allt så vi kan ut och provköra bilen samt små justera lite innan den ska ner och bänkas 😎🖒
Senast redigerat av ChristianPettersson (5 september 2016)
Fick bli ett uppdatering av batterit. Det svarta volvo batterit ligger på 520A och det nya AGM batterit ligger på 800A. Lite skylnad på batteri kapacitet 🤔🤗
Det va ett tag sedan man uppdaterar här. Men det som har hänt är att kardanaxel är på plats. Kablarna till batterit är klart. Fixar spridarbrygga för att den läcker. Fick jag hem ett ställbart kamdrev. Håller på och river ner fjäderbenna och ska cam modda.
http://www1.garaget.org/gallery/images/213/212899/212899-9d124f264b09078fc9d27ff2679e5200.jpg Fick för mig att uppdatera vevhusventilationen från orginal till adapt med catstank. Ritade av vevhuset på blocket och tog och kapade en bild plattjärn efter mallen. Kom över två stycken hydralkopplingar på 45° som jag kapade till och sedan svetsade fast på adapter plattan. Blev riktigt nick får jag säga själv 😁
Du har kvar "tappen" som sticker ner mot oljepumpsdrevet väl?
Tråkigt om det lyfter och du tappar oljetrycket...
http://www1.garaget.org/gallery/images/213/212899/212899-9d124f264b09078fc9d27ff2679e5200.jpg Fick för mig att uppdatera vevhusventilationen från orginal till adapt med catstank. Ritade av vevhuset på blocket och tog och kapade en bild plattjärn efter mallen. Kom över två stycken hydralkopplingar på 45° som jag kapade till och sedan svetsade fast på adapter plattan. Blev riktigt nick får jag säga själv 😁
Du har kvar "tappen" som sticker ner mot oljepumpsdrevet väl?
Tråkigt om det lyfter och du tappar oljetrycket...
Det har jag redan fixat. Finns ej bild på det men fixat är det iallfall. Mvh