max tryck på min turbo???

fr3kazo1d
30 december 2006 · 263 Inlägg

tja gott folk har en liten fråga och hoppas någon kan besvara den

nu e de så att jag har en saab 9-3 2.0t och ladd trycket på dom är 0.6bar vad jag vet nu undrar jag om det är någon som vet hur mycket orginal turbon som är på den pallar?
hur högt ladd tryck?

powered by stetsom
Lennan Bmw 750
30 december 2006 · 73 Inlägg

Tja..
Vet inte riktigt men på min gammla saab så fick jag 1,2 bar efter chippning och det var väl typ maxtryck... Vet dock inte vad maxtrycket på din turbo är, men chippa den så får du juh ut dom flesta hästarna som orginalgrejjerna orkar med!!

fuck you.. i`m from skåne
Lennan Bmw 750
30 december 2006 · 73 Inlägg

glömde säjja att det var en saab 900 coupe se 2,0t Väldigt lik din, samma lack.. dom e fina!!

fuck you.. i`m from skåne
fr3kazo1d
30 december 2006 · 263 Inlägg

jo men jag hade tänkt försöka dra upp ladd trycket bara skal inte chippa den ett knep e ju pysventil och dra upp trycket med den lite iaf :p

powered by stetsom
Lennan Bmw 750
30 december 2006 · 73 Inlägg

mm. men dra upp med måtta bara!

fuck you.. i`m from skåne
Hamilton
30 december 2006 · 8 868 Inlägg

fr3kazo1d skrev:
jo men jag hade tänkt försöka dra upp ladd trycket bara skal inte chippa den ett knep e ju pysventil och dra upp trycket med den lite iaf :p

Skriv sedan när den rasar.... för det kommer det att göra om du ska fippla själv, utan rätt mjukvara.

Fotograf på tierpidag.se
fr3kazo1d
30 december 2006 · 263 Inlägg

jaså? nått råd då? vad behövs bytas om jag skall dra upp laddtrycket??

powered by stetsom
Cobicon
30 december 2006 · 179 Inlägg

fr3kazo1d skrev:
jaså? nått råd då? vad behövs bytas om jag skall dra upp laddtrycket??

Uppgradera mjukvara, sen tittar du på strax över 210 hk och 340nm big_smile

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"
fr3kazo1d
30 december 2006 · 263 Inlägg

heh jo absolut inget fel på titta på de men de kostar ju en del oxo så de får ju bli ett senare projekt =/

powered by stetsom
Rasergubben
30 december 2006 · 1 Inlägg

Jag kan inte Saab,men pricipen är ju densamma på allt.
Du måste i med mer bränsle och 98 oktan först och främst,sen kan trycket ökas.
Ett seriöst piratchip kan väl inte kosta mer än max 1500 kr idag.

Germax
31 december 2006 · 12 086 Inlägg

Tryckvakten på ng900 turbo slår av vid ett ladd på 1.54 bar, förmodligen samma på din.. Du kan nog klämma ut mer än 1.5 teoretiskt men ditt styrsystem lär säga ifrån.

Senast redigerat av JapMax (31 december 2006)

jonTe
2 januari 2007 · 5 710 Inlägg

Antingen trimmar man på riktigt ellerså inte alls!
Att hålla på o "fultrimma" är ingen bra idé, speciellt om man är snål då det kan bli en oerhört dyrt kalas....

Spara ihop till ett programvaruuppgradering från någon utav våra kända SAAB-trimmare istället smile

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang