5153
Sök

Tipps om opel calibra 16v

3 182 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
nu har jag köpt en opel calibra 91a 16v,ok skulle villa ha litte tipps på vad man ska hålla ögonen öppna extra nogrant efter.

Lumpare
141 Inlägg
30 december 2006
Det enda som jag kan komma på nu är rosten. På min calibra så fanns det i skärmkanterna och lite uppe vid takluckan.

3 182 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
oki den enda rost jag har hittat är på insteget till förardörren.en väldigt liten rostfläck.allt annat värkar funka oki förutom att bateriet är keff.

1 813 Inlägg
3 januari 2007
du ska kolla så den inte läcker in vatten genom kupefläkten. det gjorde min jag köpte så det vara bara å riva ut hela bilen å leta fel och då kom det ifrån kupefläkten ran in i frånmotorrummet och rätt in fyllde bilen å luktade inte så gott efter ett tag..

rosten e rätt vanlig säger dom på opel calibran tyvärr inte märkt att min rostar nått särskillt mkt...!! brås ju helt på hur man behandlar sin ägodel;)

sen vet jag väl inte mkt mer än att bilen e som en annan helt vanlig bil=)
bytt oljor tändstigt å lite sånt nu när du köpt en "nybil för dig" beg bil för att vara 100% på att allt e bytt i bilen.. vissa kan säga att det e gjort och att den var inne på verkstad för bytt en massa och så finns där inga kvitto bara en stämpel.. han kan ha en kompis som ger ut stämplen så bytt alltid oljor tändstigt å lite filter O s v!!   

ha en fortsatt bra dag=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 182 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
dom tippsen tackar jag för.men min calibra har tyvär drabats av opelsjukan(rostiga sparklådor).som tur är så har jag en polare som är bilplåtis som ska greja det i häljen.

Får se om jag hittar någon digitalkammera så man kan slänga upp litte bilder på bilen.

vem vet det finns säkert någon här inne som har ägt den förut det är gö bara 16ägare på den.

Sök