5604
Sök

Laddproblem - Saab og 900 turbo

Saab raggare : )
887 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Har en og900 t16, och när man håller varvet på ca 3 k, så får allt för mycke ström - lampor blinkar starkt, fläkten går snabbare osv .. bara stötvis dock.

Vi läste av me instrument, visa att de stötvis åkte upp till 16 V. ska ju va runt 13-14.

Vi kolla jordningen från batteriet, men när vi testa på lägre varv ladda den bra. om de va fel på jordningen borde de ju va fel där me.. ?

vad kan de va, laddningsregulatorn ?

Turbo.. Because Im worth it :)

2 655 Inlägg
27 december 2006
Det låter som att ditt laddningsrelä inte reglerar av som det ska.

Hur är det med laddningslampan, lyser/glöder den vid låga varv?

21 761 Inlägg
27 december 2006
Borde väl vara laddningsregulatorn eller kan det ha hänt något med diodbryggan?

Var med om en Jetta som laddade 19V och då räckte det med att byta regulatorn iaf.

2 655 Inlägg
27 december 2006
Det bör vara laddningsreläet.
Det är relativt billigt att köpa, sitter på i stort sett alla Bosch generatorer fram till slutet av 90-talet.
Mitt råd som jobbar på en bilelfirma är att inte köpa Biltemas laddningsrelän, jag har provkört x antal Bosch generatorer där kunden har köpt ett relä på Biltema. I provbänken med Biltema relä så är generatorn död, byter man ut reläet och monterar ett annat fabrikat så funkar generatorn klockrent.
Nu menar jag inte att du absolut ska köpa originalrelä hos Saab, det finns "pirat"reläer som funkar minst lika bra.

887 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Ingen lampa som lyser vid låga varv.

Laddningsregulator = laddnignsrelä ?

2 655 Inlägg
27 december 2006
Ok.
Jo det stämmer laddningsrelä/laddningsregulator, kärt barn har många namn.

887 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
Problem löst.. Laddningsregulatorn ! tack för de Drönirettab och Streckkoden  smile

Sök