Hej! Igår skulle jag byta olja och gifter på min v70 2009, Oljan gick bra att tappa ur men när jag väl hittade filtret gick det inte att få bort, Det är en hylsnyckel 36mm som man använder för att gå bort det men det är ju så trångt att det inte får plats, Någon som har liknande problem och hittat en lösning? Har provat oljefilteravtagare men är för lite utrymme att få ner den på rätt plats.
Hej! Igår skulle jag byta olja och gifter på min v70 2009, Oljan gick bra att tappa ur men när jag väl hittade filtret gick det inte att få bort, Det är en hylsnyckel 36mm som man använder för att gå bort det men det är ju så trångt att det inte får plats, Någon som har liknande problem och hittat en lösning? Har provat oljefilteravtagare men är för lite utrymme att få ner den på rätt plats.
Mvh Johan
Hylsa, förlängare och spärrhandtag?
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
så klart det går att få bort,hylsa med knut o förlängare,kråkfot, och jag har andvänt en vanlig blocknyckel åxxå,skruvar med den på "högkant",sitter inte en "massa" ivägen,har en likadan motor,,,,finns bilar som är värre..
Nackdelen med att slå in en mejsel i ett filter är att sitter det riktigt fast så är det enda som händer att man sliter sönder filtret och kvar blir bra skrot.
PÅ S40in min så går det hur bra som helst med 36a hylsa o förlängare. Sitter det något tryckrör i vägen eller hur ser det ut? Annars är det väl bara skruva bort tills du kommer åt.
Det gick inte med blocknyckel iallafall, Ja det sitter något rör och luftfilterkåpan sitter i vägen, Vill inte skruva bort massa saker för risken finns att jag inte får dit det igen haha!
Det gick inte med blocknyckel iallafall, Ja det sitter något rör och luftfilterkåpan sitter i vägen, Vill inte skruva bort massa saker för risken finns att jag inte får dit det igen haha!
Kom igen nu, lite självförtroende måste du skaffa dig. Klart du får dit de, är ingen raketforskning! Kan säga att är betydligt svårare att byta olja än att ta bort lite rör o en plastkåpa!
Har du inte provat ringnyckel som jag skrev om?????
Har du inte provat ringnyckel som jag skrev om?????
Hylsa universalknut och förlägnare och spärrskaft. Den motorn är ju enkel att bytta på om du ej lyckas med dessa verktyg ska du lägga ner tanken på att skruva själv.