Biltemas torkarblad passar inte!

Excesse
9 april 2016 · 36 Inlägg

Blir så trött på att allt ska gå emot mig just nu, behövde akut nya torkarblad och Biltema är de ända öppna idag som säljer torkarblad. Åkte dit o gick hjälp av en anställd att hitta rätt, han sökte fram via regnr vilka jag skulle ha och sedan fick jag dem. När jag kommer hem och ska montera de nya så spricker plasten på de gamla och de blev bara kvar skrot av dom, sedan när jag ska sätta dit de nya så passar dom fan inte. Fattas ca 5mm i längd på den lilla "låsarmen" innan den kan nå fram för att låsa... Är det någon som haft samma problem?

Det är den som heter "E" jag ska ha http://www.biltema.se/Global/SV/images/ … CEFKLN.jpg
Det jag köpte på biltema finns ingen bild av på hemsidan ens... Men de hette Ultrablade 24" 600mm E

Så är det någon som haft samma problem att dom inte passat? Eller har jag otur

Mercedes C200 "CDI" (2008)
simlar
9 april 2016 · 5 524 Inlägg

Det är inte så att det finns flera fästen i förpackningen?
Vet att i biltemas vanliga blad så finns det flera fästen och dessa är oftast gömda/sitter fast längst ner i förpackningen.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
henne_svenne
9 april 2016 · 668 Inlägg

Den enda skillnaden mellan olika torkarblad är väl längden?

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
simlar
9 april 2016 · 5 524 Inlägg

henne_svenne skrev:
Den enda skillnaden mellan olika torkarblad är väl längden?

Finns nog lika många olika fästen som det finns biltillverkare så så enkelt är det tyvärr inte neutral

Sen finns det ju gammeldags standardblad och nya flatblade.
Varav TS Mercedes ska ha det biltema kallar "Ultrablade"
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000033953/

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
henne_svenne
9 april 2016 · 668 Inlägg

ja men alla fästen får man väl med när man köper torkarblad? Har aldrig haft problem med verken biltemas eller andras torkarblad?!

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
simlar
9 april 2016 · 5 524 Inlägg

henne_svenne skrev:
ja men alla fästen får man väl med när man köper torkarblad? Har aldrig haft problem med verken biltemas eller andras torkarblad?!

Brukar följa med de flesta olika fästen, därför jag påpekade jag till TS att dom brukar vara "gömda" i paketet.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Excesse
9 april 2016 · 36 Inlägg

simlar skrev:
Det är inte så att det finns flera fästen i förpackningen?
Vet att i biltemas vanliga blad så finns det flera fästen och dessa är oftast gömda/sitter fast längst ner i förpackningen.

Nae inga fler fästen i någon av förpackningarna dessvärre! sad

Mercedes C200 "CDI" (2008)
Knugcab
9 april 2016 · 5 111 Inlägg

Jag vet inte om 204an har olika fästen men till min W203 fick jag fel torkarblad när jag slog in mitt regnummer på Biltema, fick en modellanpassad typ som visade sig passa bilar från 2003 och framåt, som inte alls passade på min 01a.

Har även fått en för lång multirem där till samma bil så jag vet inte om jag litar så mycket på att allt är rätt där.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Excesse
9 april 2016 · 36 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Jag vet inte om 204an har olika fästen men till min W203 fick jag fel torkarblad när jag slog in mitt regnummer på Biltema, fick en modellanpassad typ som visade sig passa bilar från 2003 och framåt, som inte alls passade på min 01a.

Har även fått en för lång multirem där till samma bil så jag vet inte om jag litar så mycket på att allt är rätt där.

Fy så trisst när man får fel! Jag får ta en tur förbi Mercedes på måndag o se vad dom säger smile Är ju en 2008 jag har så känns så konstigt att ingen bensinstation jag varit inne på ens har haft blad till min bil

Mercedes C200 "CDI" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang