Andreas pep förbi en kort stund. Vi diskuterade vart vi skulle placera bränsletrycksregulatorn men även catchtanken. Det börjar bli ont om plats i ett redan pyttelitet motorrum. Men vi hittade bra placeringar. Malpassi-fästet fick justeras något, bockades till och monterades på plats. Bränsleslangen kapades och så var detta klart. Kan hända att jag får skaffa en något längre del bränsleslang mellan Malpassin och förgasaren då det var i kortaste laget nu.
I området ovanför växellådan är det ganska tomt så där sätter vi catchtanken. Jag klippte till en mall i kartong för ett fäste som Andreas knåpar ihop vid mån av tid.
Och så har jag köpt ett minibatteri till min Mini. Det verkade bli lite plats över, haha. Lär få tillverka ett stöd så att batteriet inte dansar rundor i kofferten i rondellkörning.
Innan detta ska jag ha funderat ut vart jag placerar styrboxen och skaffar längre kablar så att det når fram till tändfördelaren.
Ett första försök med att placera sidebar i buren är gjord, men det visar sig att bilens egna B-stolpe sitter lite i vägen. Burens B-stolpe är alltså lite skymd av bilens egna B-stolpe. Får se hur jag löser detta.
Nästa gång så kopplar vi alltså catchtank, styrbox och... vrider på nyckeln?
• • • TRANSLATION • • •
Andreas came by for a short while. We discussed where to place the fuel pressure regulator and also the catch tank. Space is becoming scarce in an already tiny engine bay. But we found good locations. The Malpassi bracket needed some adjustment, was bent, and then mounted in place. The fuel hose was cut, and this was done. I might need to get a slightly longer section of fuel hose between the Malpassi and the carburetor as it was a bit short now.
In the area above the gearbox, there is quite a bit of space, so that's where we'll place the catch tank. I cut a template in cardboard for a bracket that Andreas will put together when time permits.
And I've bought a mini battery for my Mini. It seemed like there would be some space left over, haha. I'll have to manufacture a support so that the battery doesn't dance around in the trunk during roundabouts.
Before this, I need to figure out where to place the control box and get longer cables so that it reaches the distributor.
A first attempt to place the sidebar in the cage has been made, but it turns out that the car's own B-pillar is a bit in the way. The cage's B-pillar is somewhat obscured by the car's own B-pillar. We'll see how I solve this.
Next time, we'll connect the catch tank, control box, and... turn the key?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-677cd78ad81195ac1947b772fd6459e9.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1378cf796fc9bc3c0683a3ac03757da2.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-56469a5319b51bf2111b43003f907cfd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-415bc512b4c8ba9a3da7fb93ba7c1c6c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4e69153f762efd97fc95bb6e114823f3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-765b7fb144305e0fc4133a2fa5b6ad22.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-71363e22fc63fe4c62a7e3200396a95e.jpg]()
I området ovanför växellådan är det ganska tomt så där sätter vi catchtanken. Jag klippte till en mall i kartong för ett fäste som Andreas knåpar ihop vid mån av tid.
Och så har jag köpt ett minibatteri till min Mini. Det verkade bli lite plats över, haha. Lär få tillverka ett stöd så att batteriet inte dansar rundor i kofferten i rondellkörning.
Innan detta ska jag ha funderat ut vart jag placerar styrboxen och skaffar längre kablar så att det når fram till tändfördelaren.
Ett första försök med att placera sidebar i buren är gjord, men det visar sig att bilens egna B-stolpe sitter lite i vägen. Burens B-stolpe är alltså lite skymd av bilens egna B-stolpe. Får se hur jag löser detta.
Nästa gång så kopplar vi alltså catchtank, styrbox och... vrider på nyckeln?
• • • TRANSLATION • • •
Andreas came by for a short while. We discussed where to place the fuel pressure regulator and also the catch tank. Space is becoming scarce in an already tiny engine bay. But we found good locations. The Malpassi bracket needed some adjustment, was bent, and then mounted in place. The fuel hose was cut, and this was done. I might need to get a slightly longer section of fuel hose between the Malpassi and the carburetor as it was a bit short now.
In the area above the gearbox, there is quite a bit of space, so that's where we'll place the catch tank. I cut a template in cardboard for a bracket that Andreas will put together when time permits.
And I've bought a mini battery for my Mini. It seemed like there would be some space left over, haha. I'll have to manufacture a support so that the battery doesn't dance around in the trunk during roundabouts.
Before this, I need to figure out where to place the control box and get longer cables so that it reaches the distributor.
A first attempt to place the sidebar in the cage has been made, but it turns out that the car's own B-pillar is a bit in the way. The cage's B-pillar is somewhat obscured by the car's own B-pillar. We'll see how I solve this.
Next time, we'll connect the catch tank, control box, and... turn the key?







Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)
0
0
0
0