Volvo 242 vrak köptes. Nu blir det t5rwd och massvis egna tankar och idéer, breddas osv. Målet är 500 hjulhästar. Följ med och övertala mig till dumma idéer :D
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Andra tröskeln har blivit bortkapad. Sand har köpts för blästring.
Ny kant punktades dit
Andra sidan... Suck...
Verkar som jag bara köper bilar som e seriöst rostlagade...
Tappade lusten och väntar med det tills våren då jag får tbx min karossvagga.
Då slipades trösklarna och rostskyddades, kommer få stå över vintern så. Hade planer på att ha bagaget och trösklar klarsvetsat innan vinter men... Allt är inte så illa som de verkar dock
Sen tappades mobilen i betonggolv med 5m fall så nu är htc'n tillbaka...
Aja, upp med humöret allt för idag.
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Angående karrosskittet, det står på tuben att det fäster utmärkt på ren plåt, du gör helt rätt Jag tror att det fungerar skitbra eftersom det är mjukt och blir som en fuktspärr
Samuel3 skrev: Angående karrosskittet, det står på tuben att det fäster utmärkt på ren plåt, du gör helt rätt Jag tror att det fungerar skitbra eftersom det är mjukt och blir som en fuktspärr
Okejj! Skönt att höra
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Samuel3 skrev: Angående karrosskittet, det står på tuben att det fäster utmärkt på ren plåt, du gör helt rätt Jag tror att det fungerar skitbra eftersom det är mjukt och blir som en fuktspärr
Jo vist fäster det men jag är skeptisk vist blir det en fuktspärr (är ju dess syfte) men du har en plåtren yta under men alla får göra som dom vill jag säger bara vad jag tänker tror och tycker och vet.
På min 244a gjorde jag ett eget överseriöst extraljusfäste där en skarv grundades med epoxi sedan lades kitt sedan epoxi och efter det topp lacken.
och det har då hållit i 3-4 vintrar sittandes i fronten längst fram utan en tillstymmelse till rost eller annats konstigt.
Samuel3 skrev: Angående karrosskittet, det står på tuben att det fäster utmärkt på ren plåt, du gör helt rätt Jag tror att det fungerar skitbra eftersom det är mjukt och blir som en fuktspärr
Jo vist fäster det men jag är skeptisk vist blir det en fuktspärr (är ju dess syfte) men du har en plåtren yta under men alla får göra som dom vill jag säger bara vad jag tänker tror och tycker och vet.
På min 244a gjorde jag ett eget överseriöst extraljusfäste där en skarv grundades med epoxi sedan lades kitt sedan epoxi och efter det topp lacken.
och det har då hållit i 3-4 vintrar sittandes i fronten längst fram utan en tillstymmelse till rost eller annats konstigt.
Jasså men min kommer ju ALDRIG! Inte ens i misstag användas på vintern!
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Samuel3 skrev: Angående karrosskittet, det står på tuben att det fäster utmärkt på ren plåt, du gör helt rätt Jag tror att det fungerar skitbra eftersom det är mjukt och blir som en fuktspärr
Jo vist fäster det men jag är skeptisk vist blir det en fuktspärr (är ju dess syfte) men du har en plåtren yta under men alla får göra som dom vill jag säger bara vad jag tänker tror och tycker och vet.
På min 244a gjorde jag ett eget överseriöst extraljusfäste där en skarv grundades med epoxi sedan lades kitt sedan epoxi och efter det topp lacken.
och det har då hållit i 3-4 vintrar sittandes i fronten längst fram utan en tillstymmelse till rost eller annats konstigt.
Jasså men min kommer ju ALDRIG! Inte ens i misstag användas på vintern!
Nej men en svensk vinter i mina trakter är ett bra test av rostskydd
Jo vist fäster det men jag är skeptisk vist blir det en fuktspärr (är ju dess syfte) men du har en plåtren yta under men alla får göra som dom vill jag säger bara vad jag tänker tror och tycker och vet.
På min 244a gjorde jag ett eget överseriöst extraljusfäste där en skarv grundades med epoxi sedan lades kitt sedan epoxi och efter det topp lacken.
och det har då hållit i 3-4 vintrar sittandes i fronten längst fram utan en tillstymmelse till rost eller annats konstigt.
Jasså men min kommer ju ALDRIG! Inte ens i misstag användas på vintern!
Nej men en svensk vinter i mina trakter är ett bra test av rostskydd
Ja de vet jag. Men jag behöver inte något riktigt bra rostskydd på en bil som enbart går på tirra sommardagar...
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Jasså men min kommer ju ALDRIG! Inte ens i misstag användas på vintern!
Nej men en svensk vinter i mina trakter är ett bra test av rostskydd
Ja de vet jag. Men jag behöver inte något riktigt bra rostskydd på en bil som enbart går på tirra sommardagar...
Nej men regn fukt och kondens är fortfarande faktorer men du gör som du vill jag bara delar med mig om mina idéer sen får du göra som du vill självklart
Nej men en svensk vinter i mina trakter är ett bra test av rostskydd
Ja de vet jag. Men jag behöver inte något riktigt bra rostskydd på en bil som enbart går på tirra sommardagar...
Nej men regn fukt och kondens är fortfarande faktorer men du gör som du vill jag bara delar med mig om mina idéer sen får du göra som du vill självklart
Jo de vet jag. Absolut! De tackar jag för
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Kommer nu bli lite sämre med updates under vintern tyvärr... Städade undan lite kring bilen idag. In med svetsen och alla verktyg osv..
Före
Efter
Kommer dock försöka få fixat bärarmar och alla stag osv blästrade och målade under vintern och eventuellt bakaxeln omgjort osv.. Bild på ställbara stag med plastbussningar
Fick även hem blinkersindikator och helljusindikatorlamper:)
Kommer dock en fin update om några dagar
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se