App att kolla upp bilar

trippelturbo Trucker
25 april 2016 · 2 710 Inlägg

Hejsan!

För det första så undrar jag om det bara är jag som inte kan se vart det står om en bil en svensksåld eller import i TS hemsida? Efter deras uppdatering/facelift så är allt förstört känns det som!!

Sen så undrar jag om det finns nån gratis app (kan betala nån kr för en bra app), att kolla upp regnr. INTE som SMS (72503), utan info om bilen, tex besiktning, import/svensksåld, ägare osv. Hade Fordonskoll, men den funkar ej längre.

Har en Iphone 6s

Trevlig kväll på er

Fart missbrukare
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2016 · 14 060 Inlägg

trippelturbo skrev:
Hejsan!

För det första så undrar jag om det bara är jag som inte kan se vart det står om en bil en svensksåld eller import i TS hemsida? Efter deras uppdatering/facelift så är allt förstört känns det som!!

Sen så undrar jag om det finns nån gratis app (kan betala nån kr för en bra app), att kolla upp regnr. INTE som SMS (72503), utan info om bilen, tex besiktning, import/svensksåld, ägare osv. Hade Fordonskoll, men den funkar ej längre.

Har en Iphone 6s

Trevlig kväll på er

Det finns en APP som heter Biluppgifter. Har den till Android men vet inte om den funkar på Iphone. Du får prova den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
it_mutt Avstängd
25 april 2016 · 10 388 Inlägg

trippelturbo skrev:
Hejsan!

För det första så undrar jag om det bara är jag som inte kan se vart det står om en bil en svensksåld eller import i TS hemsida? Efter deras uppdatering/facelift så är allt förstört känns det som!!

Sen så undrar jag om det finns nån gratis app (kan betala nån kr för en bra app), att kolla upp regnr. INTE som SMS (72503), utan info om bilen, tex besiktning, import/svensksåld, ägare osv. Hade Fordonskoll, men den funkar ej längre.

Har en Iphone 6s

Trevlig kväll på er

Under "Status" ser iaf jag huruvida det är en import eller inte;


Fordonsstatus
Påställt (2010-04-09)

Påställt första gången i Sverige
2005-09-16

Påställt första gången (vanligen i utlandet)
2002-05-08

Import/införsel
Ja

Exempelvis. Sen om det är någon skillnad på nyare bilar låter jag vara osagt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
CC72
25 april 2016 · 1 661 Inlägg

"Biluppgifter" är värdelös då den är väldigt seg på att uppdatera och har många gånger fel information.

JossanB
25 april 2016 · 497 Inlägg

Opus har en app som jag tycker är riktigt smidig, tror den heter bilprovning? smile

Funkar till iPhone

Senast redigerat av JossanB (25 april 2016)

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2016 · 14 060 Inlägg

JossanB skrev:
Opus har en app som jag tycker är riktigt smidig, tror den heter bilprovning? smile

Funkar till iPhone

Den finns till Android också. Verkar rätt bra! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
trippelturbo Trucker
25 april 2016 · 2 710 Inlägg

Biluppgifter vill jag inte förlita mig på, mkt seg/fel info!

Ska testa Bilprovning. Tack smile

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang