Tvist med Bilfirma

Almanno
3 oktober 2016 · 6 Inlägg

Hiden bil Göteborg AB Tidigare namn (ECO MOTOR/ BIL HUSET) skulle förmedla och annonsera min bil i deras bilfirma. men bilen blev aldrig såld. Och när jag skulle hämta bilen från bilfirman då upptäckte jag att bilen var repad på 3 ställen. Dessa repor fanns inte när jag lämnade in bilen hos bilfirman. Och ägaren till bilfirman vägrar erkänna att bilen har blivit repad under den perioden de har haft bilen i bilfirman.

Jag har försökt ringa honom men han svarar inte längre och när Jag meddelade via sms att jag skulle kontakta konsumentverket och då svarade han (jag knullar dig bara du vet) och när jag träffade honom så
hotade han med mitt liv om jag skulle kontakta konsumentverket.

Jag gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) men jag tänker om de inte skulle hjälpa mig hur ska jag göra med det här ärendet?
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220584/220584-7a8032b2ee002b83b7371a7392705c83.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220584/220584-42915afc69c1c815cb574a140b31eb76.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220584/220584-41d4af13f42ea82ed81e5023220fa54d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220584/220584-e0dba8c866aafb9c37ff4ab6d7d9c362.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220584/220584-a2e26bc7d03156102402d55ca72ae26c.jpg

Mercedes CLA 220 CDI "CLA" (2014)
Hamilton
3 oktober 2016 · 8 864 Inlägg

Har ni tillsammans gåt igenom bilen och i vilket skick den är när du lämnat in den så borde det finnas ett skriftligt avtal, annars är det rätt kört för din del.
Dina bilder bevisar inget tyvärr.

Fotograf på tierpidag.se
Almanno
3 oktober 2016 · 6 Inlägg

Hamilton skrev:
Har ni tillsammans gåt igenom bilen och i vilket skick den är när du lämnat in den så borde det finnas ett skriftligt avtal, annars är det rätt kört för din del.
Dina bilder bevisar inget tyvärr.

Han skriv aldrig något avtal när jag lämnade in bilen, inga papper är skriva under huvudtaget. han gjorde inte det och jag frågade inte om det då eftersom vi "känner" han.

Mercedes CLA 220 CDI "CLA" (2014)
Hamilton
3 oktober 2016 · 8 864 Inlägg

Inga avtal eller övrig dokumentation hur tänkte du då att ARN ska kunna utreda din anmälan?

Fotograf på tierpidag.se
Almanno
4 oktober 2016 · 6 Inlägg

Hamilton skrev:
Inga avtal eller övrig dokumentation hur tänkte du då att ARN ska kunna utreda din anmälan?

ja det var ett misstag och inte skriva ett avtal.
Jag har bilder och vittnen på att bilen var i helskick när den lämnades in för bilfirman sen tänker jag också att samma företag har bytt namn tre gånger och är känd för fiffel och lurar sina kunder. räcker det inte tror du ?

Mercedes CLA 220 CDI "CLA" (2014)
Fryxell
4 oktober 2016 · 189 Inlägg

Almanno skrev:

Hamilton skrev:
Inga avtal eller övrig dokumentation hur tänkte du då att ARN ska kunna utreda din anmälan?

ja det var ett misstag och inte skriva ett avtal.
Jag har bilder och vittnen på att bilen var i helskick när den lämnades in för bilfirman sen tänker jag också att samma företag har bytt namn tre gånger och är känd för fiffel och lurar sina kunder. räcker det inte tror du ?

Nej, det räcker inte tyvärr.

///M
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 oktober 2016 · 2 571 Inlägg

Du "känner" honom?
1: Han beter sig inte som att ni "känner" varann.
2: Firman har bytt namn flera gånger och är känd för fiffel men ändå lämnar du in bilen där?

Nä, det känns tyvärr som att du får stå ditt kast här.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Muttley
4 oktober 2016 ·

Vilken vettig människa lämnar in en bil till en "känd" fifflare, dessutom utan att ha skrivit ett enda papper?  Ger du bort saker till "okända" människor med?

De finns ju inte mycket att gå på.
Däremot så har han ju nu något att gå på.  Läs på https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtal

Man ska väl ändå vara försiktig att lägga ut en persons namn?

Distressed
4 oktober 2016 · 60 Inlägg

Köpte min V70 hos dåvarande ECO Motor i Västra Frölunda trots att många lyfte ett varnande finger! Köp aldrig något från dom, blir bara problem.. hoppas att ditt ärende löser sig smile

BMW 3 serie (2017)
Hamilton
4 oktober 2016 · 8 864 Inlägg

Almanno skrev:

Hamilton skrev:
Inga avtal eller övrig dokumentation hur tänkte du då att ARN ska kunna utreda din anmälan?

ja det var ett misstag och inte skriva ett avtal.
Jag har bilder och vittnen på att bilen var i helskick när den lämnades in för bilfirman sen tänker jag också att samma företag har bytt namn tre gånger och är känd för fiffel och lurar sina kunder. räcker det inte tror du ?

Nej det räcker inte, du måste kunna bevisa att bilfirman har fått ett försäljnings uppdrag och utan dokumentation blir det omöjligt.

Fotograf på tierpidag.se
Mack855
4 oktober 2016 · 1 354 Inlägg

Polisanmäl för hot bara för att jävlas tillbaka? smile Annars som sagt är det nog kört utan papper.

beppizh
4 oktober 2016 · 328 Inlägg

Håller med ovanstående, du kommer ingenvart med en anmälan eller dylikt, och även om det hade varit papper skrivna osv så hade du inte kunnat lämna in en vanlig anmälan då det berör civilrättslagen (eller vad det nu kallas). Och då måste advokater osv blandas in, och det blir en stor soppa över det hela och jag tror du tjänar i längen på att lämna in den på närmaste repfix, lackfirma eller liknande.

Lycka till!

granadadr
5 oktober 2016 · 7 290 Inlägg

hörs ju på ditt första inlägg,, att han är
1 invandrare,, varning,,
2 känd för fiffel tidigare,,

hade aldrig ens tänkt tanken, hade jag anlitat en bilfirma för försäljningsärende hade jag haft MKT kött på benen å skrivit papper,, bla,, tyvärr så står ju ord mot ord,, så TVIVLAR att du kommer någon vart,,

Senast redigerat av granadadr (5 oktober 2016)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Krist
5 oktober 2016 · 716 Inlägg

granadadr skrev:
hörs ju på ditt första inlägg,, att han är
1 invandrare,, varning,,
2 känd för fiffel tidigare,,

hade aldrig ens tänkt tanken, hade jag anlitat en bilfirma för försäljningsärende hade jag haft MKT kött på benen å skrivit papper,, bla,, tyvärr så står ju ord mot ord,, så TVIVLAR att du kommer någon vart,,

Varför är invandrare varning på? Har många vänner som är invandrare och jobbar som bilförsäljare som genuint tar hand om sina kunder om något går snett med bilarna dom sålt.

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
granadadr
5 oktober 2016 · 7 290 Inlägg

har TYVÄRR haft dålig erfarenhet,, gäller ej alla naturligtvis,, men jag får stora varningsklockor,, vill heltenkelt inte göra affärer med dem,, trist men sant sad

caromania Forummoderator
5 oktober 2016 · 9 296 Inlägg

granadadr skrev:
har TYVÄRR haft dålig erfarenhet,, gäller ej alla naturligtvis,, men jag får stora varningsklockor,, vill heltenkelt inte göra affärer med dem,, trist men sant sad

Vilka invandrare? Vill du kategorisera? Är det engelsmän, norrmän, tyskar, greker, Sydafrikaner? Bara så vi vet vilka invandrare som generellt fifflar. Jag har iofs gjort en affär med en dansk och det var en jävla rufflare det. Danskar är nog inget vidare att göra affärer med.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
5 oktober 2016 ·

granadadr skrev:
har TYVÄRR haft dålig erfarenhet,, gäller ej alla naturligtvis,, men jag får stora varningsklockor,, vill heltenkelt inte göra affärer med dem,, trist men sant sad

Jag har haft för många Svensson som varit några riktiga stolpskott vid affärer. Faktiskt har jag inte haft problem med någon av de invandrare som jag tror du syftar  till.   Snacka om att kategorisera alla i ett fack.

granadadr
5 oktober 2016 · 7 290 Inlägg

tänker ej kommentera mer,, för risken att det blir både missförstånd å tjafs,, å det vill jag ej smile å ursäkta om jag råkade trampa i klaveret wink  smile

xXSammy
5 oktober 2016 · 6 577 Inlägg

Ingen har missförstått dig, du var väldigt tydligt med det du ville säga.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang