4056
Sök

Volvo - Färdigt "uttag" för lättrycksturbo?

SSS -12
3 217 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Fick höra av en vän som nyligen hade haft sin Volvo S40 inne på Volvo att de, samtidigt som de lyft motorn en bit, ringt och frågat om han ville ha en lättrycksturbo i ett uttag som tidigare var blockerat...

Turbon som var extremt lättryck skulle vara som en blandning mellan turbo och kompressor så det förklarades...

I mina öron låter detta otroligt, då även för ett pris av endast 2000 kr... Fasen vet om detta kan stämma, tydligen skulle fallet så även vara i de flesta Volvobilar!

I ärlighetens namn så kände jag ingen skillnad på bilen effektmässigt sådär sidan om, där jag suttit förut!

Kan någon rätta ut mina öron igen, för de fälldes automatiskt in när jag hörde detta otroliga ting... Alltså: Att samtliga senare Volvomotorer skulle vara indirekt lättrycksturbo...?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
2 januari 2007
Tycker det låter som att din vän har lite svårt att hålla sig till sanningen.

Fartygsingenjör
550 Inlägg
2 januari 2007
Tidigt aprilskämt helt enkelt wink

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

268 Inlägg
2 januari 2007
wrapman skrev:
Tidigt aprilskämt helt enkelt wink

Håller med här tongue.. ojoj ^^

SSS -12
3 217 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Jag kände inte heller att det skulle ligga någon sanning i det... Men tydligen enligt honom så satt där nu en lättrycksturbo på bilen, fast det går inte att se den såvida man inte lyfter upp motorn en bit!

Det hade KANSKE varit rimligt för att vissa bilar ska bli billigare rent försäkring- och inköpsmässigt, men jag tvivlar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

213 Inlägg
2 januari 2007
Är väl bara kolla vart insusgsröret tar vägen...Går det raka vägen till luftburken har någon blivit lurad..En turbo är ju inte bara att "sätta dit".

Busdriver
389 Inlägg
2 januari 2007
Jag tror att din polare är lite grann av en mytoman som saknar teknisk kunskap. En turbo som monteras i ett uttag som tidigare vart blockerat? vet han överhuvudtaget hur en turbo fungerar?

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
2 januari 2007
Edman skrev:
Jag tror att din polare är lite grann av en mytoman som saknar teknisk kunskap. En turbo som monteras i ett uttag som tidigare vart blockerat? vet han överhuvudtaget hur en turbo fungerar?

Tyderligen inte smile

Tror också det är en bluff då bilen måste reggas om för att få gå med turbo, och det går inte att göra på nyare bilar. Rätta mig om jag har fel.

Sen, vilken verkstad tar 2k för att sätta i en turbo? 20k är nog närmare.

//Mike

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 januari 2007
"lättrycksturbo i ett uttag som tidigare var blockerat" tja uttag och uttag grenrör borde det väll heta eller satte dom den någon annanstans?
Nää har känt en mytoman han hade 1000hk bilar redan i 15 års åldern..

SSS -12
3 217 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Då sågar vi den... Jag ville inte heller tro på det, men det känns skönt att ha folk bakom sig som säger detsamma! Tror att de sa det på Volvo lite för att göra narr av honom... tongue

10 287 Inlägg
3 januari 2007
he he...he...kul skämt...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

847 Inlägg
3 januari 2007
Man slutar aldrig förvånas. Helt otroligt vad folk kan vräka ur sig.

268 Inlägg
3 januari 2007
Fuckface skrev:
Då sågar vi den... Jag ville inte heller tro på det, men det känns skönt att ha folk bakom sig som säger detsamma! Tror att de sa det på Volvo lite för att göra narr av honom... tongue

En liten sak till där med verkstäder osv.. med vissa kunder kan dom ju köra med hur dom vill.. dom litar ju på verkstan till 110% tongue.. + att vissa är så lätt lurade ^^

Sök