har nu bytt servopumpen. Var inte så jobbigt som jag trodde.
Hade en domkraft under tråget med en kloss på för jämnare viktfördelning, och sedan lossade jag älghornet.
Väl borta med älghornet så var det 2-3 skruv till plus en slangklämma att avlägsna från servopumpen, sen är det bara till att dra bort den.
Fyllde på med Fuchs Chs 11 oljan på rekommendation.
En tråkig nyhet upptäcktes dock.
Jag hade mina misstankar om att det var generatorn som var felet och inte servopumpen, men pumpen lät högre än generatorn när jag lyssnade med stetoskop.
Det visar sig att generatorn också är dålig vilket bekräftas utav bilens "trötta" starter emellanåt vid kyla.
Så blir att byta generatorn också vid ett senare skede då jag ej vill köpa begagnat.
Jag resonerar som så att en ny kan likväl gå sönder, precis som att en begagnad kan hålla minst lika bra, men jag känner att jag inte vågar riskera något då jag alltid köper nya delar till bilen, så får bli en ny generator helt enkelt.
Tråkigt att upptäcka såna här saker när man planerar större turbo och 3" downpipe, men jag får se det som att nu kan jag slippa oroa mig för generator och andra saker och fokusera på turbon framöver

Det är en balansgång mellan hur mycket pengar man vill lägga och hur mycket bilen är värd.
För mig är bilen värd mer än de småpengar man kan få för den idag, jämfört mot alla barndomsminnen jag haft i den från att ha varit min första bil under gymnasiet osv.
Den har varit i familjens ägo sedan ny i princip och då känner jag att den aldrig ska säljas utan då är det "värt" att lägga en slant då och då

Fortsättning följer med P-Sensorerna så småningom!