2959
Sök

Köpa A4 1,8T

Mr Scientist
19 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
Tänkte köpa mig en audi a4 1,8t -96a. Då undrar jag vad är dom vanligaste problemen med a4:orna är, samt vad jag bör kolla extra noga på innan jag köper den?

Tack för svar!

Don't judge a book by its cover, unless you've read it //BokhandlareN

3 Inlägg
30 december 2006
framvagnen vad jag hört e rätt befläckad va ja hört. glapp å missljud å sånt så ja tror det + vanligt "spekulerande"

301 Inlägg
31 december 2006
köp den jag har haft min sen novemnber 05. kommer aldrig att ångra det beslutet. just nu har jag bara lite problem men det ska snasrt åtgärdas smile annars går dom jättebra. det stämmer att dom har en svag framvagn men om du får det problemmet så ska du inte köpa en orginal utan en förstärkt framvagn finns tex. på blocket.

lycka till mvh simon

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

Mr Scientist
19 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Isröd skrev:
köp den jag har haft min sen novemnber 05. kommer aldrig att ångra det beslutet. just nu har jag bara lite problem men det ska snasrt åtgärdas smile annars går dom jättebra. det stämmer att dom har en svag framvagn men om du får det problemmet så ska du inte köpa en orginal utan en förstärkt framvagn finns tex. på blocket.

lycka till mvh simon

Okok har hittat en fin för 33 000 gått 22 000 svensksåld är den också:)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2006
Låter som ett bra köp smile Emellan fram och bakörrarna är det rosten brukar komma. Så det kan du ju kolla också smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Mr Scientist
19 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Mäki skrev:
Låter som ett bra köp smile Emellan fram och bakörrarna är det rosten brukar komma. Så det kan du ju kolla också smile

Hur mycket kan det kosta att byta alla leder i framvagn mot förstärkta? Bara delarna inte arbetet för där har man kontakter:P

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2006
Bokhandlaren skrev:
Mäki skrev:

Hur mycket kan det kosta att byta alla leder i framvagn mot förstärkta? Bara delarna inte arbetet för där har man kontakter:P

Jag vet inte riktigt. Kolla runt på blocket och liknande du smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

301 Inlägg
31 december 2006
Det var billigt! men jag tror det ligger på typ fyra tusen ca. va är det för färg på den bilen ?

Mr Scientist
19 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Isröd skrev:
Det var billigt! men jag tror det ligger på typ fyra tusen ca. va är det för färg på den bilen ?

hittade ny länkarmssats för 3900:- finns på www.fastcaars.se

den är svart som natten:) här är annonsen

http://www.blocket.se/vi/10452355.htm?ca=3_s

301 Inlägg
31 december 2006
du får lätt ge ca 45-50 tusen för denna bil annars tro mig jag har kollat det senaste året. visst jag har hittat a4 1.8t för 30000 kr men då är dom VITA och typ 28000 MIL.  SÅ VA VÄNTAR DU PÅ ? =p

Mr Scientist
19 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Isröd skrev:
du får lätt ge ca 45-50 tusen för denna bil annars tro mig jag har kollat det senaste året. visst jag har hittat a4 1.8t för 30000 kr men då är dom VITA och typ 28000 MIL.  SÅ VA VÄNTAR DU PÅ ? =p

Lite sent att ringa nu, ska ringa honom imorron åker ner måndag hämtar upp den då:)

301 Inlägg
31 december 2006
ja den verkade fin som bara den alu fälgar och allt släng gärna in en röst och en kommentar på min ? god natt nu ska jag vila upp mig inför nyårsafton mvh simon

646 Inlägg
31 december 2006
Det du skall kolla på e som dom andra här har skrivit länkarmana, ett vanligt problem med missljud å knak som fäljd och om du skall lämna in det på verkstad så e det lätt att det skenar iväg!

Ett råd är att testkör bilen ganska hårt med skumpig väg fulla rattutslag då du kommer höra om det är missljud. Ett annat vanligt problem är att galven släpper på då lite tidigare årsmodellerna ( vet av egen erfarenhet). Detta problem är kanske inte heller så roligt att börja åtgärda med tanke på att lacken reser sig och att det lätt går hål på den och därefter kommer rosten vilket man verkligen inte vill ha!!!

Var noga med speciellt om bilen har gått långt, så kolla hurvida kamremmen, vattenpumpen var senast bytt, så vitt jag vet så är det ganska känsligt när bilarna har rullat långt och det blir lätt dyra byten, så har den tidigare ägaren nyligen bytt det så är det väl bara ett plus!

Bageluckan vid den plastdel där reglyserna sitter har en förmåga att skava hål på lacken och därigen rost sad

Kolla gärna så att turbon laddar bra, och att du inte har några läckor ifrån växellåda och så vidare undertill.

Borde väl ge en liten hjälp iallfall!!!

MVH Mikael

646 Inlägg
31 december 2006
Camitz skrev:
Det du skall kolla på e som dom andra här har skrivit länkarmana, ett vanligt problem med missljud å knak som fäljd och om du skall lämna in det på verkstad så e det lätt att det skenar iväg!

Ett råd är att testkör bilen ganska hårt med skumpig väg fulla rattutslag då du kommer höra om det är missljud. Ett annat vanligt problem är att galven släpper på då lite tidigare årsmodellerna ( vet av egen erfarenhet). Detta problem är kanske inte heller så roligt att börja åtgärda med tanke på att lacken reser sig och att det lätt går hål på den och därefter kommer rosten vilket man verkligen inte vill ha!!!

Var noga med speciellt om bilen har gått långt, så kolla hurvida kamremmen, vattenpumpen var senast bytt, så vitt jag vet så är det ganska känsligt när bilarna har rullat långt och det blir lätt dyra byten, så har den tidigare ägaren nyligen bytt det så är det väl bara ett plus!

Bageluckan vid den plastdel där reglyserna sitter har en förmåga att skava hål på lacken och därigen rost sad

Kolla gärna så att turbon laddar bra, och att du inte har några läckor ifrån växellåda och så vidare undertill.

Borde väl ge en liten hjälp iallfall!!!

MVH Mikael

Edit: Såg att det var ett par stavfel smile

Mr Scientist
19 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Tackar tackar, får väl se vad det är för bil han säljer:)

646 Inlägg
31 december 2006
Var så lite så allt för en kommande Audi ägare smile

Mr Scientist
19 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Camitz skrev:
Var så lite så allt för en kommande Audi ägare smile

Har faktiskt en liten audi 80 1,8 nu:P har bara inte hunnit lägga upp bilder^^
Senast redigerat av Bokhandlaren (31 december 2006)

646 Inlägg
31 december 2006
Aj fan det e bara att slänga upp vettu!

Sök