10 april 2016
Trådstartare
Hej,
Att byta eller inte byta bil- det är min fråga...
Kör idag en VW Polo 1,2 -04 (uttagen -05), denna lilla 3 dörrars har varit en pigg följeslagare i några år nu. Tyvärr valde den förra ägaren bort ac o clås när bilen inköptes... men annars .. pigg o bensinsnål, gått ca 13000, nybytta frambromsar o bara ett enda litet rostställe pga inbrottsförsök passagerardörr i underkant. Några få ggr har den varit lite segstartad efter varmstart.En enda gång har jag haft problem m att motorlampa tändes, men då hade jag inte kört den mycket så den fick lite K-sprit o en service m nya tändstift o har ännu inte fått ngt återfall...(hade det varit katalysatorn, borde den väl bara ha fortsatt varna?) Något skrammelljud kan höras vänster fram, men någon bilmek sa att det inte var något att bekymra sig för...det var troligen ngn packning men störande när det hörs ju...
.. å nu köpte pappsen ny bil o en Toyota "blev över" o nu är frågan. Byta eller inte byta. Några bra tips på det? Toyota Corolla -02 Sedan 5dörr(uttagen -03) gått 23000, nybytta bromsar, klossar o bakre ljuddämp, nytt batteri, ny kylare- denna har ac o clås o går stadigt o fint, pigg start ngn rostfläck av ett stenskott på främre taket, annars ingen rost. ABS går på vid bromsning, så ev nyte ABSkrans? Hörde med nån som känner nån som absolut röstade på Toyotan (mindre klabb m dessa bilar), o sen var det nån annan som kände nån som sa Polon- då Toyotan har dyrare reservdelar.... (kollade detta o tyckte väl inte att skillnaden var jättestor? ) Sälja båda o köpa en nyare?? De går bra båda 2.. hm. Tips tas tacksamt emot!
//Josefine
Senast redigerat av Joselifine (10 april 2016)