Austin Mini till Suzuki Swift GTi-konvertering

På gång att sätta en Swift GTi-motor i min Austin Mini 1000c från 1975. Från 35hk till 105 hk. Den ska också stylas om litegrann.
  • 113 Följare
  • 221 303 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 september
eastmotorsport -sommar ska de va....
21 september · 4 472 Inlägg

Men vad tusan sad  Om det stannar vid detta problem med kilen så skulle jag överväga att hitta en annan vevaxel. Svetsa i veven och sen bearbeta att perfekt spår tar också tid / pengar.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Cuefa Kungen av dagspendlande.
21 september · 4 431 Inlägg

men vaffan... har du köpt motorn på Nordic Motor Center eller!?
Herregud så klåpigt...
Hur lätt är det att få tag på en annan vev?
Mycket jobb att svetsa och slipa, men om det tar 1½ år att hitta en fräsch vevaxel kanske det är värt det ändå...

Autopilot: På.
Följ min resa som elbils-pendlare med en Skoda Enyaq här!
Projekt: Skogsmulle on a budget
Lucif3r
21 september · 1 505 Inlägg

Själv hade jag gett upp och kastat skiten på tippen, efter att ha avreagerat mig med släggan tongue

Nä fy... Den motorn vill ju verkligen inte gå... Och även om du får fart på den, hur mycket kommer du kunna lita på den? Att köra en bil som man är rädd att den kan rasa när som helst är ju inget man gärna utsätter sig för när man lagt ner så mycket tid och pengar på ett bygge.

Leta efter en annan bättre motor är vad jag skulle göra iaf.

Ricksson
22 september · 10 Inlägg

svets..

losing it's not and option...
Volvo s90 "Oxen" (1997)
Ford Mustang GT "SILVER BULLITT" (2005)
SportPilot skånsk högflygande adel
22 september · 6 928 Inlägg

Hade försökt hitta en annan vev

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
martinhejdesten
23 september · 451 Inlägg

Det finns gott om vevaxlar i Chile. Och en i Grekland. Men i Sverige... not so much. Har bett Malmö Motorrenovering trolla fram en sådan. De har ju mer kontakter än vad jag har och vet säkert extra artikelnummer som funkar att söka på.

Tyvärr vann jag inte Årets Bilsport Garage 2022, men jag tackar ödmjukast alla er som röstat på mitt bidrag. Jag vann däremot 2 st entrébiljetter till Bilsport Performance & Custom Motor Show 7-10 april 2023. Nice! Då får jag ju se till att kojan är klar tills dess så att jag kan brumma dit. Utställning av den lilla rackaren lär det definitivt bli framöver.

Talletassaren
tisdag 08:16 · 2 Inlägg

Hej Martin.

Henrik här med den beiga hundkojjan i Vallåkra. Vi snackade en stund där om byggen och jag har nu beslutat mig för att rampa ner byggandet något.

Detta betyder att jag har en G13b komplett på pall som jag nog kommer att sälja.

Ring om du är sugen.

0705 303338

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang