Har en Vw Caddy -08 som ESP & ABS lampan lyser på. Båda tändes efter jag hade lyckats hitta på en stor sten på vägen. Tog illa höger fram. Nån som kan ha en aning om fel? Tacksam för all hjälp jag kan få.
Bara lyfta upp bilen höger fram, känna om hjulet glappar. Inget glapp då är det bara ta loss hjulet och inspektera kablar till ABS-sensorn, har du jävligt tur kanske kontaktstycket till ABS-sensorn bara hoppat loss.
Edit: Ett tips är att ändra din rubrik, "Felsökning VW" är inte tillräckligt beskrivande. Byt rubriken till t.ex "ABS-felsökning VW Caddy -08".
Bara lyfta upp bilen höger fram, känna om hjulet glappar. Inget glapp då är det bara ta loss hjulet och inspektera kablar till ABS-sensorn, har du jävligt tur kanske kontaktstycket till ABS-sensorn bara hoppat loss.
Edit: Ett tips är att ändra din rubrik, "Felsökning VW" är inte tillräckligt beskrivande. Byt rubriken till t.ex "ABS-felsökning VW Caddy -08".
Tack för tipsen 😊 Har även ändrat rubriken.
Titta under bilen på höger undersida där stenen träffade och se vad den fördärvade där..
Jag tog stenen med hjulet så hela kraften tog på stötdämpare mm. Det enda som jag kan märka av efter smällen är att hjulbultarna knappt går att få lös.