Hejsan allihop!
Är en kille på 20 år som igår blev ägare till min första bil, en VW Golf IV 1.6l FSI från 2002 som jag fick ärva av morsan då hon köpte en Peugeot 206 XS nyligen. Eftersom jag studerar (och således inte har tid för något större jobb) har jag mycket utgifter och få inkomster, därför var det för mig bara att tacka o ta emot.
Jag har länge varit intresserad av bilar, speciellt det här med lite moddning o så

, men tyvärr inte haft möjlighet att få någon större kunskap om det rent praktiskt eftersom jag inte haft någon bil tidigare.
Igår var jag hemma hos en gammal gymnasiepolare som visade upp sin Volvo S40 2.0t som han hade moddat ganska mycket. Han nämnde en massa termer jag knappt kände till och för att undvika att verka fullkomligt indolent i plåten nickade jag bara och log åt det mesta

Hur som helst ... Vi skulle körde till en pizzeria och på vägen dit drog han på rätt fränt och det ljuva ljudet av hans öppna luftfilter berörde mina öron såväl som mitt hjärta samtidigt som ångesten att inte ha turbo på min egen bil uppstod.
Han berättade dock att det är möjligt med luftfilter till bilar utan turbo men att ljudet och effektökningen blev näst intill betydelselös och det är väl främst därför denna tråden uppstår. Jag undrar helt enkelt, och jag ursäktar för den långa berättelsen fram till denna meningen, om och hur man kan få ett sportigt insugsljud på en bil utan turbo.
För min del får ni gärna komma in på saker som inte riktigt berör min fråga men som kanske kan leda till något liknande.
Utöver detta vill jag bara säga att detta verkar vara ett fantastiskt forum som jag hoppas kunna dra mycket lärdom och kunskap av, och kanske inom en förhoppningsvis kort framtid att kunna föra det vidare åt nya bilintressenter.
Ett gott nytt år på er alla!
Vänliga hälsningar
Berrra